1asig.ro
1asig.ro

Considerati ca introducerea constatului amiabil va duce la:

cresterea daunalitatii pe segmentul auto 60.3%
scaderea daunalitatii pe segmentul auto 12.3%
nu va influenta daunalitatea 27.4%
In aceasta saptamana, rubrica va este oferita de catre

Total voturi: 146




adaugat de daniel la 13.11.2007 22:10
Constatul amiabil inseamna asumarea unei vinovatii de catre una dintre persoanele implicate in accident ( fara victime ).Daca persoanele implicate in accident nu se inteleg, atunci nu se mai poate discuta de constat amiabil.Posibilitatea de a se intelege asupra vinovatiei exista si in acest moment,deoarece persoanele implicate in accidente usoare se deplaseaza la politie si declara evenimentul .Agentul constatator ( politistul ) nu analizeaza din punct de vedere dinamic avariile, el vede autoturismele si completeaza autorizatia de reparatie si procesul verbal in baza declaratiilor date de persoanele implicate. Intelegerile legate de vinovatie au existat,exista si vor exista intotdeauna.Introducerea sistemului bonus malus va mai pondera aceste intelegeri.Va multumesc.
 
adaugat de jbgefn vpufwi la 30.09.2007 19:24
ecwyhbs hesf upxsnb zhkwfpnes lcndq ambklo iljzcy
 
adaugat de Neda Viorel la 07.09.2007 17:44
Probabil ca la motivele "naturale" ale cresterii ratei daunalitatii vor contribui si recentele norme ale constatului amiabil. Nu putem sti cu certitudine cat de mult, o vom afla probabil daca cineva se va ingriji sa fac niste statistici asa cum se cuvine si dupa toate...regulile domeniului. In mod normal, constatul amiabil ar trebui sa rezolve multe din problemele societatilor de asigurari si mai ales ale politiei. Pentru ca acest "constat amiabil" sa fuctioneze asa cum trebuie trebuia sa se tina cont si de faptul ca mai inainte de toate trebuia introdus sistemul de "bonus-mallus". Aceste prevederi ( constat amiabil, bonus-mallus, etc) si multe altele functioneaza bine doar ca un sistem in care efectele produse de fiecare lege sau norma conduc la efecte si/ sau interactioneaza cu celelalte norme sau legi. NU trebuie scapat din vedere un lucru esential: totalitatea acestor norme si legi, care reglementeaza domeniul, interactioneaza intre ele si produc efecte care nu pot fi controlate decat in cazul in care sunt privite si la modul "macro-functional", aceasta inseamna ca nu pot fi introduse reglementari, ordine, legi in orice ordine si cu orice continut fara sa se tina cont de functionalitatea intregului corp de norme ce reglementeaza sistemul... Din acest sistem lipseste "bonus-mallus-ul" care trebuia sa joace un rol extrem de important din multe puncte de vedere. In lipsa sa norma constatului amiabil se poate transforma in "norma constatului amiabil reciproc avantajos". Aceasta este in mod evident in dezavantajul asiguratorilor si poate produce o serie de efecte contrare celor dorite la introducerea normei. De ce nu a fost introdus primul (decat partial) sistemul bonus mallus? Eu cred ca datorita costurilor pe care acesta le presupune si datorita dotarilor insuficiente din punct de vedere IT al societatilor de asigurari, nu in ultimul rand datorita carentelor sau lipsurilor de pregatire in acest domeniu a multor din angajatii din sistemul de asigurari dar si din alte institutii... Costurile presupuse sund destul de mari insa sunt extrem de necesare pentru ca tendinta, necesitatile sunt ca in cativa ani informatizarea sa fie la un nivel extrem de mare. Exista o mare discrepanta intre dorinte si starea de fapt, intre dotarile existente si pregatirea fortei de munca, intre corpul de norme si legi nou introduse, intentiile avute si posibilitatile de moment. In final pot spune ca, am certitudinea, pe termen scurt necesara lege a constatului amiabil va produce mai multe probleme decat va rezolva. Aceasta lege este data "avant la lettre" si nu emitentii sunt cei vinovati de acest fapt ci tocmai cei care vor fi cei mai afectati: societatile de asigurari si ministerele cu care acestea trebuiau sa colaboreze pentru pregatirea terenului in aplicarea acestei legi. Problema nu poate fi rezolvata fara un "plan de urgenta" pentru scolarizarea IT a tuturor angajatilor acestor institutii, pentru angajarea specialistilor necesari si pentru crearea unei intregi infrastructuri real-functionale...Aceasta ar rezolva si alte probleme la fel de urgente. Cu stima,
 
adaugat de pop oana manuela la 07.09.2007 08:07
cosider ca un constat amiabil va duce la cresterea daunalitatii segmentului auto pe Romania bine inteles, deoarece romanul din ziua de azi nu stie inca sa fie civilizat si sa ajunga la un acord cum ar fi civilizat si onest, de aceea e de preferabil sa se aplice legea, e cel mai elocvent lucru care in romania inca o sa mai trebuiasca mult timp aplicat pana se va intelege sa se renunte la injurii si alte jigniri care le intalnesti foarte frecvent in trafic. Va multumesc.
 
adaugat de tenu costache la 06.09.2007 14:56
Indiscutabi rata daunalităţii va creşte atât pe segmentul RCA cât şi pe segmentul CASCO.Spun acest lucru deoarece am ceva experienţă în domeniul începând de la şef service auto, la inspector de daune pînă director de sucursală.Recent am participat la un curs de un an de zile pe lângă o Facultate de autovehicule rutiere, un curs despre siguranţa circulaţiei şi constatarea şi expertizarea daunelor auto. Mai fac observaţia că la instanţele de judecată (mergeţi şi uitaţivă la afişele sălilor de judecată) se constată o avalanşă de procese prin care se cere anularea P V întocmite de poliţie. Faţă de cele prezentate se poate trage concluzia, de fapt cum au spus f. mulţi cei ce au comentat anterior această problemă, că se vor face multe înţelegeri legate de vinovăţie, de consumul de alcool, de puncte de penalizare şi la urma urmei de câţi bani ai în buzunar pentru a rezolva problema astfel încât să ieşi cât mai puţin "şifonat".Cine are o maşină la care are CASCO, eu ştiu de 2500 lei pe an şi este implicat într-un accident, nu este vinovat, dar dauna la maşina a II a este de câteva zeci de milioane poate f. uşor să trateze, astfel încât el o să fie vinovat, maşina lui o repare pe CASCO, a II a maşină se repară pe RCA şi "stoarce" şi ceva banii de partea adversă care îşi va repara maşina pe RCA-ul său. Până nu se va perfecţiona sistemul bonus-malus, asigurările CASCO cu franşiză pentru o serie de evenimente şi pentru o categorie de accidente (vezi ţările din UE) daunalitatea va creşte.De fapt este o caracteristică a proceselor în tranziţie şi cum suntem în perioada de tranziţie (oare când se va termina ? ) şi în asigurări ,este clar căRomânia este ţara tuturor posibilităţilor. În prima fază societăţile de asigurare vor resimţi acest şoc dar care se va atenua treptat prin creşterea primelor de asigurare atât la RCA cât şi CASCO.
 
adaugat de Liviu Dinescu la 05.09.2007 19:56
Cred ca mult mai interesanta ar fi fost intrebarea ; Unde va creste daunalitatea mai mult dupa introducerea constatului amiabil :pe segmentul de RCA sau pe CASCO ? Revenind la intrebarea saptamanii, personal cred ca la inceput va exista o tendinta de scadere ;fiind influentata doar de mecanismele sistemului care dau posibilitatea asiguratorilor sa respinga mult mai usor dosarele de dauna,dat fiind faptul ca foarte multi dintre cei implicati in accidente nu vor reusi sa incadreze evenimentele mai ales legate de dinamica.Oricum daunalitatea va intra sub control efectiv doar dupa introducerea sistemului de bonus-malus. Cu stima,
 
adaugat de LUPASCU NICOLAE la 05.09.2007 12:21
Justificarea votului este ca in marea lor majoritate selectia inspectorilor de dauna s-a facut pe alte criterii decat cele profesionale, in domeniu auto, experienta in tehnologia reparatiilor auto, dimamica accidentelor, etc iar prin constat-amiabil cunostintele juridice ale acestor inspectori trebui sa completeze pe cele tehnice...
 
adaugat de GEPETTO la 04.09.2007 12:36
gREU AM NIMERIT LOCUL UNDE SE FAC COMENTARII, O BILA NEAGRA PT SITE ! SISITEMUL BONUS MALUS SCHIMBA DIRECT COMPORTAMENTUL RUTIER SI DAUNALITATEA , NU CONSTATUL AMIABIL (poate indirect), ACESTA SCHIMBA DOAR VINOVATIILE RECUNOSCUTE INTR-UN NR LIMITAT DE CAZURI SI VA GENERA O MULTIME DE DURERI DE CAP INTR-UN MARE NR DE CAZURI IN CARE NU E RECUNOSCUTA VINOVATIA. Poate nu sunt eu in tema, in aceste cazuri se apeleaza la politie ? Daca da e ok, dar daca nu , va fi jale.
 
adaugat de Dan la 04.09.2007 12:28
Nu stiu in ce masura va crsete sau scade daunalitatea, dar cu siguranta vor creste schimbarile de vinovatie. Acestea vor aparea in cazul in care se vor lovi doua autovehicule de valori diferite si ani de fabricatie diferiti (adica cele la care costa mai mult reparatia si nu au casco) vor fi aproape tot timpul "pagubite"
 
adaugat de neacsu livia la 03.09.2007 12:07
va creste cu cel putin 50%, datorita faptului ca acoperirea prin polite de asigurare facultativa este limitata, fiind estimata la cca. 35% din flota nationala. Avind deci un numar mare de autovehicule neasigurate, tendinta logica va fi de a se intocmi constate amiabile de accident pentru a se acoperi lipsa asigurarii CASCO. Exista un precedent al modului de influentare al comportamentului proprietarilor de autovehicule: In momentul in care s-au innasprit amenzile si sistemul de puncte a devenit operational, pentru a evita aceste punitati, conducatorii auto au recurs la declararaea accoidentelor cu autor necunoscut (de regula in parcare), caz in care nu se poate amenda sau rpimi puncte. Dupa ce s-a introdus acest sistem cca. 65% di daune au devenit cu autor necunoscut in parcare. Se va intimpla acelasi lucru numai ca vor fi accidente produse in parcare sau cu constat m ultiplu. Cel ce se declara vinovat intr-un constat se declara nevinovat in altul si asa mai departe. Sa nu mai vorbim de faptul ca se ajunsese la tot felul de declaratii sau comportamente paradoxale: eu cunosc citeva cazuri in care un tip cu o masina scumpa platea un proprietar de Dacia "rabla" ii facea asigurare RCA la o societae unde avea blat cel cu masina scumpa, ii mai dadea si o suma modesta de bani pentru a merge la politie si gata despagubirea. De cele mai multe ori accidentele erau cu proiectare sau cu parasirea carosabilului, pentru ca exista o disproportie intre avariile celor 2 vehicule.
 




Arhiva

Sondajul curent

18.11.2021 In acest moment, consideri ca ai:

16.09.2021 Care este riscul de care te temi cel mai mult pentru locuinta ta?

24.06.2021 Cand plecati in vacante cumparati si asigurari travel?

14.04.2021 Cui considerati ca ii revine cea mai mare sarcina de a creste educatia financiara a romanilor?

13.01.2021 Cum anticipati ca va evolua piata de asigurari in 2021?

17.09.2020 Locuinta ta este protejata prin asigurare?

01.09.2020 Cum preferati sa pastrati polita RCA?

30.06.2020 Cat de des te enervezi atunci cand esti la volan?

24.03.2020 Cum vi se par masurile luate pana acum de asiguratori si brokeri in contextul COVID-19?

0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |  >