1asig.ro
1asig.ro

Ce aspect credeti ca trebuie imbunatatit in relatia asigurator-broker de asigurare:

comunicarea 38.7%
promptitudinea reactiei 15.3%
calitatea serviciilor oferite 46.0%
In aceasta saptamana, rubrica va este oferita de catre

Total voturi: 137




adaugat de Neda Viorel la 09.04.2008 18:03
Sunt o multme de lucruri care pot sau trebuie schimbate, inainte de a trece la enumerarea acestora trebuie sa remarc faptul ca: de calitatea serviciilor oferite, in primul rand, de societatea de asigurari depinde si calitatea serviciilor oferite de un broker. Evident si brokerul poarta o mare raspundere pentru asigurarea unor servicii de calitate insa societatea de asigurari face "partitura" dupa care cantam toti... In consecinta asteptam de la societatile de asigurari o comunicare mai prompta si mai "generoasa" ( poate nu este termenul cel mai corect) pentru a ne imbunatatii calitatea serviciilor. Un alt lucru care trebuie spus este ca cel mai corect mod de a analiza aceasta problema ar fi acela in care am face o analiza a relatiei societatii de asigurari cu toate entitatile care contribuie la bunul mers al acestei afaceri: proprii agenti de asigurari ( angajati cu carte de munca), agentii persoane juridice, agentii persone fizice autorizate si nu in ultimul rand brokerii de asigurari. Majoritatea problemelor existente in piata ii afecteaza in aceeasi masura pe toti acestia! Nu doar brokerii pun umarul la crearea unor portofolii impresionante pentru societatile de asigurari si din acest punct de vedere toata lumea trebuie tratata in mod egal, din acest motiv ma voi referi la toti acestia folosind termenul de "intermediar". Problema principala a majoritatii societatilor de asigurari este comunicarea, nu xista o cultura a comunicarii si mai ales faptul ca exista o lipsa de proceduri in acest sens. Pentru ca aceasta comunicare sa existe si sa functioneze intr-un mod decent in mod evident trebuie sa existe si interes... Dl Marian Tarlungean a semnalat corect un fapt dureros: multe societati de asigurari impun planuri de incasari angajatilor lor insa nu tin cont la stabilirea salariului acestora de ceea ce presupune munca lor cu brokerii. In general in multe societati de asigurari exista un dezinteres total asupra detaliilor privitoare la problemele pe care le au cei care reprezinta "motorul" care le propulseaza pe pozitii fruntase in top. Se merge pe ideea ca simplul fapt de a discuta niste comisioane (generoase sau nu) si a conditiilor contractuale ( cele de a caror respectare este interesata societatea de asigurari) este suficient. Multi brokeri si, repet, agenti de asigurari cad de multe ori in capcana intinsa de niste comisioane aparent generoase ignorand factorul comunicare pentru ca ulterior sa constate cat de dureros poate fi sa ai "comisioane bune" dar sa nu ai ce face cu ele... Ajuns aici cu precizarile trebuie sa fac o mica corectura: comunicarea nu este decat o parte din ceea ce ar trebui sa fie asistenta de specialitate primita prompt si neconditionat! Nu este normal ca "intermediarul" sa cerseasca informatii de care are nevoie ca sa le prezinte clientilor. Nu este normal ca in anumite privinte societatea sa aplice anumite strategii de marketing pe pielea sau in detrimentul intermediarului. Nu este normal ca intermediarul sa aiba o organizare interna mai buna decat a societatii cu care lucreaza. Nu este normal ca sa existe intelegeri sercrete intre anumiti intermediari si societati in detrimentul altor intermediari care lucreaza pentru aceleasi societati... Nu este normal sa privim forta de vanzari din piata impartita doar intre societati si...brokeri din considerente de imagine in fata comunitatii europene. Pana la urma nimeni nu ne impune sau nu ne poate impune cum sa arate piata asigurarilor, fiecare tara are istoria si specificul sau, particularitatile sale si a forta lucrurile catre o anumita evolutie este profund pagubitor. Nu este normal ca unui intermediar care doreste sa isi diversifice portofoliul sa nu i se asigure asistenta de specialitate in modul cel mai prompt cu putinta. Nu este normal ca directorii de agentii si inspectorii din societatile de asigurari sa nu fie platiti cu salarii proportionale cu totalul incasarilor realizate prin aportul lor. Nu este normal ca societatile de asigurari sa nu investeasca in tehnica de calcul performanta ( nu calculatoare de acum 10 ani ) si sa nu ofere angajatilor lor un minim de training in privinta folosirii software-ului si hardware-ului din dotare. Nu este normal ca personalul societatilor sa nu aiba cunostinte minime de securitate informatica. Nu este normal ca politica de achizitii in tehnica de calcul si software a unei firme de asigurari sa fie decisa de o persoana care nu face parte din departamentul IT. Nu este normal ca orice persoana care s tie sa instaleze un program si sa "butoneze" un calculator sa fie numit IT-ist... Nu este normal ca un intermediar indiferent de capacitatea sa profesionala sau de volumul de incasari realizat sa nu poata retine comisioanele la sursa ( adica pe loc) iar societatea de asigurari sa i le plateasca in cont cu intarziere, fara autoaplicarea unor penalitati, in conditiile in care respectivului intermediar i se aplica promt penalitati de intarziere... Nu sunt normale nici urmatoarele lucruri: societatea de asigurari sa creeze in serie programe gresite pentru calcului primei de asigurare; Societatea de asigurari sa ofere o grila de incasari praguri peste care comisionul creste dar sa nu se tina cont de conditiile in care aceste incasari se pot realiza; societatea de asigurari sa decida o strategie de marketing si "educarea pietei" prin momirea clientilor cu premii si reduceri de prime ( reale sau nu). Nu pot incheia fara a spune ca toate acele lucruri numite: comunicare, promtitudine a reactiei si calitatea serviciilor depind de o viziune manageriala sanatoasa si completa. Atat timp cat ne vom uita doar la marimea sacului de bani si nu si la modul in care acesti bani sunt sau ar putea fi introdusi in el.... Se dicuta foarte mult laudativ de cat de mult a crescut piata si de cat de mult s-a incasat fata de perioada anterioara. Toata lumea arata partea cea mai frumoasa a cifrelor statistice omitand sa vorbeasca de cat de mult sunt ele influentate de exemplu de evenimente care nu au nimic in comun cu un succes de piata sau de... inflatie. Prea putin se gandesc sau indraznesc sa vorbeasca de..."pierderi potentiale" adica de cat am fi castigat daca am fi facut altceva... Lipsa de loialitate fata de proprii intermediari, tratarea diferentiata si impartirea acestora in mod artificial in clase nejustificate de cat de mult sau de greu se munceste pentru fiecare leu incasat este o alta boala grea a sistemului de asigurari. Lipsa de loialitate si de fair play fata de societatile concurente aceasta mergand uneori pana la a afecta activitatea intermediarilor si castigurile lor. Tehnicile disperate prin care se incearca mentinerea a intermediarilor "captivi" pentru a nu pleca la concurenta sau....la alta agentie a aceleiasi societati. Lipsa unor protocoale simple inregistrare si de transfer a portofoliului unui intermediar, lucru care favorizeaza abuzurile, furtul de clienti si uneori chiar pierderea de clienti de catre intermediar. Intelegerile "secrete" si Politica de comisioane acordate in avantajul brokerilor fara sa se tina seama de faptul ca exista numerosi agenti de asigurari ( PF sau PJ) care au, sau ar putea avea, uneori realizari financiare superioare multor brokeri de asigurari. Acest ultim aspect este mai putin relevant pentru ceea ce vreau sa spun insa este si el important. Ce se mai poate spune in plus? In clipa in care se vor naste intrebari serioase in aceste directii si mai ales cand se vor vedea masuri inteligente de rezolvarea problemelor toata lumea va fi mai multumita. Inclusiv brokerii care la ora actuala s unt aparent favorizati ( pe termen scurt si doar din punctul de vedere al comisioanelor) dar care sufera foarte mult in relatia cu societatile de asigurari datorita lipsei de suport de specialitate. Solutiile ar fi: Un cod deontologic profesional, Stabilirea de comun acord, intre toate societatile, a unei perioade de moratoriu pe durata careia sa fie interzisa atragerea de clienti prin oferirea de avantaje materiale sau reduceri de prima nejustificate ( in special in domeniul auto) precum si a unor modalitati prin care cei care incalca acest moratoriu ( 2-5 ani) sa fie amendati, sa simta... Competitia poate fi transferata in zona produselor efective si sumele economisite pot fi folosite pentru dezvoltare. Stabilirea unui model / algortim unic de acordare a comisioanelor indiferent de natura intermediarului, in functie de volumul de incasari, profesionalism, nevoile profesionale si de cheltuielile estimate, stimulativ si just ( vezi RCA cu 5% cauza multor probleme de ieri si chiar de azi din piata). O alternativa la sistemul actual ar fi posibilitatea / libertatea intermediarilor ca sa isi fixeze comisionul fata un comision recomandat / de referinta stabilita de societate ( comisioanele fiind strict confidentiale) in acest mod societatile ( pe baza unui regulament strict ) isi pot proteja interesele mai bine, lupa pentru piata nemai afectandule la fel de mult. Crearea sau imbunatatirea de catre societatile de asigurari a canalelor de comunicare cu intermediarii, eventual prin crearea unor departamente specializate in acest tip de activitati. Oferirea catre intermediari a tuturor informatiilor necesare activitatii lor, prompt, si in toate formele posibile inclisiv in format electronic. Aducerea la zi a propriillor pagini web si crearea posibilitatii pentru intermediari de a obtine informatiile sau formularistica de care au nevoie chiar de pe aceste pagini de la o sectiune cu acces rezervat acestora. Oferirea de soft specializat creat de profesionisti dupa toate regulile si standardele internationale ( avand in vedere cate multinationale exista pe piata, sa apeleze la profesionistii din tara de origine...) cu ajutorul caruia sa se poata eficientiza munca. Atentie asta nu inseamna renuntarea la suportul clasic si sa se ajunga la imposibilitatea de a calcula clasic o prima de asigurare. In fine fiecare din problemele actuale poate avea una sau mai multe solutii viabile daca nu se uita din vedere faptul ca interesele societatilor de asigurari sunt in mod organic si interesele intermediarilor iar chestia asta functioneaza obligatoriu si... invers. Cu stima,
 
adaugat de niky la 09.04.2008 14:56
O societate de asigurari care nu isi dezvolta si cultiva relatiile cu brokeri este sortita pieirii mai devreme sau mai tirziu. Exista nemultumiri si de o parte si de alta, totul este ca acestea sa fie depasite in folosul asiguratilor, iar aici rolul CSA-ului este decisiv!
 
adaugat de Marian Tarlungeanu la 07.04.2008 01:11
Comunicarea este un lucru esential in relatia asigurator-broker , comunicare care din pacate in marea majoritate a companiilor de asigurari are loc prin intermediul agentiilor de retail , agentii care de cele mai multe ori nu isi dau interesul sa aiba o relatie prietenoasa cu brokerul daca nu sunt motivati de companie sa il administreze (in compania in care lucrez incasarile brokerului nu sunt luate in considerare pentru indeplinirea planului lunar , deci administrarea unui broker se face pe baza de voluntariat).In opinia mea , in orice companie de asigurari relatia cu brokerii ar trebui mentinuta prin departamente specializate , care sa le administreze portofoliile si sa ii tina in permanenta la curent cu noutatile , pentru ca viitorul in asigurari este reprezentat de societatile de brokeraj care intermediaza din ce in ce mai mult pe piata , iar de pe urma slabei comunicari intre broker si asigurator cei care au de suferit sunt clientii care de cele mai multe ori se afla "intre ciocan si nicovala".
 
adaugat de vasiliu george manuel la 05.04.2008 08:22
Datorita ritmului din ce in ce mai intens de viata , oamenii au nevoia din ce in ce mai mult de siguranta pentru ei si pentru cei apropiati. Nevoia de siguranta pentru fiecare individ imbraca o forma unica. Cred ca va castiga cel care poate sa ofere produse si servicii de calitate cu grad mare de personalizare. In acest sens cred ca brockerii de asigurari vor avea un rol decisiv pe piata.
 
adaugat de Dana Bara la 04.04.2008 17:17
Cresterea brusca a primelor brute subscrise de catre brokeri a adus si scaderea calitativa a serviciilor acestora privind deschiderea catre client post-vanzare, acest lucru a ramas in seama soc. de asigurare cu riscul acestora de a se descurca fara pachetul complet de informatii.
 
adaugat de asistent@1asig.ro la 04.04.2008 15:52
Piata de intermediere in asigurari din Romania a consemnat o crestere constanta in ultimii ani. Practic, din anul 2003, cand se inregistra un volum al primelor brute intermediate de circa 70 mil. EUR, s-a ajuns, in anul precedent, la o valoare a pietei care a insumat aproape 440 mil. EUR. Astfel, afacerile brokerilor s-au majorat de peste sase ori in patru ani. Pornind de la datele furnizate de un numar de 50 de brokeri, Revista de Specialitate Insurance PROFILE a estimat o crestere medie nominala a pietei exprimata in moneda europeana de circa 38,6% si o pondere a intermedierilor in total prime brute subscrise de peste 20%. "Brokerii de asigurare au intermediat in 2007 prime in valoare de 2,1 mld. lei (630 mil. EUR), ponderea acestora ajungand la 29% din totalul subscrierilor la nivelul pietei", a declarat Aurelia CRISTEA, Membru in Consiliul CSA, cu ocazia celei de a III-a Editii a Conferintei Nationale a Brokerilor de Asigurare. Bogdan ANDRIESCU, Presedintele UNSICAR - Uniunea Nationala a Societatilor de Intermediere si Consultanta in Asigurari din Romania, estima anul trecut ca perioada urmatoare va fi una de stagnare si reorganizare a fortei de vanzari, ceea ce va conduce la o crestere mai rapida a ponderii intermedierilor. Cu toate acestea, cresterea rolului brokerilor pe piata de asigurari din Romania va trebui sa fie dublata si de o crestere a calitatii serviciilor oferite clientilor, aflata in stransa legatura cu rezolvarea sau macar revizuirea catorva aspecte care stau in calea unei dezvoltari sanatoase a pietei. In acest context, si pornind de la nevoia imperioasa ca brokerii sa evolueze de la nivelul de canal de distributie si intermediar intre asigurator si client la nivelul de consultant, care ofera servicii complexe de management al riscului in beneficiul clientului, este nevoie de identificarea unor solutii capabile sa evidentieze beneficiile relatiei broker-asigurator pe scena pietei. Asadar, ce aspect credeti ca trebuie imbunatatit in relatia asigurator-broker de asigurare?
 




Arhiva

Sondajul curent

18.11.2021 In acest moment, consideri ca ai:

16.09.2021 Care este riscul de care te temi cel mai mult pentru locuinta ta?

24.06.2021 Cand plecati in vacante cumparati si asigurari travel?

14.04.2021 Cui considerati ca ii revine cea mai mare sarcina de a creste educatia financiara a romanilor?

13.01.2021 Cum anticipati ca va evolua piata de asigurari in 2021?

17.09.2020 Locuinta ta este protejata prin asigurare?

01.09.2020 Cum preferati sa pastrati polita RCA?

30.06.2020 Cat de des te enervezi atunci cand esti la volan?

24.03.2020 Cum vi se par masurile luate pana acum de asiguratori si brokeri in contextul COVID-19?

0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |  >