1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling
Ziua in care am inteles, pe ...

Ziua in care am inteles, pe propria piele, de ce e bine sa ai CASCO

Ma gandeam de mult timp sa va scriu despre asigurarile CASCO, dar, cumva, nu aveam nicio legatura personala cu subiectul, ca sa il pot aborda si altfel decat "didactic". Singura mea “ interactiune" cu politele CASCO era ca le plateam, constiincioasa, de ani buni, fara nicio dauna, fara sa ma intereseze altceva decat data expirarii si pretul pentru reinnoire.

Mereu am considerat ca sunt un sofer precaut, conectat la trafic, care nu se hazardeaza sa faca manevre periculoase....pana astazi.

Se pare ca atat de mult m-am concentrat pe o legatura subiectiva a mea cu polita CASCO, incat poate chiar am atras evenimentul despre care vorbim astazi.

Povestea...

Pentru ca intotdeauna de cel mai mare interes este povestea cu putina drama in ea, incepem cu aceasta:

Traversam o intersectie prin care trec zilnic. Din nefericire, semaforul nu mergea. "Pff...nu este prima data." Bun, deci avem cedeaza. In intersectie, aglomeratie si se trece pe principiul "intimidarii". Cel din fata mea trece. Cele doua masini care l-au lasat sa treaca parea ca fac un gest dragut pentru descongestionarea traficului si mai lasa si pe altii. Cum as fi....eu. Trec de prima masina - m-a lasat. Ajung in dreptul celei de-a doua, inevitabil. Soferul, iritat de cei care se tot bagasera in fata sa, chiar daca el avea prioritate, decide ca nu mai lasa pe nimeni si...se opreste in portiera mea. Nici nu ma vazuse, aveam sa inteleg mai tarziu.

Am fost atenta? Da. Am fost precauta? Depinde cum privesti lucrurile. Pana si cel care m-a lovit a recunoscut ca nervii l-au facut sa accelereze. Altfel, era perfect interpretabila ca o situatie de trafic in care ti se cedeaza trecerea.

Consecinta: accident pentru neacordare de prioritate, solutionat prin constatare amiabila.

Politetea in trafic

Am vorbit despre asta de atatea ori in campania FII TREAZ LA VOLAN! si azi a fost inca o ocazie sa ii constat importanta. Speriata de lovitura si de ideea ca sunt vinovata, eram pregatita ca celalalt sofer sa abata asupra mea o ploaie de acuze, injurii, amenintari....cine mai stie ce?

Am fost surprinsa sa vad ca se poate si altfel. Ca prima grija a fost sa vada daca sunt in regula, fizic, apoi sa avem un dialog civilizat in care amandoi ne-am cerut scuze pentru partea noastra de vina din toata situatia. Am incheiat constat amiabil (asa cum stiam eu ca se face doar din articolele scrise pentru campaniile de siguranta rutiera), urmand ca fiecare sa isi rezolve problema in baza politei de asigurare.

In primele momente dupa intamplare, parca mi se stersesera din minte toate informatiile referitoare la ce trebuie sa faci in caz de accident:

Unde imi e asigurarea?

De ce nu am formular de constat amiabil in masina?

Trebuie sa fac poze? Cand? Cum?

Acum ce trebuie sa fac?

Mi-am amintit brusc de asistenta de dauna de la daune.expert, pe care nu reuseam sa imi dau seama daca am reinnoit-o sau nu. Daca situatia nu s-ar fi solutionat atat de pasnic si daca nu as fi primit din partea celuilalt sofer (mult mai putin impacientat decat mine) intelegere pentru parcurgerea tuturor etapelor necesare, sigur aveam nevoie de asistenta.

Una dintre lectiile invatate este ca ar trebui mereu sa fiu pregatita pentru un astfel de eveniment. Sa nu mai bajbai cautand tot ce am nevoie. Sa stiu exact unde imi e constatul amiabil si daca am activa asistenta la dauna pentru ca se pare ca....mi se poate intampla si mie :(

Si acum ce fac?

Pai ce sa fac? Apelez la CASCO. Am o polita cu fransiza de 100 euro per eveniment, asa ca un aspect este clar: am ceva de plata. Dar sigur daunele depasesc semnificativ aceasta suma.

Ca un client ce sunt, am cautat cea mai rapida forma de a deschide un dosar de dauna, stiind ca trebuie sa avizez dauna in cel mult 24 de ore. A mers online si mi-a luat mai putin de 3 minute.

Intr-o ora am fost sunata de un reprezentant al companiei, care mi-a mai cerut cateva date si mi-a comunicat optiunile de date si ore pentru programarea la constatare. 3 zile lucratoare trebuie sa astept. Un termen decent din punctul meu de vedere.

Am primit si un mail cu lista documentelor necesare pentru constatare si cu data si ora programarii clar mentionate.

In ziua in care voi primiti acest material prin XPRIMM Info, eu am programarea pentru constatare. Sper sa fie totul rapid si eficient si la service, iar intamplarea sa ramana in urma ca o experienta neplacuta din care sa imi invat lectia.

Iata doar un mic exemplu de situatie in care esti bucuros ca ai CASCO. Eu as vrea sa raman la acesta si sa nu mai am niciun eveniment in trafic, ceea ce va doresc si voua.