Considerati ca aparitia pensiilor private va conduce la dezvoltarea asigurarilor de viata?
Da |
73.1% |
Nu |
26.9% |
In aceasta saptamana, rubrica va este oferita de catre
CARPATICA Life
|
Total voturi: 167 |
|
adaugat de FairPlay la 24.08.2007 12:55
|
Nu neaparat, simpla aparitie a pensiilor privata nu este suficienta pentru a dezvolta piata asigurarilor de viata. Pensiile private constituie un factor favorizant necesar, dar nu suficient!
Asigurarile de viata vor prinde avint doar daca va creste atit gradul de educatie a populatiei, cit si bunastarea economica. Fara o corelare a acestor indicatori, asigurarile de viata nu au cum sa infloreasca. |
|
adaugat de Neda Viorel la 24.08.2007 00:53
|
Influenta va exista dar efectele nu vor fi resimtite imediat prin aparitia unei cereri masive pentru asigurari de viata. Adevaratii castigatori vor fi putini brokeri care au inteles momentul si au avut resurse pentru a pregati terenul. Indirect vor castiga si societatile de asigurari.
Agentii de marketing nu au intotdeauna si pregatirea necesara sau posibilitatea prezentarii unor produse de acest gen. Asigurarile de viata sunt unele din cele mai sofisticate produse de asigurare si diversitatea lor, la momentul actual, poate pune probleme de prezentare chiar si unui specialist bun. In clipa in care un client ma intreaba care este cea mai buna asigurare de pe piata, eu ii raspund ca in acest domeniu lucrurile nu fuctioneaza ca la piata, depinde ce intelege prin "cea mai buna", si ca cea mai buna asigurare este in realitate acea asigurare care i se potriveste cel mai bine. Ca sa stabilim totusi care este cea mai buna asigurare pentru el trebuie sa avem o discutie in cadrul careia eu sa il initiez putin in tainele asigurarilor iar el sa imi spuna ce intelege prin asigurare si care sunt prioritatile sale. In final vom ajunge sa descoperim impreuna care este acel produs de asigurare care i se potriveste. Evident putini agenti au curajul sa inceapa o conversatie in acest mod si chiar si mai putini stapanesc informatiile necesare ( cunostinte generale despre un nr destul de mare de produse de asigurare ) care sa le permita sa faca o prezentare comparativa a mai multor tipuri de produse. In realitate agentul de marketing si agentul de asigurari chiar daca pot fi una si aceeasi persoana nu au pregatirea necesara ca sa duca la bun sfarsit aceasta discutie extrem de dificila. Chiar si numai din acest motiv, chiar daca va exista o oarecare influenta asupra evolutiei asigurarilor de viata, aceasta va fi minima si nu imediata.
Depinde cum se stabileste comunicarea cu clientul, calitatea, claritatea si densitatea mesajului transmis de agentul de marketing care... nu este obligatoriu sa fie si agent de asigurari de viata. Imi pare rau sa spun ca reprezentantii societatilor de asigurari au ratat o oportunitate rara de a promova si acest tip de asigurari si abia acum sesizeaza oportunitatile. Daca aceasta oportunitate ar fi fost sesizata mai din timp ar fi facut presiuni pentru ca unele din aberatiile , lipsurile si limitarile existente in legea pensiilor sa nu fi existat. Era oarecum evident ca pensiile private vor fi promovate de o mare parte din infrastructura existenta in asigurari ( agenti, brokeri, etc) deci... Nu am vazut nimic care sa indice pregatiri pentru folosirea acelei ferestre de cateva luni pentru transmiterea unor mesaje multiple catre clientul final deci nici efecte extraordinare, la nivel de societati de asigurari, nu vor exista. Castigul va fi al acelor brokeri care au anticipat momentul si au planuit o strategie coerenta, au cheltuit niste sume importante pe logistica si instruirea agentilor. Ei vor culege roadele, insa repet, sunt destul de putini. Aceasta era unele din rarele ocazii in care, indiferent de tabara din care faci parte, toata piata se putea concentra pe pregatirea unei infrastructuri si ale unor strategii reale pentru exploatarea acestei oportunitati. Semnalele sunt, din nefericire, tarzii, neadecvate momentului si prea rare.
Cu stima, |
|
adaugat de zaharia marta la 23.08.2007 22:52
|
Da, deoarece se umbla la mentalitatea oamenilor ei devin mai constienti ca o asigurare de viata le este necesara, eu cred ca deja se vede , 2% ii va determina pe multii oamenii sa isi fac o asiguarare de viata |
|
adaugat de niky la 22.08.2007 12:50
|
Doar daca vor beneficia de acelasi tratament fiscal din partea statului. |
|
adaugat de Ovidiu.S la 22.08.2007 10:11
|
Cu siguranta, DA! Acest fenomen a fost remarcat si in alte state care au implementat, relativ recent, sisteme de pensii private. Este oarecum si logic sa se realizeze o dezvoltare a asigurarilor de viata (pensiile si asigurarile fac parte din aceeasi sfera de asigurari sociale), pornind si de la premisa ca, principalii jucatori pe aceasta piata sunt tot societatile de asigurari. |
|
adaugat de strimb ioan la 19.08.2007 23:02
|
Pensiile Private vor depune pilonl de temelie a asigurarilor de viata |
|
adaugat de pojar marcela la 19.08.2007 09:02
|
pionerii asigurarilor in Romania au dus greul anilor 90. acum tot romanul constientizeaza ca are nevoie de protectie datoritta fenomenului in sine.Vede , aude, constata....lucrez in domeniu de 10 ani si lumea este mai deschisa la informatie acum .Totusi a ramas un segment de populatie pe care nu pot sa-l abordez...cei care cauta cea mai buna firma de asigurari.Si cauta , si cauta.pana devin ei specialisti si dau lectii.... |
|
adaugat de CAMPAU la 18.08.2007 22:09
|
Pentru segmentul de varsta 18-35 ani in special si in mare masura 36-45 ani va fi o trezire la realitate,nevoia proprie de informare determinandu -i sa se puna la punct cu legislatia si metodologia de aplicare.Vor dobandi astfel o imagine mai clara despre asigurari,rolul si necesitatea contractarii lor.Easpuns DA. |
|
adaugat de roxana la 18.08.2007 14:35
|
da,deoarece oamenii isi vor da seama ca statul nu va mai face fata platii pensilor si multi isi vor face atat asigurari de viata (economie si protectie) cat si pensii private facultative. |
|
adaugat de asistent@1asig.ro la 17.08.2007 18:06
|
Pensiile private vor avea o influenta puternica si asupra segmentului asigurarilor de viata. Aceasta, deoarece, potrivit specialistilor, campaniile de comunicare care vor avea loc cu aceasta ocazie vor duce la o crestere a constientizarii necesitatii unei protectii financiare.
In primele doua luni de la lansarea pensiilor facultative, romanii si-au exprimat entuziasmul referitor la beneficiile oferite de acest produs de economisire.
Luna iulie a marcat insa o schimbare pozitiva la acest capitol, care a fost reflectata si in numarul de acte de aderare pentru pensii facultative semnate la nivel de total piata.
Numarul agentilor de marketing autorizati de catre Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP) se apropie vertiginos de 9.000.
Astfel, pana la acest moment, o forta de vanzare de 8.920 de persoane este pregatita sa convinga romanii sa isi achizitioneze o pensie privata.
In viitorul apropiat, trebuie sa ne asteptam la cresterea numarului de autorizari pe aceasta categorie, avand in vedere ca societatile care se pregatesc sa comercializeze pensii private anunta forte de vanzare de 10.000 de agenti.
Una dintre cele mai importante provocari careia va fi nevoita sa ii faca fata forta de vanzare este aceea a constientizarii atat a angajatilor, cat si a angajatorilor, de avantajele sistemului de pensii private.
Agentul de marketing va trebui sa fie, in primul rand, un consultant financiar, sa contribuie activ la educatia populatiei in spiritul protectiei financiare, iar, in acest context, clientul va constientiza nu numai necesitatea de a-si asigura un trai mai bun la anii batranetii, dar si importanta produselor de asigurare, in special a asigurarilor de viata.
Astfel, niste agenti de marketing bine pregatiti in sensul unei abordari educative a clientului in procesul de convingere pentru achizitionarea de pensii private, ar putea declansa o sporire a constientizarii populatiei vizazi de necesitatea asigurarilor de viata, cu sau chiar fara componenta investitionala.
Asadar, considerati ca vanzarea pensiilor va impulsiona dezvoltarea segmentului asigurarilor de viata? |
|
Arhiva
Sondajul curent
18.11.2021
In acest moment, consideri ca ai: 16.09.2021
Care este riscul de care te temi cel mai mult pentru locuinta ta? 24.06.2021
Cand plecati in vacante cumparati si asigurari travel? 14.04.2021
Cui considerati ca ii revine cea mai mare sarcina de a creste educatia financiara a romanilor? 13.01.2021
Cum anticipati ca va evolua piata de asigurari in 2021? 17.09.2020
Locuinta ta este protejata prin asigurare? 01.09.2020
Cum preferati sa pastrati polita RCA? 30.06.2020
Cat de des te enervezi atunci cand esti la volan? 24.03.2020
Cum vi se par masurile luate pana acum de asiguratori si brokeri in contextul COVID-19? 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | >
|