1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling
FIAR 2022: Conferinta de Asigurari ...

FIAR 2022: Conferinta de Asigurari Auto - Principalele declaratii!

Prima zi de FIAR 2022 a continuat cu Conferinta de Asigurari Auto in cadrul careia s-a discutat despre RCA - cea mai dificila linie de business de pe piata asigurarilor din Romania, dezvoltarea tehnologica, precum si despre sistemul Carte Verde.

In cadrul conferintei au fost incluse trei paneluri de dezbateri.

Principalii Partenerii ai Conferintei de Asigurari Auto sunt BAAR si AMODO, in timp de EUROINS este Partener Principal. De asemenea, conferinta este sustinuta de partenerii: SOLERA, AUDATEX, eClaims, ASISOFT si RECREX.

PRINCIPALELE DECLARATII:

Iulius Marian FIRCZAK, Deputy, Secretary of the Budget & Finance Committee, Chamber of Deputies of Romania:

- Asteptam cu interes un impuls mai mare din zona guvernamentala in ceea ce priveste legislatia pe segmentul asigurarilor auto;
- Sper ca am depasit momentele dificile si ca vom reusi o corectare a legii aparute in 2017 – ne aflam pe ultima suta de metri in ceea ce priveste aceasta corectare;
- Rata combinata de 160% pe RCA este insuportabila – ne putem confrunta cu problema plecarii unor jucatori importanti si chiar prabusirea intregii piete de asigurari. Daca oamenii nu au incredere in asigurarile RCA, daca nu vad ca functioneaza acest contract de asigurare obligatoriu, nici nu au cum sa cumpere asigurari facultative;
- Trebuie sa vedem cum facem aceasta fundatie sa fie solida, pentru a putea construi peste ea;
- Legea 133 trebuie modificata si trebuie vazut concret care sunt acele modificari pe care trebuie sa insistam – modificari legate de software, de conflictul de interese, de modul in care asiguratorii vad relatia cu actorii din zona de reparatii auto, dar si de preturile exagerate ale reparatiilor, baremurile pentru vatamari corporale si deces, dar nu numai.

Daniel FLOREA, Deputy, Vicechairperson, Committee for Legal Matters, Discipline and Immunities, Chamber of Deputies of Romania:

- Sunt foarte multe initiative legislative care vizeaza zona asigurarilor, si in special zona asigurarilor auto;
- Speram sa reusim sa rezolvam problemele reale ale pietei de asigurari auto si sunt convins ca vom face acest lucru impreuna;
- O abordare constructiva coerenta, cu participarea tuturor jucatorilor din piata, este cheia succesului. Sunt convins ca, daca ne vom aseza cu totii la o masa comuna, vom gasi solutii;
- Nu avem posibilitatea, de multe ori, sa ii facem pe cei carora li se adreseaza legea, sa se conformeze acesteia;
- Multe dintre problemele din piata sunt cauzate de legislatia lacunara;
- Modalitatea in care se face explicarea contextului economic este problematica. Este clar ca RCA-ul reprezinta o parte din activitatea unei societati de asigurare. Exista, insa, si alte polite de asigurare care pot fi afectate de orice lucru care nu merge bine pe o anumita componenta a societatilor de asigurare;
- Daca nu reusim sa implementam o conformare la legislatia existenta – de exemplu, conformarea soferilor la legile de circulatie – vor exista repercusiuni.

Cei doi deputati considera ca initiativele de plafonare a tarifelor RCA nu vor fi votate in sedinta de marti, 24 mai a.c.

Adrian MARIN President, UNSAR:

- Asigurarile auto domina in continuare piata din Romania.
- Discutiile privind modificarea legislatiei sunt necesare.
- Siguranta rutiera este o preocupare pentru romani.
- Romania este singura tara din UE cu o crestere de peste 20% in aprilie pentru inmatricularile noi si de peste 35% y-o-y. In ceea ce priveste vehiculele ecologice, in 2021, dintre masinile noi inmatriculate in Romania, 1 din 3 a fost electrica sau hibrid. Astfel, Romania este aproape de media din UE, unde 38% din masinile noi inmatriculate sunt electrice si hibrid.
- Pandemia a afectat in mica masura numarul dosarelor de dauna, dar nu si nivelul despagubirilor platite. In 2016 – 2020, numarul dosarelor a crescut cu 40%, de la 270.000, la 380.000, iar despagubirile platite s-au dublat, de la 1,9 miliarde lei, la 3,5 miliarde lei.
- In fiecare zi lucratoare, in Romania, se platesc despagubiri de 2 milioane euro.
- Tendinta e foarte clara, toti indicatorii pun presiune pe echilibrul si predictabilitatea dorite in piata.
- Plafonarea tarifelor RCA este lipsita de fundament. E nevoie de stabilitate si predictibilitate. Sunt necesare mai multe masuri. Printre acestea: indreptarea, in cel mai scurt timp, a aspectelor privind RCA, nu generarea unor incalcari noi; implementarea baremului traumatologic; indreptarea articolelor care nu permit asiguratorilor un control al costurilor; combaterea fraudelor.

Tanja BLATNIK, CEO, EUROINS Romania:

- Ne intrebam constant, la nivel de piata, ce ar trebui sa facem. Poate ca intrebarea ar trebui sa fie: ce n-ar trebui sa mai facem? Ce lucruri ar trebui sa evitam?
- RCA este o asigurare de raspundere, nu o ‚asigurare a masinii’ – este, cumva, gresit sa spunem ca RCA este o asigurare auto, fara sa subliniem ca, de fapt, ea acopera raspunderea civila;
- Asigurarea RCA are in centru, de fapt, viata oamenilor mai degraba decat masina – in alte tari, atunci cand se vorbeste despre RCA, accentul cade pe raspundere si pe vietile oamenilor, mai degraba decat pe masini;
- Noi, asiguratorii, trebuie sa lucram la preventie si trebuie sa ne implicam in proiecte – de exemplu, in proiecte care construiesc drumuri mai bune. Asiguratorii pot contribui extrem de mult la proiecte care imbunatatesc multiple aspecte ale vietii, asiguratorii pot fi parteneri ai autoritatile;
- Deoarece multe proiecte nu aduc rezultate rapide, tindem sa renuntam, in loc sa continuam sa le sustinem;
- Digitalizarea a devenit parte a contectului normal, din viata de zi cu zi – ca urmare a COVID-19. Tehnologia a devenit partenerul asiguratorilor. Asiguratorii trebuie sa comunice cu clientii pe canalele pe care acestia se afla astazi (WhatsApp, social media etc.);
- Vedem multe start-up-uri in asigurari, care incearca sa rezolve mici probleme din piata de asigurari si sa gaseasca cele mai bune solutii pentru ele.

Erik BARNA, Founder & Member of the Board, Life is Hard:

- Tehnologia poate sa ne ajute si ne poate ajuta si daca vine in ajutorul tehnologiei si cadrul legislativ;
- Mai ales in cazul RCA-ului, putem beneficia de tehnologie in mai multe feluri. Primul aspect ar fi cel al pretului – utilizand sistemele telematice, putem crea preturi personalizate pe tipologii de clienti. Avem cazuri in care anumiti clienti nu isi fac RCA pentru ca o folosesc ocazional. O asigurare telematica ar ajuta foarte mult in astfel de cazuri. Telematica ajuta inclusiv la o responsabilizare a conducatorului auto (sistemele telematice inregistreaza comportamentul la volan si, in functie de cum conduce soferul, actualizeaza pretul).

Madalin ROSU, President, BAAR:

- E clar ca e nevoie de un pachet legislativ serios, ca lucrurile trebuie sa se schimbe rapid. Traim intr-o piata tulbure. Nu se mai termina mini-cosmarul pe care il traim din 2016. Parca nu invatam nimic. Repetarea anumitor lucruri arata ca piata si actorii trebuie sa faca schimbari radicale si rapide. E la fel ca in 2015.
- E nevoie de schimbarea in Legea 132, de schimbari in legislatiile conexe, poate chiar si in Ordonanta 195, e nevoie de solutii informatice.
- De multe ori, in discutiile din Parlament, am intrebat persoanele din diverse comisii daca inteleg ce inseamna RCA, daca ar pune pret pe persoanele pe care le transporta in masina si care ar fi pretul vietilor persoanelor respective. Viata copilului tau cat costa?
- Multa lume uita ca RCA actioneaza si pentru persoanele pe care le transportam. Uitam, de multe ori, acest lucru si ne gandim la bara de plastic, la far, la manopera.
- Dupa familentul CITY, asistam la niste cifre fabuloase. Initial, noi am estimat undeva la 150 milioane de euro expunerea CITY in extern, insa am depasit deja 200 milioane de euro si sper sa nu mai creasca, sa nu ne mai trezim cu dosare.
- Sper ca, anul acesta, indicatorii sa fie putin mai normali.
- Lucrurile trebuie facute din mai multe directii. Una dintre ele – si cea mai importanta -, este reprezentata de controlul frecventei.
- E ieftin sa facem contraventii in trafic, e ieftin sa ne comportam ciudat in trafic.
- In Romania, se pune semnul egal intre un accident in care ai spart o bara si unul in care ai omorat un om – tot atat Malus primesti.
- Maine (24 mai 2022), se dezbate din nou legea plafonarii RCA. Erau doua proiecte de plafonare a tarifelor RCA, unul din ele ducea plafonarea… forever. Sper sa nu se duca in directia respectiva, pentru ca ar fi un gest sinucigas al pietei, pana la urma.

Claudiu SOFRON, Motor Insurance Specialist, UNSAR:

- Din pacate, in ultimii 10 ani, linia de business RCA este pe un trend negativ, aduce pierderi. Ar trebui sa implementam un pachet de masuri pentru a transforma acest trend intr-unul pozitiv.
- E nevoie de indreptarea anumitor proiecte de lege si demararea unor proiecte de combatere a fraudelor, de evitare a daunelor ca frecventa si ca gravitate a accidentelor rutiere.
- Din pacate, Romania e pe primul loc in ceea ce priveste numarul accidentelor rutiere. In fiecare zi, mor cinci oameni in accidente rutiere, ceea ce este o tragedie.
- UNSAR s-a implicat si se va implica in diferite actiuni constant. Au fost actiuni cu Politia, cu APPA, cu BAAR. As aminti campania FII TREAZ LA VOLAN!
- Am incercat sa eliminam punctele negre de pe harta Romaniei.
- Am stabilit intalniri cu studenti din toata tara, pentru a dezvolta educatia financiara si condusul preventiv, sa le explicam cat de important e sa fii atent la volan si sa realizezi ca masina poate fi o arma letala pentru oameni.
- Campania “Atent in trafic” a ajuns la editia a patra.

Aurel BADEA, Deputy CEO, ALLIANZ-TIRIAC Asigurari:
- [referitor la plafonarea tarifelor RCA]E de mentionat ca Romania este singura tara din UE in care au fost aplicate astfel de restrictii in 2016 si in care exista intentia de a o aplica din nou. Exemplul din 2016 este relevant, ar trebui sa invatam din istorie. Atunci nu a rezolvat problema, din contra.
- Argumentatia din spatele propunerii este economico-sociala. In zona economica argumentele ar trebui sa fie discutate cu industria pentru ca impactul economic se va regasi asupra industriei de asigurari, asupra actionarilor si in cele din urma se va intoarce ca un bumerang cum s-a intamplat in 2016-2017. - Orice limitare are un impact economic, iar cineva trebuie sa duca acel impact, fie actionarii companiilor, fie clientii care azi platesc mai putin, dar vor plati maine mai mult.
- Legislatia are un mecanism de a proteja clientii cu risc ridicat, care functioneaza prin BAAR.
- Cred ca generatia 20+ este obisnuita cu tehnologia. Tehnologia telematica ar fi acceptata de 50-60% din ei.
- Pentru a folosi aceste tehnologii in tarifare trebuie schimbat mediul legislativ, care trebuie ancorat in deceniul in care am intrat, pentru a ne adapta si noi la cerintele clientilor.

Sistemul Carte Verde

Panel moderat de Sorin GRECEANU, BAAR

Sandra SCHWARZ, President, Council of Bureaux:

- Consiliul Birourilor (CoB) include 47 de tari, 46 de Birouri, 30 de Fonduri de Garantare, o flota de peste 450 milioane de vehicule. Anual, pana la 450.000 de accidente transfrontaliere sunt raportate. Exista peste 1300 de asiguratori care ofera asigurari Carte Verde;
- Obiectivele COB includ: facilitarea traficului international, asigurarea despagubirii eficiente a victimelor accidentelor internationale, precum si protectia victimelor accidentelor transfrontaliere;
- COB este o organizatie pur tehnica, insa este influentata de orice tip de probleme politice, precum sanctiuni, declaratii de independenta si, in cel mai rau caz, razboi;
- Invazia Rusiei in Ucraina a creat o serie de intrebari pentru COB: este corect sa ramana o organizatie pur tehnica? Cum vor influenta schimbarile aduse de problemele politice modul in care functioneaza sistemul Carte Verde? Ar trebui ca si COB sa impuna sanctiuni Rusiei si, daca nu face acest lucru, cum ii va fi afectata reputatia?
- COB se confrunta cu o serie de provocari politice, precum: anularea unor acorduri dintre Rusia, Ucraina, Belarus, santiunile impuse de UE, SUA si Marea Britanie, dar si atacuri cibernetice potentiale;
- Alte provocari pentru COB sunt reprezentate de transformarea structurilor interne;
- Insolventele locale sunt o alta provocare pentru COB.

Madalin ROSU, President, BAAR:
- Eforturile financiare facute de membrii BAAR? Lucrurile stau in felul urmator: ASTRA – BAAR a platit 46 mil. euro, inca 13 mil. euro in rezerva; CARPATICA Asig – 68 mil. euro plati, inca 24 mil. euro in rezerva; CITY Insurance – 91 mil. euro platite si 149 mil. euro in rezerva.
- In septembrie spuneam ca probabil falimentul CITY echivaleaza falimentele ASTRA si CARPATICA, insa il depaseste, este mai mare si sper sa ne oprim aici, sa nu apara cifre si dosare noi.
- Prin decembrie comunicam ca am platit o parte dintr-un dosar aferent unui accident in Franta de 5 mil. euro si mai urmeaza plati de inca pe atat.
- Campanie BAAR pe mai multe posturi TV in ideea de a face lumea mai constienta asupra pericolelor din trafic. 1 din 5 masini masini inmatriculate in Romania produce un accident. Pentru fiecare accident platesc toti asiguratii RCA.
- Nu ne dam seama cat de bine ne e avand acest mult blamat RCA si acoperirea Cartea Verde. Nu ne dam seama cat de usor ne este atunci cand tranzitam.
- Noutati BAAR – cont AIDA. Va ziceam ca lucram la un acces online al tuturor detinatorilor de polite RCA la certificatul de daunalitate. Am inventat un sistem informatic, care se poate descarca din AppStore, inca este in teste, dar se poate folosi – AIDA Info, din care se poate solicita online certificatul de daunalitate si se poate vedea clasa Bonus – Malus, lucru extrem de important in special pentru mobilitate si zona de discount.
-  Alta noutate: Lucram la un proiect si sper sa fie cat de curand si el online. ASF a lansat acel concept pentru modificarea normei RCA. Cat de curand va fi gata de lansare online o aplicatie de Constat Amiabil electronic.
- De asemenea, avem o alta aplicatie de mobil pentru Politia Romana care sa filmeze si fotografieze numerele de inmatriculare si raspunde daca acea masina este asigurata sau nu. Nu trebuie sa opreasca masinile in trafic, iar penalizarile se pot aplica ulterior.

Alina OSOIANU, Executive Director, NBMIM, Republic of Moldova:
- Este de admirat cum colegii din Ucraina au activat in aceste situatii exceptionale si au fost capabili sa genereze solutii.
- Republica Moldova a fost impactata de valul de refugiati si asta s-a transpus si in domeniul asigurarilor.Teritoriul R Moldova a fost traversat de peste 400.000 de ucraineni si au ramas 80.000 persoane, jumatate fiind copii. Ceea ce arata ca un multe de masini au iesit din R Moldova si au plecat spre UE. Noi am avut impact atat la nivel de RCA intern si Carte Verte, pentru ca in R Moldova emitem doua tipuri de polite – una valabila pe teritoriul tarii si alta valabila in toate zonele UE.
- Daca in perioada 1 ianuarie – 20 mai 2021 au fost emise pentru masini inmatriculate in Ucraina circa 300 de polite RCA intern, anul acesta, de la 1 ianuarie pana la 20 mai 2022, avem emise peste 10.000 polite valabile pe teritoriul R Moldova.
- Razboiul din Ucraina s-a rasfrans si asupra politelor emise in sistemul Carte Verde – asiguratorii emit pt zone de valabilitate teritoriala diferite. Pentru Zona 2 – Ucraina, Belarusia si federatia Rusa a scazut semnificativ acest numar de polite: daca de la 1 ianuarie  – 20 mai 2019, inaintea pandemiei, au fost emise 8.000 de polite, in perioada similara a anului curent au fost circa 2.000 de polite. O scadere semnificativa din cauza razboiului. Asta insemana ca persoanele s-au orientat mai mult spre tarile UE.
- Zona 3: in comparatie cu 1 ianuarie  – 20 mai 2019 au fost emise 47 polite pentru Zona 3 – toate tarile membre sistemului Carte Verde, in anul curent avem peste 80.000 polite, ceea ce inseamna mai multe obligatii si o expunere mai mare in sistem.

Volodymir ROMANYSHYN, President, Motor Insurers Bureau, Ukraine:

- In pofida contextului in care ne desfasuram activitatea in acest moment, facem pasi constanti catre digitalizare – de exemplu, incercam sa impementam posibilitatea de a prezenta polita Carte verde ca document digital. Lucram, de asemenea, la dezvoltarea de baze de date si incercam sa implementam alte tehnologii, precum coduri QR pentru accesarea bazei de date Carte Verde;
- Razboiul neprovocat generat de Rusia a crescut cererea de asigurari Carte Verde (pentru refugiati), ceea ce a generat mai multe probleme logistice;
- Autoritatile locale, Fondurile de Garantare Nationale, dar si companiile locale au acordat un refugiatilor. De asemenea, Ucraina a reactionat rapid si a implementat o serie de masuri;

Damir PLEJIC, Automotive and Mobility Consultant, Movingdots:

- Solutia telematica folosita de Swiss Re calculeaza un scor al soferului. Scorul este calculat astfel: (Natentie la volan + Depasirea vitezei legale + Manevre agresive + Context) x Distanta parcursa;
- Sistemele telematice reprezinta o solutie pentru soferii precauti; portofoliile construite cu asigurari telematice evita cei mai riscanti clienti;
- Solutia telematica folosita de Swiss Re ‚antreneaza’ soferii inca de la prima calatorie (obiectivul fiind sa ii determine sa reduca comportamentele problematice de la volan);
- „Antrenamentele” sunt sprijinite de recompense: soferii primesc „monezi”, care sunt transformate in vouchere si alte recompense;
- In 2020, cel mai riscant factor rutier ramane faptul ca un om se afla la volan. Cu toate acestea, ne asteptam ca, in 2030, abilitatea masinilor de a evita singure accidente sa se fi maturizat, desi soferii vor juca un rol si la acel moment;
- Provocarea: desi sistemele autonome de asistare a soferilor au deschis drumul catre o era a autovehiculelor autonome, siguranta rutiera adusa de aceste sisteme nu se reflecta in primele de asigurare. Reflectarea impactului acestor sisteme este o situatie complexa, care necesita cunostinte avansate si parteneriate strategice.

Marijan MUMDZIEV, CEO, Amodo:

- 81% dintre clientii din asigurari isi doresc produse si servicii personalizate;
- Clientii isi doresc interactiuni simplificate si serivicii oferite prin canale digitale;
- Preferinta clientilor de a fi serviti prin canale digitale a crescut semnificativ dupa pandemie;
- AMODO se concentreaza pe masini private si rezidentiale;
- Una dintre solutiile de care clientii sunt cei mai interesati este reprezentata de produsele Pay-As-You-Drive (PAYD – Plateste cat conduci);
- De exemplu, un sondaj AMODO arata ca 73,7% dintre respondentii germani au declarat ca si-ar cumpara produse PAYD (o crestere de la 58,5% in 2017);
- 14,7% din respondentii din Germania n-ar cumpara un produs PAYD din cauza problemelor de confidentialitate (o scadere fata de 26% in 2017);
- Costuri reduse si convenienta – doua din cele mai importante aspecte care ar determina clientii sa cumpere produsele PAYD;
- Tehnologia AMODO este folosita cu succes de diverse initiative PAYD de peste tot in lume;
- Tehnologia telematica poate fi folosita si in afara zonei auto (prin intermediul telefonului mobil se pot colecta o serie de date, inclusiv daca persoana calatoreste sau are un caine);
- 93% din clientii de asigurari isi doresc sa isi ia toate politele de asigurare de la o singura companie;
- Exista doua abordari ale companiilor atunci cand vine vorba de aplicarea tehnologiilor telematice: 1) companiile mai mature le folosesc direct pentru crearea unor prime personalizate, 2) companiile mai putin mature implementeaza intai programe de preventie.

PANEL - Tehnologie

Calin MATEI, Deputy General Manager, GROUPAMA Asigurari: 
- La nivel global, Romania nu depaseste nota 3 sau 4 in privinta adoptarii tehnologiilor digitale. Pe de alta parte, poate nu e important unde suntem, ci care sunt perspectivele. 
- Vad ca exista o accelerare semnificativa a zonei digitale, in ultimii ani, nu doar in asigurari, ci peste tot.
- Apar noi companii care aduc noi tehnologii in piata, iar asiguratorii se uita tot mai des la acest subiect. Clientii ne forteaza sa ne uitam. Clientul de asigurari nu e doar un client de asigurari, ci de orice.
- Tehnologiile nu stau numai intr-un singur loc, important e sa gasesti tehnologia care are sens pentru tine si poate fi integrata in procesele tale. 
- In pandemia, 90% din daune au fost constatate prin video-asistenta cu clientul.
- Vrem sa venim cu alte lucruri in plus. Credem ca, azi, clientul vrea constatare de unul singur, iar noi trebuie sa-i dam posibilitatea sa faca acest lucru, sa venim in sprijinul lui. 
- Cred ca menirea asiguratorilor nu e sa plateasca daune, ci sa ofere continuitate si servicii clientilor. Daca platesti daune, ar trebui sa fie subiect de igiena, nu subiect primordiala.
- Suntem tara cu cei mai multi morti pe sosele, cu cei mai multi grav raniti pe sosele. E realmente tragic ce se intampla, dar e realitatea in care traim.
- Din pacate, preventia in Romania, oricat de mult s-a investit, nu e suficienta. E tragica situatia in care ne aflam si toata lumea trebuie sa inteleaga, inclusiv clientii. Daca nu constientizam, nu stiu unde ajungem.
- Nu masina omoara, ci berbecul din spatele volanului. Pe el il corectam si pe noi ne corectam, doar cand ne e teama de ceva. Sistemul coercitiv e cel mai important. 
- As lua lucrurile grave din constatele amiabile si as da amenzi pe baza lor.
- La nivel de Bonus-Malus, am putea gasi un sistem poate un pic mai bun sau poate sa il dezvoltam pe cel actual, ca sa facem o discriminare mai mare intre clienti: buni, medii, rai, si mai rai, dezastruosi.

Aurel IVAN, Country Manager, AUDATEX:
- Aplicatia bazata pe Inteligenta Artificiala e deja in utilizare la cativa asiguratori. In ceea ce priveste daunele, lucrurile se misca bine. Sunt destui asiguratori, care, si fortati de pandemie, au dezvoltat mai multe lucruri pentru a veni in sprijinul clientilor. Pe partea de asigurari, lucrurile pot fi imbunatatite, sa creasca si volumul de prime, si polite etc.
- E nevoie de un Bonus-Malus mai sofisticat, iar tehnologia poate sprijini asiguratorii.

Maria GANEA-BOGHIAN, Managing Partner, ASISOFT:
- Avem urmatoarea varianta a sistemului de licitatii, care va fi ceva benefic si pentru persoanele fizice, si pentru asiguratori. Daca, pana acum, am facut asiguratorii fericiti, speram sa facem si clientii fericit. Ne-am apropiat foarte mult de clientii asiguratorilor si avem feedback bun. Incercam sa avem si asigurati fericiti, nu numai asiguratori.
- Sunt 15 ani de cand vorbesc despre asta: asiguratorii sa se decida ca o masina dauna totala tehnica sa fie retrasa din circulatie. Majoritatea accidentelor urate de acolo pleaca. Sunt tari in care astfel de masini nu mai circula.

Erik BARNA, Founder & Member of the Board, Life is Hard:
- Avem in piata companii care pe zona de daune au adoptat tehnologii de ultima ora, dar la nivel european sunt companii deja consacrate care automatizeaza intreg ciclul de dauna, de la notificare pana la inchiderea daunei. 
- Proiect: Printr-un start-up, unde sunt co-fondator, avem o solutie experimentala de notificare si evaluare a daunelor, totul bazat pe online, e in beta - testing cu utilizatorii.
- Solutie pentru reducerea accidentelor / daunelor:  legislatie – daca e permisiva, e mai greu sa faci pe cineva constient de urmarile unui accidnet. O legislatie care l-ar face pe roman sa bage mana adanc in buzunar poate l-ar face mai constient.

Ion MOISE, General Director, eClaims Assistance:
- O dorinta personala: sa inchei o asigurare RCA bazata pe tehnologie telematica. Imi mai doresc sa fac si o constatare amiabila electronica. Am incredere in aceasta evolutie si in viteza de implementare a solutiilor digitale.
- Am mai multe proiecte, unul dintre ele: o aplicatie mobila de avizare a daunelor online care sa faca toate tipurile de daune: locuinte, inclusiv PAD, raspundere civila si CASCO.
- Solutie pentru reducerea accidentelor / daunelor: sistemul Bonus-Malus sa fie rafinat. Constatul Amiabil – cand a aparut acesta, Politia nu era de acord cu neacordarea amenzilor.

Daniela BADALUTA, President & Founder, RECREX International:
- Suntem in parteneriat cu VAN AMEYDE, cat si cu CROWFORD si DEKRA. Suntem o solutie buna pentru ei. Beneficiarii finali sunt persoane care au accidente in Romania, clientii finali sunt companiile de asigurari.
Pe partea de tehnologie, avem in dezvoltare o solutie care sa acopere Europa, sa fie unitara.
- Carte Verde – e nevoie de tehnologie si aici.
- Solutie pentru reducerea accidentelor / daunelor: Mai multa educatie financiara

 

 

CITITI PE ACEEASI TEMA:
FIAR 2022: Conferinta Tendinte in Asigurari - Principalele declaratii!