1asig.ro
1asig.ro

Campanie globala de siguranta rutiera - Viteza maxima de 30 km/h, in localitati, sa devina norma in intreaga lume

5 min. / 1.540 cuvinte
Un grup din cadrul ONU in domeniul sigurantei rutiere (the UN Road Safety Collaboration) le solicita factorilor de decizie politica din intreaga lume sa actioneze pentru a reduce viteza maxima, in interiorul localitatilor, la 30 de kilometri/ora.

PROMO
 

Astfel, cu ocazia editiei de anul acesta a Global Road Safety Week, care va fi marcata in perioada 17 - 23 mai 2021, mesajul propus este urmatorul: "Limitarea vitezei la 30 km/h in zonele in care oamenii si traficul se interpun face ca strazile sa fie sanatoase, ecologice si viabile - cu alte cuvinte, sa fie strazi pentru viata".

Abordarea riscului de deces in trafic e fundamentala pentru atingerea obiectivelor de dezvoltare durabila (SDG - Sustainable Development Goals), in special a celor ce implica securitatea sanatatii, orase durabile, saracie si reducerea inegalitatilor dintre tari si in interiorul acestora. Politicile care abordeaza impactul pe care il are traficul rutier si creeaza medii pentru optiuni sigure, durabile si incluzive de transport duc, de asemenea, si la deblocarea actiunilor pentru protejarea climatului si a egalitatii de gen, arata UN Road Safety Collaboration, intr-o campanie cu hashtagul #Love30.

O schimbare de paradigma a modului in care sunt proiectate strazile, incepand cu viteze mici in zonele in care oamenii si traficul se interpun, face strazile sigure, accesibile, placute si echitabile pentru toti cei ce le utilizeaza, oferind multiple avantaje pentru toti utilizatorii si, in acelasi timp, sustinand actiunea intre obiective SDG interconectate.

Streets for Life (Strazi pentru Viata): De ce #Love30

Strazile cu viteza redusa salveaza vieti si sunt inima oricarei comunitati. Limitele de viteza de 30 km/h in zonele in care oamenii si traficul se interpun fac strazile sigure, sanatoase, ecologice si locuibile. Cu alte cuvinte, le transforma in strazi pentru viata. In acest context, cea de-a sasea editie a UN Global Road Safety Week face apel la factorii de decizie politica sa actioneze pentru a reduce viteza maxima pe strazile din intreaga lume, limitand aceasta viteza la 30 km/h in zonele unde "oamenii merg, traiesc si se joaca". Campania #Love30 solicita ca limita maxima de viteza de 30 km/h sa devina o noua norma in localitatile din lumea intreaga.

Beneficiile strazilor cu viteza maxima acceptata de 30 km/h
  • Strazile cu viteza de 30 km/h sunt sigure si sanatoase - Strazile cu viteza de 30 km/h ii protejeaza pe toti cei care le folosesc, dar mai ales pe cei mai vulnerabili, cum ar fi pietonii, biciclistii, copiii, persoanele in varsta si persoanele cu dizabilitati. Strazile cu viteza de 30 km/h in zonele in care oamenii si traficul se interpun ajuta la prevenirea deceselor provocate de traficul rutier si promoveaza activitatea fizica, deoarece, atunci cand strazile sunt sigure, oamenii se deplaseaza mai mult pe jos si/sau cu bicicleta.
  • Strazile cu viteza de 30 km/h sunt ecologice - Strazile cu viteza de 30 km/h sunt vitale in eforturile de a trece la mobilitatea "zero-carbon". Strazile ce promoveaza mersul in siguranta pe jos si mersul in siguranta cu bicicleta pot reduce dependenta de masina, dar si emisiile nocive ale ale vehiculelor, care contribuie la schimbarile climatice. Pentru a proteja mediul, oamenii au nevoie de strazi sigure, cu viteza redusa, care sa incurajeze optiuni durabile de transport.
  • Strazile cu viteza de 30 km/h sunt viabile - Strazile viabile, pe fondul unei viteze reduse, se afla in centrul Agendei ONU 2030 pentru Dezvoltare Sustenabila (the UN 2030 Agenda for Sustainable Development) si pot facilita multe dintre obiectivele sale. Pe masura ce reconstruim lumea mai bine dupa pandemia COVID-19, toti oamenii ar trebui sa beneficieze de pe urma strazilor cu viteza redusa, astfel incat nu doar sa supravietuiasca, ci sa si prospere. Strazile cu viteza de 30 km/h in zonele in care oamenii si traficul se interpun sunt strazi pentru viata.
Mai multe detalii despre aceasta campanie, si nu numai, sunt disponibile AICI.

3.458 accesari
Sondaj

Cui considerati ca ii revine cea mai mare sarcina de a creste educatia financiara a romanilor?

- Institutiilor din domeniul financiar (ASF, BNR etc)
- Asociatiilor din domeniu
- Companiilor (asiguratori, banci, administratori de pensii etc)
- Scolilor
- Institutiilor statului
- Altele (va rog mentionati la rubrica de comentarii)


PROMO