PROMO
Intr-o lume in care social media face posibil ca, in numai cateva secunde, o opinie sa fie partajata la nivel global, reputatia unei organizatii se poate schimba rapid. Mai ales in contextul in care, potrivit WTW, spre deosebire de mijloacele media traditionale, verificarile sunt mai putin stricte. Astfel, e usor de inteles de ce organizatiile sunt tot mai preocupate de protejarea unei reputatii pe care ai castigat-o greu.
Cele mai importante concluzii ale studiului WTW:
- 7 din 10 (72%) sustin ca echipele de managent al riscului au cel putin o anumita responsabilitate in a monitoriza, masura sau gestiona riscul reputational.
- In aproape aceeasi proportie, respondentii au declarat ca riscul reputational este raportat la nivel C-Suite (CEO, CFO, COO) - 61% sau la nivel de Board - 66% -, in cadrul organizatiilor pe care le reprezinta.
- 80% considera ca focusul pe riscul reputational, pe segmentul de business pe care activeaza, va creste in urmatorii 5 ani.
- Cei mai multi dintre respondenti au subliniat ca riscurile reputationale ar putea genera rezultate negative pentru organizatiile pe care le reprezinta, cum ar fi: pierderea veniturilor (86%), capital uman slabit fie pe fondul capacitatii reduse de a retine angajatii (62%) sau de a-i atrage pe cei mai talentati (57%).
- Cei mai multi dintre respondenti sustin ca, atunci cand vine vorba de masurarea si monitorizarea riscului reputational, se confrunta cu provocari reale in accesarea datelor fiabile (51%) - 42% subliniind ca nu dispun de instrumentele necesare in acest sens.