1asig.ro
1asig.ro

Calitatea serviciilor companiilor de asigurari existente pe piata in acest moment este:

Foarte buna 5.2%
Buna 20.9%
Acceptabila 50.3%
Slaba 14.4%
Foarte slaba 9.2%
In aceasta saptamana, rubrica va este oferita de catre

Total voturi: 153




adaugat de Marian T. la 18.06.2008 18:31
Cand apreciem calitatea serviciilor companiilor de pe piata asigurarilor trebuie sa luam in calcul faptul ca in Romania aceasta este abia la inceput si orice lucru la inceput este acceptabil si nu foarte bun. Sunt si companii , straine , care au traditie si vechime in domeniu , si au patruns pe piata romaneasca cu produse destul de bune insa daca ne referim la companiile romanesti(care abia in ultimii 2-3 ani au fost cumparate de asiguratori cu renume) acestea ofera produse acceptabile dupa parerea mea. In aceste companii tin sa precizez ca nu se organizeaza sau au loc foarte rar training-urile , dupa parerea mea o problema destul de grava deoarece un om care nu este bine instruit si care in fata clientului reprezinta compania de asigurari, nu poate oferi acestuia servicii profesionale , desi poate compania are un produs bun dar vanzarea nu are loc in conditii de profesionalism si astfel clientul isi formeaza o parere gresita despre companie. Un exemplu des intalnit de lipsa de profesionalism este ca in momentul in care un client solicita un produs de asigurare , inspectorul/agentul purcede la efectuarea notei de calcul , comunica si negociaza pretul cu clientul(in functie de competente) dupa care intocmeste polita fara a-i prezenta cumparatorului conditiile de asigurare sau i le prezinta succint si astfel poate omite aspecte importante iar daca acesta refuza sa le citeasca(deoarece consider ca este inuman ca un inspector/agent sa cunoasca mot-a-mot conditiile pentru toate formele de asigurare) reprezentantul companiei nu insista asupra importantei acestora.Astfel asiguratul semneaza contractul(care presupune si cunoasterea si acceptarea conditiilor) si dupa o perioada se prezinta la departamentul de daune de multe ori cu o paguba ce se incadreaza la capitolul "excluderi" , inspectorul de daune respinge dosarul si astfel clientul isi formeaza ideea ca societatea respectiva nu este una serioasa , se simte inselat si renunta la serviciile acesteia , desi nu are dreptate.Si astfel de la acest caz de lipsa de profesionalism se ajunge sa se piarda clienti sau acestia sa isi formeze o impresie gresita asupra companiei. Stiu ca probabil voi fi criticat deoarece este obligatia clientului sa citeasca conditiile de asigurare si nu este vinovat inspectorul/agentul , insa daca avem pretentia ca suntem profesionisti , putem da dovada de acest lucru prin a insista ca viitorul asigurat sa citeasca absolut toate riscurile pentru care este asigurat si cele aflate la excluderi.Astfel de cazuri sunt des intalnite la casco unde unele companii despagubesc anvelopele taiate (fara ca paguba sa fi survenit unui eveniment rutier ci pur si simplu in mers , de exemplu la traversarea liniilor de tramvai) iar altele nu. De lipsa de profesionalism nu da dovada numai personalul din vanzari ci si inspectori de daune(a nu se crede ca am ceva de impartit cu acestia) care de multe ori nu trateaza corespunzator asiguratii in procesul de despagubire(dosare deschise cu intarziere si accepturi de plata inmanate asiguratilor destul de tarziu,adresari necorespunzatoare sau stari de nervozitate in cazul in care asiguratii gresesc la completarea documentatiei necesara deschiderii dosarului de dauna). In concluzie pentru a se putea oferi servicii demne de profesionalism dupa parerea mea este nevoie de organizarea a cat mai multe training-uri cu personalul din vanzari deoarece acestia intampina clientii si trebuie sa aiba capacitatea de a indruma clientii spre produse ce se preteaza nevoilor acestora , organizarea de verificari periodice a cunostintelor inspectorilor/agentilor , elaborarea de catre companiile de asigurari a unor produse care sa acopere o gama cat mai larga de riscuri,efectuarea de sondaje de opinie pentru a lua la cunostinta asteptarile populatiei in materie de asigurari etc. Numai prin urmarirea si atingerea a acestor tipuri de obiective se pot obtine servicii cu grad calitatitv ridicat.
 
adaugat de Dan Constantinescu la 18.06.2008 15:04
Puncte tari: - numar mare de operatori (concurenta) - existenta pe piata a liderilor mondiali si europeni in materie (transfer de expertiza) - reteaua si sistemele de distributie - stabilitatea financiara a asiguratorilor Puncte slabe: - oferta destul de redusa in materie de produse - calificarea inca precara a fortei de vanzare - comportament la (sau chiar peste)limita legalitatii in procesul de dezdaunare - costul produselor (comparativ cu UE) P.S. Rog nu ma premiati. Am cartea d-lui profesor cu autograf
 
adaugat de Robert Buta la 16.06.2008 16:38
Din pacate, serviciile oferite de cele mai multe companii de asigurare cu greu pot trece de nivelul "SLAB" si aceasta mai ales datorita faptului ca, in caz de dauna, companiile fac tot posibilul poentru a gasi o"chichita" care sa le permita sa NU ofere despagubirea indreptatita (subliniez: despagubire INDREPTATITA, excludem cazurile in care solicitarea clientului nu are nici o baza reala sau legala). De asemenea, exista o discrepanta intre momentul incheierii asigurarii (care are loc intr-o locatie buna, cu un ambient placut) si neplacutul moment al contactului cu departamentul "Despagubiri" - clientul fiind expediat fie undeva prin spatele cladirii, fie la o alta locatie, de multe ori aceasta avand un aspect jalnic. Din pacate, daca atitudinea angajatilor care incheie polita de asigurarea este aproape buna (desi si aici se intalnesc foarte multe cazuri de indiferenta si nepasare), in cazul inspectorilor de la daune este chiar o raritate, un caz deosebit sa dai peste cineva amabil si care sa ofere solicitudine fata de client. In incheiere va spun: ASIGURATORUL BUN LA DESPAGUBIRE SE CUNOASTE !!!
 
adaugat de carburean claudiu la 14.06.2008 23:02
piata asigurarilor este inca la o calitate scazuta a servicilor deoarece cei care vind polite de asigurare provin din medii diferite unde nu au avut pina la inceperea activitati nici o legatura cu acest domeniu .agenti cred ca este de ajuns sa puna o polita "pe masa" de tip rca de exemplu ,sa-i spuna clientului pretul si sa-i incasesze bani.deficiente majore sint la modul de abordare a clientului ,daca agentul este slab pregatit de multe ori clienti renunta si pleaca chiar daca oferta de polite si tarife era una buna.agenti ar trebui sa ofere incredere clientului care de multe ori este derutat de ofertele mincinoase de pe piata .ar trebui organizate cursuri de atestare profesionala pentru agenti .reducerea nemultumirilor legate de plata despagubirilor este meritul celor care au acumulat experienta de a lungul anilor si au stiut sa faca tot posibilul sa pastreze clienti ,sa maresca portofoliul si nu in ultimul rind au stiut sa ramina corecti si cinstiti fata de clienti si fata de societatea pentru la care lucreza sau au lucrat , de aceea pentru acestia doar respect si admiratie. va rog sa nu uitati ca escroci si minciunilenu au ce cauta in domeniul asigurarilor.
 
adaugat de Kovacs Katalin la 13.06.2008 18:08
Cand o persoana vrea sa afle detalii mai importante legat de un produs de asigurare, agentului de asigurare ii e frica pur si simplu sa ofere informatii. Nu stiu de ce este acest lucru un secret. Doar daca persoana este satisfacut cu raspuns va apela la serviciu.
 
adaugat de asistent@1asig.ro la 13.06.2008 18:04
2007 a reprezentat primul an de dupa integrarea Romaniei in Uniunea Europeana, insa modificarile care au afectat, ca urmare a acestui fapt, societatea romaneasca, au influentat doar indirect piata asigurarilor. Aceasta si-a continuat ritmul de crestere inregistrat in ultimii ani, finalul lui 2007 marcand depasirea pragului de 2 mld. EUR. Se poate spune insa acelasi lucru si despre calitatea serviciilor in asigurari? Acest lucru nu poate fi judecat decat de catre clientii companiilor de profil. Insa, nu putem sa nu remarcam scaderea numarului celor care reclama neplata daunelor. Amintim, de asemenea, dezvoltarea produselor pe care asiguratorii au realizat-o in scopul atragerii de noi clienti. Per ansamblu, piata asigurarilor a crescut si este normal sa creasca in continuare, urmand o anumita dinamica. Implicit, gradul de profesionalism al celor care activeaza in cadrul acestei piete ar trebui sa inregistreze acelasi curs, mai ales daca luam in considerare modificarile importante aduse de anul 2007 la nivelul reglementarilor, concurentei, investitorilor in acest segment. Toate acestea, alaturi de intrarea pe piata a unor asiguratori de talie mondiala sunt de natura sa contribuie la ridicarea nivelului de profesionalism si totusi, drumul de parcurs pana ca asiguratorii sa ajunga la stadiul de formatori de piata, este inca destul de lung, potrivit comentariilor postate in cadrul sondajului. Desi pentru 2007 se remarca o scadere a numarului celor care reclama neplata daunelor si o dezvoltare a produselor in scopul atragerii de noi clienti, regretele ce marcheaza anul tocmai incheiat se concentreaza indeosebi in jurul unor portofolii inca destul de putin diversificate, atat in ceea ce priveste asiguratorii, cat si in cazul brokerilor, dar si al dominatiei asigurarilor auto, in conditiile incadrarii ratei daunalitatii peste cele mai pesimiste asteptari. In acest context, cum apreciati calitatea serviciilor companiilor de asigurari existente pe piata in acest moment?
 




Arhiva

Sondajul curent

13.04.2018 Va exista o crestere pe segmentul asigurarilor de locuinta si in 2018?

30.03.2018 Ce inovatii tehnologice vor revolutiona piata locala de asigurari in urmatorii 3 ani?

23.03.2018 In cat timp anticipati ca va fi lansata prima societate mutuala de asigurari din Romania?

16.03.2018 Cui ii revine cea mai mare sarcina de a creste educatia financiara a romanilor?

09.03.2018 In ce masura utilizarea sistemelor telematice va creste siguranta in trafic?

02.03.2018 Cand anticipati ca vor aparea in Romania asigurarile de tipul "On Demand" (platesti cat consumi)?

23.02.2018 Cum considerati ca sunt noile tarife de referinta pentru politele RCA?

16.02.2018 Cum apreciati decizia de amanare a aplicarii IDD?

09.02.2018 Este pregatita industria de asigurari sa aplice regulile GDPR din luna mai?

<  6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |  >