1asig.ro
1asig.ro

Considerati ca, in 2007, calitatea serviciilor in asigurari:

a crescut 64.7%
a scazut 16.5%
a ramas constanta 18.8%
In aceasta saptamana, rubrica va este oferita de catre

Total voturi: 272




adaugat de Daniela Florea la 10.01.2008 15:02
Este asa de adevarat ca un efort concertat este necesar pentru a cultiva consumatorul de servicii de asigurare. Din motive complexe, aprecierea modului in care o asigurare de orice fel contribuie la sporirea calitatii vietii, nu este instinctiva in Romania. Credem ca start-ul apartine Asiguratorului insusi , prin angajarea sa in intelegerea mai temeinica a consumatorului roman, intr-un cadru structurat, national, si nu restrictionat la studii partiale care au in vedere doar un anumit mediu urban, o anumita grupa de varsta sau grad social. Este de remarcat tendinta puternica (si afirmata fara echivoc!) a unor Asiguratori de a-si baza intelegerea pietii si planificarea afacerii pe ceea ce comunica agentii din teren. Aceasta maniera de lucru este partial corecta, constructiva si de incredere in comunitati restranse, unde retelele sociale sunt sustenabile. In lipsa acestora, riscul asumat de Asigurator este ca anumite perceptii si prezumtii personale pot prelua controlul, ca atare subiectivitatea determina exclusiv “tinta”, deseori compromitand sau distorsionand rezultatul obtinut in business. De la inceputul anului 2007 exista pentru Romania o infrastructura nationala (segmentarea geo-demografica Mosaic, vezi textul de mai jos) care asista Asiguratorii in intelegerea tipurilor de comportament si stil de viata ale romanilor. Aceasta infrastructura este actionabila, intrucat fiecare Tip de consumator facand o locatie, parte din system. Aceasta dimensiune de localizare, in plus la cea statistica, descriptiva si de vizualizare, face acest sistem o unealta de planificare strategica si tactica. Asiguratorii conecteaza propria baza de date de clienti si prospecti la informatia despre oportunitate la nivel national (sistemul de segmentare), si analizeaza, de exemplu, penetrarea si valoarea pentru business pentru fiecare tip de consumator in Romania si in oricare dintre zonele tarii, la nivel de strada. Acesta este un mod de cunoastere obiectiva a oportunitatii. Beneficiul pentru Asigurator este ca odata parcurs procesul de conectare la baza de clienti existenta, ofera un mod de a evidential golurile sau nepotrivirile dintre volumul si valoarea afacerii si performanta obtinuta in teritoriu. Acest gen de informatie este apoi input informat pentru stabilirea de tinte in vanzari si planificarea scenarii de optimizare a retelei din teritoriu, etc. Segmentarea evidentiaza si modul in care consumatorul este preconizat ca va evolua in viitor, astfel, scenariile de planificare ale Asiguratorului beneficiaza de suport dincolo de perioada imediata. Cunoasterea clientului deschide larg poarta succesului. Pentru Asiguratori, cunoasterea este vitala pentru derularea unei afaceri profitabile si sustenabile, in special datorita faptului ca Asiguratorul nu are avantajul unei Banci: un client bancar tranzactioneaza regulat, chiar zilnic cu banca sa, iar asta ofera cunoastere bancii despre modul de comportare a clientului sau. In consecinta, banca poate intelege comportamentul si tendintele financiare ale clientului sau care sa-i permita sa planifice strategii adecvate pentru fidelizare, cross-sell si up-sell. Pe de alta parte, clientul Asiguratorului are interactiune foarte redusa sau deloc cu Asiguratorul, de obicei limitata la intalnirile de rutina anuale cand se colecteaza primele, sau, si mai rar, cand se solicita plati de daune. Desi traiesc in Marea Britanie, sunt si client pentru un numar de Asiguratori in Romania pentru diferite produse. Intrucat acest comentariu este raspuns la calitatea serviciilor in Asigurari in Romania, relationez subiectul cu propriile mele experiente in Romania (in mod deliberat, nu ma refer la aceste experiente in comparatie cu serviciile din UK, pentru ca base-line-ul este diferit). Asadar, aceste experiente personale ca si client pentru Asiguratori in Romania variaza de la tragic-comic pentru anumite produse, la profesionale, pentru altele. Inevitabil, ca business professional, reactionez la modul in care agentii de Asigurari esuaza in a vedea punctul de vedere al clientului, ca atare, esuaza in a apasa pe butoanele potrivite in comunicare, care, cu regularitate monotona (de 8 ani!) este total neadecvata. Rezultatul, oportunitate irosita in cross-sell , de exemplu. De ce se intampla asta? Pentru ca furnizorul de servicii de asigurare nu a asimilat si nu este instruit in beneficiile sistemelor structurate, obiective si formale despre oportunitate pentru ca eu sa fiu inteles ca si client; ca atare, stilul meu de viata, asteptarile si propensitatea mea pentru un produs sau altul nu sunt parte din strategiile si tacticile de fidelizare, cross-sell si up-sell ale Asiguratorului. Rezultatul este ca sunt un client total nesatisfacut pentru anumite produse si satisfacut pentru altele. Segmentarea geo-demografica a consumatorului roman ofera Asiguratorilor un avantaj competitiv, demonstrat cu succes pe piata de campioni ai industriei. Datele despre clientul roman comunica un mesaj obiectiv si actionabil cand este conectat la o structura nationala (segmentarea geo-demografica). Prin aceasta conectare, datele unui client existent sau chiar datele afeente unui segment de strada, devin informatie de support decisional. Sistemul de segmentare este motorul marketing-ului informat si moneda unica de definire a oportunitatii pentru Asiguratori in 30 tari ale lumii, inclusiv Romania. Ca in orice domeniu, pentru fiecare castigator exista si cei care pierd; cu atat mai importanta este asimilarea si utilizarea sistemelor de informatie adecvate si disponibile in Romania, pentru a sta in liga celor care castiga pe termen lung! Informatii supplimentare despre buna-practica in Asigurari pot fi consultate la www.mosaic.geo-strategies.com. (Vezi Applications: FAQs about Mosaic and MMG3 for Insurance, Insurance collaterals, Pensions etc) Mosaic Romania® Mosaic este o segmentare geo-demografica ce clasifica consumatorii dupa tipul de vacinatate in care locuiesc. Creata initial cu peste 20 ani in urma in Marea Britanie, si operationala in prezent in 30 tari, metodologia a fost verificata, demonstrata si aplicata de numeroase organizatii atat din sectorul privat cat si guvernamental unde constituie suport esential in elaborarea strategiilor de marketing. Mosaic Romania clasifica intreaga populatie a tarii in 45 Tipuri, agregate in 10 Grupuri. Sistemul ofera o cunoastere complexa si detaliata a socio-demografiei, stilului de viata, culturii si comportamentului populatiei Romaniei. www.mosaic.geo-strategies.com
 
adaugat de simona la 09.01.2008 19:26
Consider ca piata asigurarilor este cu siguranta mai matura decat acum cativa ani (5-6 ani). Marile companii si-au cucerit un loc pe piata, si-au creat un portofoliu "multumitor"in timp ce grija lor fata de clienti evoluaza invers proportional cu marimea portofoliului "cucerit'. Si sa nu pierdem din vedere ca asigurarile sunt o ramura prestatoare de servicii, care in aceasta calitate are aceeasi atitudine fata de clienti ca orice prestator de servicii: tinta lor este profitul prin orice mijloace, nu satisfactia clientului care ar putea atrage si obtinerea de profit. Piata asigurarilor din tara noastra a evoluat f. rapid iar pregatirea personalului nu a putut tine pasul. Cati dintre agentii de asigurari au absolvit mai mult de un curs de baza organizat de compania in care activeaza?
 
adaugat de OP la 09.01.2008 09:54
Intra si comenteaza pe FORUM (http://www.1asig.ro/forum/index.php ) cum va evolua calitatea serviciilor in asigurari in 2008!
 
adaugat de C-tin M la 08.01.2008 18:39
Informatiile pe care le au in acest moment clientii imi arata fara dubii ca a crescut enorm calitatea serviciilor. Nimeni nu mai poate vinde gogosi unui client informat.
 
adaugat de preda andreea la 04.01.2008 09:01
da a crescut
 
adaugat de Sorin VLAD la 26.12.2007 08:49
Cu certitudine ca va creste calitatea serviciilor de asigurari ca urmare a maturizarii beneficiarilor directi: public, societati, alte organisme.Vom fi cei mai buni in Europa de Sud - Est. S.Vlad Mangalia
 
adaugat de Neda Viorel la 18.12.2007 14:27
In ansamblul sau piata asigurarilor creste urmand o anumita dinamica si implicit creste si gradul de profesionalism al celor care activeaza in cadrul acestei piete. Anul 2007 a adus cu sine mari transformari, multe noutati, un nou cadru de lucru, noi reglementari care sunt de natura sa contribuie si ele la ridicarea nivelului de profesionalism. Trebuie sa recunostem insa ca exista o oarecare discrepanta intre nivelul asteptarilor noastre personale si ceea ce se petrece in viata de zi cu zi. Uneori lucrurile nu se misca cu viteza dorita, si in mod cert calitatea serviciilor depinde in mod direct de nivelul de profesionalism existent la toate nivelurile sistemului asigurarilor. De la nivelul de profesionalism de care poate da dovada cel mai mic agent de asigurari si pana la cel de care da dovada...ultimul din actionarii unei societati de asigurari. Din acest punct de vedere al dinamicii procesului, a vitezei cu care stacheta calitatii serviciilor de asigurari este ridicata periodic, la cote din ce in ce mai inalte, din acest punct de vedere mai sunt multe de facut. O atentie mai mare acordata tuturor amanuntelor care contribuie la bunul mers al unei afaceri este esentiala. Societatile de asigurari ofera prea putina consultanta specializata partenerilor lor de afaceri, adica celor care prin munca lor de zi cu zi contribuie nu numai la vanzarea si administrarea produselor de asigurare ci si asigura conditii optime pentru o functionare, de calitate a acestor servicii. Exista inca insuficiente cursuri si traininguri reale si nu de umplutura... Unii din agenti PFA, PJ sau Brokeri au nevoi care sunt ignorate atunci cand se fac regulile pietei asigurarilor. Inca se decid solutii dictate de viziunea formata de la inaltimea unei functii inalte dintr-un scaun inalt si nu din motive in totalitate obiective in functie de observarea probemelor la sursa. Nivelul de comunicare intre departamentele societatilor de asigurari si intre acestea si forta de munca implicata in vanzari este inca la un nivel formal si minimalist. Factorul comunicare si canalele de comunicare sunt nevalorificate la potentialul la care ar trebui acestea sa functioneze. Inca se decid solutii fara studii solide de impact asupra pietei la toate nivelurile sale sau asupra efectelor preale produse. Se gandeste in continuare la nivel "macro" si se cedeaza ispitei de a simplifica excesiv anumite aspecte ale functionarii pietei. Uneori se mai merge pe o politica de dezvoltare a pietei printr-o politica de interdictii si limitari, prin limitarea unor activitati in defavoarea unei practici de analiza a problemelor si de cautare a solutiilor celor mai adecvate. In loc de cautarea cauzelor reale ale unor probleme, de gasirea solutiilor celor mai optime si de flexibilizarea activitatilor in regimul controlului mai strict se merge uneori pe rigidizarea activitatilor in speranta prevenirii unor fenomene negative... Toate acestea descrise mai sus nu sunt aspecte caracteristice la nivelul intregului pietei asigurarilor. Ele se regasesc la unele sau altele din nivelurile pietei, in unele zone, la unele sau altele din societatile de asigurari sau chiar la nivelul organismelor de supraveghere ale pietei si foarte probabil erau inevitabil sa existe la acest stadiu de dezvoltare a pietei asigurarilor din romania. Important este sa le stim si sa cautam solutii. Vin si cu unele propuneri: 1. Societatile de asigurari pot oferi pe langa traininguri de specialitate si consultanta juridica sau financiara partenerilor lor, indiferent de statut si de forma de colaborare. Aceasta ar presupune ca acestia sa poata obtine mai ieftin, mai usor, mai sigur sau poate chiar gratuit accesul la: anumite informatii, planuri de afaceri, studii de piata, modele de contracte, specialisti care sa le ofere consultanta juridica fiscala si contabila, etc. 2. societatile de asigurari pot cere periodic tuturor angajatilor si colaboratorilor un fel de raport de activitate in care acestia sa isi expuna doleantele si problemele cu care se confrunta, atat din punct de vedere profesional cat si din punctul de vedere al serviciilor oferite pietei, pe oricare tema de interes comun si in mod special din punctul de vedere al acestor specialisti. Problemele identificate pot fi analizate iar solutiile vor fi mai eficiente si pot fi mult mai rapid aplicate. 3. In efortul lor de a largi paleta de servicii si produse oferite pietei si de a imbunatati calitatea acestor servicii societatile de asigurari ignora, in mod paradoxal si cu o consecventa demna de o cauza mai buna, anumite aspecte de marketing si partea esentiala a acestei afaceri: problemele directe sau indirecte legate de vanzarea propriilor produse sau ridicate de modul in care inteleg sa fie vandute aceste produse. Din acest punct de vedere poate ca ar fi mai bine sa isi consulte forta de vanzari si sa tina cont si de anumite obiectii justificate facute de aceasta. Se pot discuta anumite aspecte legate proiectele de dezvoltare a respectivelor firme si se pot gasi solutii de armonizare a acestora. 4. Unul din aspectele care contribuie la cresterea gradului de profesionalism este si cel al dotarilor detinute de o anume firma, agent, broker si de modul in care acestea sunt folosite. Accesul la resursele financiare necesare este uneori mai greoi dar cu ajutorul societatilor colaboratorii lor pot trece mai usor peste anumite piedici. Solutii specifice pentru acces mai facil la resurse de finantare si refinantare pot exista in numeroase variante inclusiv solutii personalizate iar cei care pot avea direct interesul ca acestea sa existe sunt chiar societatile de asigurari... 5. La baza intregului "lant trofic" al pietei asigurarilor se afla agentii de asigurari. Acestia sunt motorul real al pietei si din nefericire prea putine studii sau statistici pun accentul pe acest fapt. Acesti agenti, indiferent de forma contractuala pe baza careia activeaza, au necesitati, probleme, nemultumiri, dorinte, necesitati. Fiecare din acestea trebuie analizate si fiecareia ii corespunde un set de solutii aplicabile pornind de la modul in care arata contractele lor, de la modalitatile de retribuire, de la gradul si modul de impunere fiscala, de la existenta sau inexistenta acestei meserii in nomenclatorul de meserii si de modul in care aceasta activitate se reflecta real in legislatia existenta acum..De existenta unei anume flexibilitati si a unei diversitati de solutii, pentru practicarea acestei meserii complicate, depinde reimprospatarea permanenta a sistemului cu persoane de calitate si de o anume factura intelectuala, implicit de un anume nivel moral... Societatile de asigurari pot face studii in acst sens, evident dupa ce afla mai inainte ce se afla in "ograda" proprie, si implicit pot face propuneri legislative pentru acoperirea unor goluri sau omisiuni aparute la facerea unor legi sau emiterea unor norme. In principiu toate lucrurile acestea conduc la cresterea gradului de profesionalism, creeaza o piata mai functionala si implicit conduce la cresterea calitatii serviciilor. Subiectul fiind destul de vast am incercat sa sintetizez in cat mai putine cuvinte esenta problemei, daca nu am reusit prea bine imi cer scuze. Cu respect,
 
adaugat de mihaela luminita la 18.12.2007 07:15
a crescut
 
adaugat de Florin Craciun la 17.12.2007 13:14
Cu siguranta piata a crescut si va continua sa creasca in anii urmatori.Este un motiv de bucurie numai ca in acelasi timp constat cu putin regret ca portofoliul de produse al asiguratorilor, dar mai ales al brokerilor nu s-a diversificat foarte tare; in continuare asigurarile auto sunt dominante, in conditiile in care rata daunalitatii a urcat cu mult peste prognozele cele mai pesimiste. In opinina mea asiguratorii au inceput sa se comporte din ce in ce mai profesionist datorita concurentei, inainte de toate, dar sunt convins ca si intrarea unor fonduri de investitii sau asiguratori de talie mondiala au jucat un rol important. Chiar si asa, mai este inca cale lunga pana la punctul in care asiguratorii vor fi ceea ce de fapt ar trebui sa fie – formatori de piata si de opinii si nu doar mamuti greu de miscat si de scos din anumite sabloane sau prejudecati. La polul opus, se afla brokerii de asigurare care au crescut si s-au dezvoltat in ritmul si urmand tiparele impuse de asiguratori. Este bine, dar este si rau. Brokerul de asigurare pare sa fie coplesit de hartogaria si inertia asiguratorilor, ramanand practic fara timpul necesar pe care sa il dedice crearii unei piete sau educarii clientilor. Per ansamblu, piata a crescut, oamenii devin din ce in ce mai constienti de existenta asigurarilor, dar lipsa unor campanii de educare sau a unor eforturi concertate asigurator+broker de a cultiva consumatorul de asigurare se face simtita, iar fiecare final de an in loc sa aduca idei noi si planuri indraznete de viitor incepe (si se termina, in acelasi timp) cu relauarea planurilor deja existente. Asta este motivul pentru care ma intreb: Nu cumva in progresul (cresterea volumelor) exista de fapt si o urma de regres (lipsa idei si atitudini noi)?
 
adaugat de Danescu Alexandra la 17.12.2007 12:14
Datorita faptului ca piata asigurarilor a beneficiat de o schimbare a categoriei de varsta , anume 25-30 ani, acestia au introdus noi baze teoretice, un aer nou si un profesionalism european.Din punctul meu de vedere au evoluat toate companiile de asigurari vizibil.
 




Arhiva

Sondajul curent

18.11.2021 In acest moment, consideri ca ai:

16.09.2021 Care este riscul de care te temi cel mai mult pentru locuinta ta?

24.06.2021 Cand plecati in vacante cumparati si asigurari travel?

14.04.2021 Cui considerati ca ii revine cea mai mare sarcina de a creste educatia financiara a romanilor?

13.01.2021 Cum anticipati ca va evolua piata de asigurari in 2021?

17.09.2020 Locuinta ta este protejata prin asigurare?

01.09.2020 Cum preferati sa pastrati polita RCA?

30.06.2020 Cat de des te enervezi atunci cand esti la volan?

24.03.2020 Cum vi se par masurile luate pana acum de asiguratori si brokeri in contextul COVID-19?

0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |  >