1asig.ro
1asig.ro

Considerati ca asiguratorii pot obtine profit din liniile auto?

Da 61.1%
Nu 38.9%
In aceasta saptamana, rubrica va este oferita de catre

Total voturi: 144




adaugat de Marian T. la 10.07.2008 18:07
Domnule Botoroaga aceste fransize s-ar putea aplica in cazul unei piete de monopol in cazul asigurarilor auto , dar atata timp cat sunt n asiguratori pe piata , adoptarea unor astfel de fransize va cauza migratii in masa de clienti catre companiile care nu au fransize atat de mari , sau mai rau , catre companiile kamikaze care inca nu au adoptat deloc fransiza la avarii partiale. Iar daca e sa vorbim de fransize la RCA , in primul rand nu am idee cum ar putea fi implementat acest sistem iar in al doilea rand o companie care sa presupunem ca ar implementa acest sistem intr'adevar ar reduce pierderile dar si numarul de clienti se va reduce la 10% din totalul detinut pe asig. auto :)
 
adaugat de Botoroaga Horia Catalin la 08.07.2008 14:55
Cu o fransiza minima de 250 de euro la avarii partiale pentru autovehicule sub 20.000 euro suma asigurata, da ! Societatile de asigurare vor avea profit ! Iar asigurarii RCA sa-i fie prevazuta o fransiza de 100 euro/eveniment si 100 euro/tert pagubit. Dur asa-i ! Dar inainte de asta sa asteptam sa fie terminate toate autostrazile si drumurile expres. Ar trebui introdusa o clauza in contractele casco privitoare la accidentele cauzate de starea carosabilului. O clauza care sa coste in jur de 50 lei pe an, iar asiguratul care are prevazuta in contract aceasta clauza sa fie scutit de impozit auto ! Anyway, dream on, insurance companies ! Pe segmentul auto nu va exista un profit asemanator cu cel din segmentul property.
 
adaugat de IONELA PASICI la 03.07.2008 09:18
DA. si au inceput sa-si construiasca strategii in acest sens; ex. fransiza, bonus-malus, serviciul Audatex pentru daune, diversificarea portofoliului. Pierderile de peste 75 mil. EUR inregistrate in aceasta industrie a asigurarilor in 2007 sunt puse, in special, pe seama daunalitatii in crestere pe acest segment. Intr-o piata in care asigurarile auto reprezinta peste 50% subscrieri.
 
adaugat de Marian T. la 02.07.2008 13:38
Domnule LEO , administratia domeniului public este actionata in instanta la fiecare dosar de dauna in care se constata ca vinovatia producerii evenimentului apartine acesteia.Problema este ca aceasta institutie de fiecare data se eschiveaza si invoca diferite motive astfel incat procesul in instanta este pierdut de compania de asigurari. Inca ceva , un astfel de proces poate dura si 2 sau chiar 3 ani , pentru un singur dosar de dauna , astfel ca recuperarea prejudiciilor ajunge sa fie imposibila , avand in vedere numarul de astfel de dosare de dauna.
 
adaugat de Leo MC la 01.07.2008 11:42
Daca la fiecare dauna cauzata de starea proasta a intretinerii drumurilor ar fi actionat in instanta administratorul drumului public (si s-ar si castiga in timp util) atunci procentul de profitabilitate in domeniul auto ar fi mult mai ridicat, cel putin in Romania.
 
adaugat de Marian T. la 28.06.2008 12:29
Sigur ca se poate obtine profit din liniile auto.Un pas important spre acest lucru a fost introducerea fransizei obligatorii la avarii de catre marea majoritate a asiguratorilor. Cu diferite valori (100 euro , 200 euro , 10% din dauna etc.) aceasta pare a fi o masura indrazneata spre profitabilitatea portofoliului auto.Numai ca nu este singura masura care ar trebui luata. Ca si in cazul bancilor , ar trebui creata o baza de date in parteneriat cu Serviciul Politiei Rutiere pe care sa o poata consulta orice vanzator de servicii de asigurare auto la momentul incheierii unei polite , baza de date care sa ofere informatii precum numarul de evenimente rutiere in care a fost implicat conducatorul auto respectiv si valoarea pagubelor produse de acesta, numarul si tipul de sanctiuni primite etc. pentru a se putea face diferenta intre clienti deoarece un client cu daune numeroase la un asigurator migreaza catre alta societate de asigurari unde in primul an va plati cat un client fara daune sau o diferenta infima in plus fata de cel fara daune. Aproape toti asiguratorii au impus declaratia de asigurare care sta la baza incheierii politei , insa nimeni nu verifica veridicitatea informatiilor inscrise de client in aceasta , desi este declaratie pe proprie raspundere.De ce?Pentru ca nu exista o baza de date comuna pe care inspectorul de asigurari sa o acceseze , sa verifice informatiile obtinute de la client pe baza declaratiei si sa ia masurile necesare la incheierea politei in urma datelor obtinute din baza comuna respectiva . Aceasta consider ca ar fi masura principala ce ar trebui luata pentru rentabilizarea asigurarilor auto , deoarece cred ca sistemul bonus-malus este deja introdus in majoritatea companiilor. O alta masura ce ar trebui luata ar fi educarea personalului din vanzari spre a vinde produsul casco cu cat mai multe fransize pentru ca astfel prima de asigurare platita de client s-ar reduce considerabil iar de teama platilor de fransize , clientul va fi mai prudent in trafic. Concluzia este ca prin adoptarea unor masuri de rentabilizare intr-adevar se poate obtine profit din asigurarile auto. Tot ce avem de facut insa este sa asteptam ca si CSA-ul sa se trezeasca din somn si sa ia deciziile ce se impun pentru ca daca aceste masuri vor fi puse in aplicare numai de catre unele companii de asigurare ca si in cazul fransizei obligatorii tot ce se va obtine va fi o migratie in masa a portofoliului auto catre companiile "kamikaze" care vor vinde produsul casco fara niciun fel de fransize si la un pret derizoriu.
 
adaugat de asicop la 28.06.2008 11:01
Binenteles ca da ,... dar trebuie multa vointa din partea societatilor de asigurari . In primul rand o baza de data comuna cel putin a clientilor cu daunalitate foarte mare , fapt simplu de realiza la prima vedere .Acest lucru va stopa migratia clientilor cu daunalitate mare de la o societate la alta pentru a ocoli malusarea, ori destule societati de asigurare se bazeaza pe atragerea acestor clienti pentru a-si creste cota de piata , pentru a da impresia de societate dinamica cu toate ca per total vor iesi in minus. A doua problema ar fii modalitatea de remunerare al angajatilor din vanzari si/sau al intermediarilor. In majoritatea cazurilor acestia sunt remunerati in functie de performantele cantitative - prime brute subscrise/incasate - fapt prin care intermediarul nu este cointeresat sa selecteze clientii si in functie de daunalitate.De aceasta inertie a soc de asigurari profita in primul rand societatile de brokeraj santajind soc de asigurari ca se vor muta la altii. In al treilea , dar nu in ultimul rand este vorba de schimbare mecanismelor de intocmire a dosarelor de daune. Aici ma refer in principal la relatiile dintre inspectorul de daune si serviceuri. De ce credeti ca posturile vacante pentru inspectorii de daune se ocupa foarte repede cu toate ca salariile nu sunt extraordinare ba chiar mici? Simplu . Daunasu' va trimite clientul la care ia intocmit dosar de dauna catre service-ul de la care primeste procent din valoarea lucrarii , service care nu este cel mai ieftin sau cel mai performant bine'nteles. Analinzand doar aceste trei cerinte ajungem la concluzia mentionata la inceput : este nevoie de vointa mare si concertata a soc de asigurari. O sa fie soc de asigurari care vor pierde cota de piata importanta , aceste cote de piata fiind crescute artificial in pofida daunalitatii. Concluzie finala: Se poate ........dar foarte greu.
 
adaugat de me2 la 27.06.2008 18:58
Desigur ca se poate, doar ca ... nu in orice conditii. Ne mai trebuie bonus-malus, franciza deductibila, tarife adecvate, controlul daunelor, reducerea fraudelor samd. "A bon entendeur, salut!" (asta e in ... franceza, iar in Franta asiguratorii OBTIN PROFIT din liniile auto!)
 
adaugat de asistent@1asig.ro la 27.06.2008 17:42
Se poate obtine profit din liniile de asigurari auto? In nici un caz, ar raspunde la aceasta intrebare majoritatea celor care activeaza pe piata de profil de la noi din tara... Astfel, pierderile de peste 75 mil. EUR inregistrate de industria asigurarilor in 2007 sunt puse, in special, pe seama daunalitatii in crestere pe segmentul auto. Intr-o piata in care asigurarile auto reprezinta peste 50% subscrieri, se cauta solutii de scadere a daunalitatii, se da vina pe mentalitatea poporului roman, se fac strategii de diversificare a portofoliului, insa speranta de rentabilizare este indepartata sau chiar inexistenta... Pentru a demonstra contrariul, sa analizam insa experienta poloneza, mai exact modelul PZU... Ce are piata nationala de asigurari in comun cu liderul asigurarilor din Polonia, PZU, care a si anuntat recent intrarea in Romania? In afara de o pondere foarte mare a subscrierilor pe auto, segment pe care grupul financiar si-a propus sa opereze si la noi, ambele au trecut in anul 2007 pragul "psihologic", al miliardului de euro: piata romaneasca la daune, PZU la profit. Cu o cota de piata de peste 34,9%, PZU domina piata de profil din Polonia de peste 200 de ani. In ultima perioada insa, ponderea grupului in total piata a scazut cu peste 30%. Prin intermediul celor doua companii specializate, PZU a realizat in 2007 subscrieri de 4,5 mld. EUR, la care doar divizia de non-life a contribuit cu 2,39 mld. EUR. Profitul obtinut de gigantul polonez, de altfel, cel mai mare grup financiar din Europa Centrala si de Est, de peste 1 mld. EUR, a depasit orice asteptari. 425 mil. EUR au fost realizate doar de compania specializata in asigurari generale, unde segmentul auto reprezinta 68% din subscrieri. O serie de alte precizari trebuie facute... Rata daunei inregistrata de PZU a crescut in 2007 cu 7,5%, ajungand la 64,6%. Problemele pe care le semnaleaza reprezentantii grupului sunt similare cu cele din Romania: costuri din ce in ce mai mari la service-uri, fraude interne si externe, infrastructura rutiera slaba, comportament inadecvat in trafic din partea soferilor. Asadar, considerati ca asiguratorii pot obtine profit din liniile auto?
 




Arhiva

Sondajul curent

14.09.2018 Este pregatita piata asigurarilor sa aplice cerintele IDD?

07.09.2018 Cum v-ati petrece cea mai mare parte din timp intr-o masina autonoma?

31.08.2018 Cautati pe GPS/ Waze adresa la care trebuie sa ajungeti:

24.08.2018 Folositi o metoda de securizare a telefonului dumneavoastra mobil?

17.08.2018 Care este cea mai importanta asigurare pe care o incheiati inainte de a pleca in concediu?

10.08.2018 Ai facut vreodata live pe Facebook in timp ce te aflai la volan?

20.07.2018 Atunci cand conduci, folosesti telefonul pentru:

06.07.2018 Prin ce metoda preferati sa comunicati cu asiguratorul/ brokerul dumneavoastra?

29.06.2018 Credeti ca vor avea succes pe piata locala societatile mutuale de asigurari?

<  4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |  >