In ce masura considerati ca este necesara implementarea unui standard ocupational pentru meseria de agent de asigurare?
mare |
74.4% |
medie |
14.6% |
mica |
11.0% |
In aceasta saptamana, rubrica va este oferita de catre
ASITRANS
|
Total voturi: 164 |
|
adaugat de Tot_Aleator la 20.07.2007 13:38
|
Ma bucur ca cineva reactioneaza...
Domnule Neda, nu am facut afirmatii universale, nu acuz agentul de asigurare...in nici un caz. Intradevar, agentul de asigurare ar trebui sa fie o componenta foarte importanta a fortei de vanzare. Recititi mesajul...nu acuz vanzatorul adevarat ci sistemul ce s-a folosit de acest canal de distributie, sa spunem...Va asigur ca rationamentul este fundamentat si corect. Multumesc |
|
adaugat de Neda Viorel la 19.07.2007 15:42
|
Domnule "Aleator" sau cum va numiti, ma vad nevoit sa fac un lucru neplacut. Ati afirmat ca meseria de agent de asigurari este "in fapt o pseudomeserie" si ati mai facut si alte afirmatii cu care desi sunt destul de exacte pacatuiesc printr-un lucru: FOLOSITI ARGUMENTE CORECTE PROMOVAND UN RATIONAMENT LOGIC GRESIT! Aceasta tehnica de manipulare nu a mai fost folosita pana acum pe acest site. Interesant!
Meseria de agent de asigurari nu este o pseudomeserie! Este o munca foarte grea facuta in conditii mizerabile uneori si fara un sprijin profesional consistent din partea societatilor de asigurari. Nu exista o protectie reala din punctul de vedere al legislatiei muncii si probabil in lipsa unui sindicat, aceasta profesiune este una din cele mai putin protejate. Uneori pe spatele unora din agentii de asigurari se cladesc adevarate averi si le este furata munca. Uneori in spatele calitatii de agent de asigurari se ascunde cate o matusa, unchi sau fiu prin intermediul carora se rotunjesc conturile familiei. Asigurarile au fost folosite de multe ori ca moneda de schimb si poate ca si mijloc de plata a unor servicii ( poate chiar si politice).Asiguratorii nu au tolerat aceasta situatie ci au creat-o! ASIGURATORII, PRIN UNII DIN REPREZENTANTII LOR, CONTRIBUIE ACTIV LA MENTINEREA ACESTEI SITUATII FIE DIN INTERESE PERSONALE FIE DIN ORDINE PRIMITE DE LA ACTIONARIAT FIE DIN, CEL MAI COMUN CAZ, INCOMPETENTA !
Oameni incapabili, incompetenti, "manageri de carton", actionari mai putini cunoscatori ai domeniului, oameni cu « interese bine conturate » au creat un sistem in care nu poti reusi daca nu iti platesti clientul cu o parte din castigul tau ( uneori obtinut in conditii mizerabile) nu conteaza cat de profesionist esti si cat de bine stii sa vinzi un produs, nu conteaza nici un fel de etica ( pe care nu o poti demonstra) ci doar modul in care il poti pacali pe cel din fata ta sa semneze o polita... Nu odata iti vezi munca aruncata in aer de un penibil cu functie care face o contraoferta la oferta ta. Culmea este ca si el lucreaza la aceeasi sau pentru aceeasi societate ca si tine insa este putin mai sus in schema, este seful tau sau un protejat al lui si are pile mai sus ca tine. Nu odata constati ca oricat de bun ai fi si oricat de multa carte stii, lucrurile astea nu fac doi bani nici in fata clientilor si nici in fata superiorilor tai.Asta este valabil mai ales la inceput cand nu prea stii cum stau lucrurile in asigurari si nu stii ca cei mai redutabili concurenti nu sunt cei de la societatile concurente ci chiar proprii tai colegi, mai vechi, de la aceeasi societate, si care vand aceleasi produse de asigurare in conditii infinit mai atractive... De fapt aceasta este problema, ce statut sa se creeze pentru agent cand chiar cei care ar trebui sa il gandeasca contribuie la deteriorarea conditiei de agent? Nu contesta nimeni ca exista agenti care creeaza probleme ( si brokeri de altfel) dar aceste probleme nu ar fi putut avea amploarea pe care o au daca cei in drept ( actionari, manageri, personalul societatilor de asigurari) ar fi fost cu adevarat profesionisti si mai ales corecti. Cauzele sunt in sistem si la varf. Acolo trebuie umblat! Agentul de asigurari este componenta cea mai importanta din societatea de asigurari, fara el nimic nu este posibil! Chiar si brokerii depind de agenti de asigurari sau de...marketing ( ce nume interesant dat unei ocupatii inventate...) Sa ne uitam mai atent la ce se intampla in piata chiar in momentele de fata. Sa inventezi o meserie ( agent de marketing ) din care sa excluzi o buna parte a celor care sunt cu adevarat agenti de asigurari ( exclusi si la profitul potential) sa creezi un sistem elitist in care poate intra doar cei care au minim 25.000 ron. Sa argumentezi ca asta este sigur in favoarea fondurilor si a asiguratilor !??? Ce inseamna asta? Ce face un agent de marketing ( de ce nu de asigurari?) si nu poate face un agent de asigurari? Agentii de marketing nu fac nimic altceva decat sa prezinte niste materiale pregatite special de catre fondrile de pensii si la final colecteaza adeziunile viitorilor asigurati! Ce agent de asigurari nu poate sa faca asta? Ce agent de asigurari bun poate sa piarda portofoliul de asigurarti pe care il are pentru ca situatia face sa nu aiba cum sa faca oferte de pensii pilon 2 pentru clientii sai? Cam multi nu-i asa? De ce se intampla chestiile astea? Motivatia principala sunt banii! Bani castigati usor si nemunciti prea mult, bani de la care sunt exclusi tocmai cei care ar fi putut in sfarsit sa se bucure cei care au muncit din greu sa isi faca un portofoliu de clienti. Nivelul de pregatire si profesionalismul unui agent depinde si de bani nu numai de cultura specifica acumulata! Statutul agentului se poate construi si pe baza principilui "castiga mai mult cine este mai bun profesionist" , nu mai bunde gura si nici mai bun in pile... Sunt multe lucruri de spus dar este mai profitabil ca sa dau de gandit la cestea. In consecinta domnule "Aleator" care cunoasteti foarte bine sistemul si stiti ca si mine care sunt bubele sale, incercati sa fiti corect si sa loviti acele cauze reale. Si nu folositi metode pe care nu le stapaniti bine... Agentii care nu corespund unor anumite standarde nu au aparut din senin, cauza o reprezinta un management facut dupa ureche. In mod normal se rezolva aceasta problema si dupa aceea restul. Statutul agentului trebuie sa redea demnitatea acestei meserii nu sa se transforme intr-un filtru prin care sa se separe « alesii » de cei mai putin dezirabili…
Cu respect pentru adevar, |
|
adaugat de Elvira Man la 18.07.2007 21:00
|
De cele mai multe ori un agent de asigurari nu intelege el foarte clar ce beneficii aduce o asigurara clientului, asa ca explicatiile pe care le ofera sunt vagi si incorecte inducand in eroare clientul. Daca ar exista un standard pentru meseria de agent el ar avea o baza reala la care sa se raporteze, ar avea o raspundere pentru informatiile pe care le ofera si ar putea sa isi imbunatateasca calitatea muncii sale. Castigori in aceasta situatie ar fi toate cele trei parti implicate: agentul de asigurare, societatea de asigurare si nu in ultimul rand clientul.
Cu stima,
Elvira Man |
|
adaugat de Aleator la 17.07.2007 12:13
|
In fapt este o pseudomeserie. Aceasta ocupatie ascunde, in multe cazuri, mita, faciliteaza asigurarea unor servicii si genereaza castiguri ilicite, etc. Unii asiguratori tolereaza acest fapt penru a vinde "cu orice pret". Ar trebui dezvoltat in paralel un organism antifrauda pentru a preveni aceste aspecte "necunoscute". Performanta in acest domeniu se obtine cu alt pret, mult mai mare, decat cel initial dimensionat. Ce asigurator poate recunoaste ca-i strain de astfel de practici? Cate documente sunt "pierdute" de catre "agenti", mai ales de SRL-uri si, repet prefixul, de pseudobrokeri? |
|
adaugat de Florica Ihos la 16.07.2007 09:09
|
Aceasta pregatire slaba a agentilor de asigurare se datoreaza si firmelor de asigurari,care pun un mai mare accent pe rezultatele imediate decat pe calitatea vanzarii,service-ul post-vanzare fiind de cele mai multe ori mai mult decat neglijat.Astfel,dupa epuizarea pietei calde,foarte multi agenti renunta la acest domeniu datorita nereusitelor din piata rece,nereusite datorate tocmai slabei pregatiri si slabei motivari din partea angajatorului,care,in momentul in care un agent nu mai da randamentul scontat,il neglijaza in favoarea altor recruti,care vor avea mai tarziu parte de acelasi tratament.Aici cred ca este greseala firmelor,arunca pe piata agenti slab pregatiti,care vor vinde putin,dupa care vor pleca,datorita insucceselor,clientii contractati nu mai sunt monitorizati asa cum ar trebui,si politele se pierd,si increderea clientilor se pierde,etc.
Cred ca se impune luarea unor masuri astfel incat pregatirea agentilor sa fie pregatire,sa fie sustinuti pentru a avea incredere in ei,in momentul in care intra efectiv in piata.Nu poti sa ai pretentia de la un "agent" care pana mai ieri practica o meserie care nu are nimic in comun cu acest domeniu sa intre in piata si sa faca si vanzari conform targhetului dupa doua-trei zile de "pregatire",timp in care invata un produs,c el mult doua din multitudinea de produse pe care o firma le promoveaza.Ce consiliere poate sa-i faca clientului,ce recomandare obiectiva,daca el nu cunoaste toate variantele pe care le detine,astfel incat vanzarea pe care o face sa fie si in beneficiul firmei,dar si al clientului,care trebuie sa stie foarte bine ce cumpara,altfel,la un moment dat va realiza ca ceea ce plateste nu este ceea ce are el nevoie si contractul e pierdut,la fel si increderea in asiguratori in general,nu doar in firma care a facut vanzarea necorespunzator.Ar mai fi multe de spus,insa specialistii in domeniu,sunt convinsa, cunosc toate aceste aspecte,problema este ca nu se tine cont de ele. |
|
adaugat de calin la 14.07.2007 13:35
|
sunt multi agenti mincinosi si retardatzi...toata lumea e agent....nu se mai poate asa |
|
adaugat de Neda Viorel la 14.07.2007 12:32
|
Ma bucur sa aud ca societatile de asigurari isi propun sa implementeze un standard ocupational pentru meseria de agent de asigurare. Este un prim pas in a recunoaste carentele de management existente si greselile din ultimii, cel putin, 10 ani. Ma tem ca la intrebarea aceasta sunt putini manageri care sa aiba si alte raspunsuri decat cele "polliticaly corect"... Este evidend ca lipsa unui standard ocupational produce blocaje in evolutia pietei insa sunt putini cei care ar putea sa descrie corect si in detaliu, practic si nu teoretic, munca unui agent de asigurari din romania zilelor noastre. Daca ar fi putut acest subiect nu ar fi fost pus astazi pe tapet, nu ar fi fost necesar. Ce inseamna insa aceasta notiune de "standard ocupational"? Ce reguli sau norme ar trebui sa cuprinda? Ce oameni pot sa se incadreze si sa respecte rigorile acestui standard? In general meseria de agent este si ar trebui sa fie o meserie liberala pentru ca prin specificul sau nu este o meserie care sa fie platita printr-o renumeratie fixa sau numai prin aceasta... Se incearca limitarea accesului la aceasta meserie ( prin inventarea unui standard) sau se incearca imbunatatirea conditiei agentului de asigurari? Problema aceasta nu poate fi rezolvata fara reformarea intregului sistem al asigurarilor incepand de la nivelul actionariatului si a managementului firmelor si implicit a legislatiei de profil sau a... legislatiei muncii sau a celei fiscale.
Sunt multe cauze pentru care este necesar nu numai un standard ocupational al agentilor de asigurare dar si un cod de conduita a societatilor de asigurari. Multe societati ar trebui sa isi reconsidere politica interna si modul de organizare pentru a face fata implementarii unui cod de conduita al agentului. Ma tem ca problema este privita superficial si ca de obicei se va folosi metoda cea mai usoara de a rezolva o problema prin limitari si interdictii.... Ma uit la ce se intampla in privinta pensiilor ( pilon 2-3) si ma minunez cum niste lucruri simple pot fi complicate inutil. Exista deja o forta de vanzari importanta pe piata si agenti de asigurari care asteapta sa fie respecializati si sustinuti din toate punctele de vedere. Trebuie facut un sistem echitabil in care cei buni sa poata sa ramana si sa fie sustinuti iar cei necorespunzatori sa plece singuri. Munca, corectitudinea si profesionalismul sa fie recompensate corect si sutinute. Renuntarea la sistemul spagiilor date catre client si la tenta de loterie pe care o capata piata asigurarilor din cand in cand. Nu se va putea decat in clipa in care vom renunta la anumite mentalitati paguboase! Pana atunci inventarea unui standard ocupational nu va rezolva nimic si nu va insemna nimic pentru ca nu va fi si sustinut de un standard managerial adecvat. Ceea ce nu am spus direct se poate subintelege.Nota: am folosit notiunea de manager in sens mai larg si nu m-am referit doar la conducerile centrale ale societatilor de asigurari, puteti incadra in aceasta categorie orice angajat cu functie de director sau drept de decizie din cadrul societatilor de asigurari.
Cu respect. |
|
adaugat de Ovidiu.S la 13.07.2007 23:37
|
As fi cautat, pentru a vota, optiunea "foarte mare". Ne rezumam la a vorbi despre etica in asigurari, dar ceea ce conteaza, cu adevarat (mai ales in asigurarile de viata, cred) este cantitatea de contracte. Si cum sa nu fie asa, cand cantitatea si nu calitatea iti ofera comisionul "cel de toate zilele". "Standard ocupational pentru meseria de agent de asigurare"? Pai, nu prea am vazut ca firmele de asigurari sa caute sa angajeze "agenti de asigurari" dar, sunt pline anunturile de mica publicitate cu solicitari de "consultant financiar" - daca suna mai bine... Trecand peste aceste aspecte, revin la intentia mea de a vota cu "foarte mare": poate un astfel de standard ar elimina multe din situatiile neplacute ce lezeaza imaginea unei meserii care, fara a exagera in exprimare, ar trebui sa fie onoranta, prin destinatia produsele de asigurari, si nu o solutie de ultim moment pe care o adoptam, din disperare, cand nu gasim sa ne angajam in alt loc, sau un job sezonier, pe langa o alta ocupatie de baza. Daca se doreste ca agentul de asigurari sa fie un profesionist 100% trebuie definit si delimitat clar ce presupune aceasta meserie. |
|
adaugat de Adrian Ilie la 13.07.2007 21:51
|
In opinia mea, primul pas ar fi transformarea a ceea ce acum este “ocupatia secundara de agent de asigurare†in “meserieâ€, probabil prin schimbarea “recrutarii si instruirii†in masa a populatiei Romaniei intr-o activitate mai redusa ca intensitate; o conditie pentru schimbarea volumului de recrutare este cresterea retentiei agentilor – iar asta se poate daca se imbunatatesc cunostintele si abilitatile de training si coaching, precum si cele specific manageriale (ma refer la cele 5 functii de baza ale managementului) ale managerilor (atat cei care lucreaza in agentii cot la cot cu agentii, cat si cei din sediile centrale); un “standard al agentului†in lipsa unui “standard al managementului†e o aspirina administrata unui diabetic. Sa mai judecam un aspect: ce se cere (preponderent) unui agent in momentul de fata: calitatea muncii, a relatiilor cu cei care ii compun portofoliul de clienti, sau cantitatea rezultatelor? Atata timp cat nivelul de dezvoltare al pietei de asigurari va permite o orientare preponderent pe cantitate, iar companiile de asigurari vor recompensa volumul de vanzari, ce relevanta va avea un “standard al agentului†(profesional si etic)? In continuare agentul va vinde un “full-casco†la care lipseste acoperirea de vandalism, pentru ca el castiga painea familiei din comision, nu din “blazonul†de agent “cu standard profesional ridicat certificat†... ce frumos suna, nu ...?? As vrea sa vad si eu acea companie de asigurari din Romania care chiar tine cu dintii de pregatirea profesionala a agentilor, de volumul si calitatea muncii depuse si o recompenseaza cu salariu (“europeanâ€, nu minimul pe economie), si care sa plateasca si comisioane pentru vanzarile facute (poate exista o astfel de companie, si atunci rog cititorii sa imi scuze ignoranta); dar parca e mai eficient economic sa faci intelegeri cu dealerii auto sau firmele de leasing, sa “lipeasca†automat un CASCO pe fiecare masina (ca clientul il ia, ca vrea masina, ce conteaza ca scrasneste sudalmi printre maselele inclestate zicand “las’ ca atunci cind termin lizingu’ imi fac io unde vreau, nu la h***i astia ...), decat sa iti profesionalizezi agentii si sa cresti calitatea serviciilor oferite clientilor, astfel incat sa vinzi in virtutea valorii marcii tale pe piata, si nu in virtutea unor aranjamente calculate la profitabilitatea maxima.
Si inca doua intrebari (care, zic eu, au legatura cu intrebarea XPRIMM-ului) pentru cititori: prima este “se pot vinde asigurari fara tombole si premii?â€, iar a doua este “se pot vinde asigurari fara ca agentul sa dea cota-parte clientului din comision?â€
Cu deosebita stima va transmit cordiale salutari |
|
adaugat de alina la 13.07.2007 21:47
|
toate bune si frumoase, dar ce ne facem cu cei care au fost deja instruiti pe pilonul trei si vand pensii facultative ca fiind obligatorii? stiti ca exista deja multi oameni ce au semnat pentru pilonul 3 crezand ca e obligatoriu?????? ce ne facem cu ziarele si televiziunea care mai mult dezinformeaza decat informeaza? ce ne facem cu firmele de asigurari care duc o campanie din ce in ce mai agresiva si mint cu nerusinare prin diverse forme de publicitate?............cred ca in momentul de fata, cei care sunt prosti instruiesc, iar restul isi vad de banii lor............. |
|
Arhiva
Sondajul curent
18.11.2021
In acest moment, consideri ca ai: 16.09.2021
Care este riscul de care te temi cel mai mult pentru locuinta ta? 24.06.2021
Cand plecati in vacante cumparati si asigurari travel? 14.04.2021
Cui considerati ca ii revine cea mai mare sarcina de a creste educatia financiara a romanilor? 13.01.2021
Cum anticipati ca va evolua piata de asigurari in 2021? 17.09.2020
Locuinta ta este protejata prin asigurare? 01.09.2020
Cum preferati sa pastrati polita RCA? 30.06.2020
Cat de des te enervezi atunci cand esti la volan? 24.03.2020
Cum vi se par masurile luate pana acum de asiguratori si brokeri in contextul COVID-19? 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | >
|