Considerati necesara introducerea unei fransize deductibile in cazul asigurarii obligatorii a locuintelor?
Da |
40.7% |
Nu |
59.3% |
In aceasta saptamana, rubrica va este oferita de catre
www.icarforum.ro
|
Total voturi: 162 |
|
adaugat de the misterio la 14.05.2011 14:24
|
stiti ca asa zis broker toderascu sonia a facut asigurari false.stiti ca a luat o lista de adrese cu nume prenume si toate cele si a facut asigurari de pensii private fara macar sa cunoasca persoanele.o gasim noi in bacau.ii rupem gatul cat de curand |
|
adaugat de stancescu dorin la 28.09.2007 08:40
|
fransiza deductibila este pana la urma procentul din risc pe care si-l acopera clientul, si in acelasi timp este si instrumentul prin care asiguratorul poate fi mai sigur ca si clientul are interesul de a nu se produce (de catre el insusi sau orcine altcineva) riscul asigurat (vezi casco auto... cargo....etc....). intrebare : cum poate clientul platitor de servicii de asigurare sa nu produca (el sau oricine altcineva) cutremurul, inundatia sau fenomenul natural..? ideea cu "fransiza este buna pt ca platesti mai putin" trebuie eliminata deoarece diferentele de plata sunt infime (fata de cazurile in care fransiza deductibila este nula), iar in cazul solicitarii unei eventuale despagubiri... te trezesti ca pe langa fransiza mai intervin si subasigurarea.... si subiectivismul daunasului si alte cele care te determina sa ti schimbi parerea despre asigurari. si ar mai fi multe de discutat in acest sens dar sa nu fim rautaciosi ... asigurari placute tuturor! |
|
adaugat de sonia todirascu la 27.09.2007 15:15
|
Distinsul dom Ionescu,ce pare asa de avizat in asigurari...ar trebui sa stie ca ,fransiza este o parte a daunei neacoperita de asigurator si ca,societatile de asigurari nu sunt societati de caritate!Am facut referire la cutremurul din 1977 deoarece a fost ,,o prima catastrofa,,cu care s-a lovit statu roman(comunist atunci)si urmarile lui au fost inlaturate cu mari eforturi financiare,atit din partea statului cit si a Adasului...care a ramas aproape falit.Deci ce am gresit?ca am fost de acord cu ideea de fransiza deductibila de la stat?si ca eu cred ca,in cazul unor catastrofe,in prima faza tebuie sa ne descurcam cu forte proprii urmind sa ne recuperam banii?...sa stiti ca ideea se practica demult si in tari mult mai avansate ca noi! |
|
adaugat de ioana la 27.09.2007 12:37
|
intr-adevar nu sunt un specialist, dar din cate am citit din revista dvs, consider preferabila o franciza deductibila( adica sa suport eu o parte a daunelor in caz de catastrofa - procentul de 7% ok) decat sa platesc o polita de asigurare mai mare, in raport de un eveniment- risc improbabil a afecta imobilul meu. Eu as prefera ca prima de asigurare sa fie variabila in functie de gradul de risc la care este supus fiecare imobil, in functie de zone geografice si de istoricul calamitatilor care le-au lovit. |
|
adaugat de bogdan la 26.09.2007 22:22
|
DA categoric DA
Fostul Patriarh al Romaniei spunea cu durere in suflet ca am devenit un popor de inculti si nesimtiti.
Cum de buna voie nu vrem sa ne miscam deloc, poate un pic fortati vom face primii pasi.
Nu are rost sa zic si altceva intrucat antevorbitorii mei au facut o sinteza buna a gandurilor mele.
Cu stima, |
|
adaugat de eugen la 26.09.2007 22:02
|
Da , desigur fransiza desi pare un cuvant bizar greu de inteles si nu prea curent in vocabular nu numai la oameni simplii catsi la cei instariti, deoarece cultura asigurarii la noi acum pe o scala de la 1-10 a ajuns actualmente abia la 4/5.
Acest aspect este atat de ordin financiar cat si mai ales de ordin educativ si manifestare a simtului de rapundere civica, deoarece inseamna o raspundere colectiva si negarea faptului ca ar fi un simplu ajutor material din partea statului, respectiv a societatii in genere.
Adica pe linga sistemul de intreajutorare a comunitatii in caz de calamnitate si dezastre majore, trebuie sa accentueze si raspunderea personala a fiecarui cetatean in calitate de proprietar asupra viitorului bunurilor sale si sa promoveze si o buna gospodarire a acestora, nu numai sa se astepte totdeanua mila statului.
Intr-o tara civilizata la care tindem sa ajungem trebuie sa existe coparticiparea cetateanului si a statului atat la bine cat si la rau, chezasia formarii unui economii moderne capitaliste bazata pe notiunile de a si da nu numai de a primi.
Desigur calculul marimii acestuia este de ordin tehnic si economic si in primul rand are menirea de a nu fi exagerat de mare si impovarator ci sa reprezinta un fel de semnal de alarma ca este bine venit ajutorul urbei dar in primul rand trebuie sa ne ajutam si noi singuri ca cetateni responsabili ce ar trebuie sa fim.
In fine cum se zice Dumnezeu iti da,dar nu-ti baga si-n traista! |
|
adaugat de Nicolae ionescu la 25.09.2007 23:03
|
Asigurarea obligatorie a locuintelor, daca acopera numai riscuri catastrofale, nu are cum sa introduca o fransiza obligatorie, intrucat atunci nu mai este asigurare, ci o pacaleala. Altfel, precum exemplul dat cu cutremurul din 1977 (din care raspuns se vede ca persoana in cauza nici macar nu stie ce este aceea o fransiza, dar se simte indreptatita sa comenteze aspecte in mod eronat), fransiza respectiva semnifica un gest de lasitate din partea asiguratorului, respectiv de a incasa o prima necuvenita pentru un risc catastrofal pe care nu are de gand sa il despagubeasca integral. Si, mai opinez ca ar fi cazul ca aceste raspunsuri sa fie selectate de catre cineva autorizat din cadrul redactiei Dvs. pentru a nu gasi la raspunsuri aberatii ca cea amintita anterior sau ca cea referitoare la pensii care este complet pe langa subiect. Altfel, raspunsurile primite uneori la intrebarile Dvs. sunt demne uneori de a fi citate de Carcotasi si poate ar fi de folos, ca viitoare educatie adusa unor "specialisti", sa introduceti o noua rubrica in revista intitulata "unii raspunde la foc automat" in care sa ridiculizati astfel de comentarii stupide pe care le fac diverse persoane. Daca nu faceti acest lucru, un simplu cetatean care, intamplator are acces la revista Dvs., le ia drept bune si tot efortul Dvs. de a educa populatia este distrus de publicarea unor comentarii eronate sau cu iz de reclama.
S |
|
adaugat de sorin jeflea la 25.09.2007 12:45
|
Cred ca introducerea unei fransize este benefica din urmatoarele motive :
1.in caz de calamitate creste calitatea serviciilor oferite de companiile de asigurare deoarece numarul dosarelor de dauna s-ar reduce la cele cu adevarat importante; datorita reducerii timpului de procesare beneficiarii indrepatatiti ai despagubirilor vor intra in timp mult mai scurt in posesia banilor astfel incat sa-si repare/reconstruiasca proprietatile calamitate
2.incercarea de fraudare pe daune mai vechi si reduse ca valoare scade , deci in anii urmatori daca asiguratorii nu au pierderi mentin sau scad prima de asigurare , beneficiarii fiind TOTI asiguratii
3. practica Europeana este ca cea mai mare parte a politelor de asigurare sa se incheie cu fransize din motivele aratate mai sus deci consider ca ar fi realizata si o aliniere la aceste standarde |
|
adaugat de niky la 25.09.2007 12:35
|
Este discutabil daca introducerea unei fransize fie ca e dedusa fie ca e atinsa(RCA) seveste la ceva , aduce numai deservicii,atit asiguratorilor cit si asiguratilor.Poate ar fi mai utila o ajustare a primei anuala in functie de rata daunei. |
|
adaugat de alina la 25.09.2007 09:42
|
Nu.In primul rand,oricine nu stie ce este fransiza poate opta pentru aceasta prin prisma faptului ca prima de asigurare este mai mica decat in cazul unui contract de asigurare fara fransiza.Sunt de parere ca asiguratul va fi dezavantajat intr-o oarecare masura in cazul unei despagubiri,daca va fi introdusa fransiza,iar pe omul care a optat pt aceasta nu-l va mai despagubi nimeni pentru necunostinta sa.Cred ca ar trebui mai multa informatie in randul populatiei despre fransiza. |
|
Arhiva
Sondajul curent
18.11.2021
In acest moment, consideri ca ai: 16.09.2021
Care este riscul de care te temi cel mai mult pentru locuinta ta? 24.06.2021
Cand plecati in vacante cumparati si asigurari travel? 14.04.2021
Cui considerati ca ii revine cea mai mare sarcina de a creste educatia financiara a romanilor? 13.01.2021
Cum anticipati ca va evolua piata de asigurari in 2021? 17.09.2020
Locuinta ta este protejata prin asigurare? 01.09.2020
Cum preferati sa pastrati polita RCA? 30.06.2020
Cat de des te enervezi atunci cand esti la volan? 24.03.2020
Cum vi se par masurile luate pana acum de asiguratori si brokeri in contextul COVID-19? 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | >
|