Parte a grupului german ALLIANZ, unul dintre cei mai mari furnizori de servicii financiare si asigurari si cel mai valoros brand de asigurari din lume, si cu o istorie de 29 de ani in Romania, ALLIANZ-TIRIAC Asigurari a fost desemnata anul acesta Compania Anului pentru Excelenta in Asigurari, in timp ce liderul sau a castigat titlu de Managerul Anului. XPRIMM a stat de vorba cu Virgil SONCUTEAN despre perspectivele asigurarilor in Romania si obiectivele ALLIANZ-TIRIAC in acest context.
PRIMM: Asigurarile de sanatate si de viata beneficiaza de o atentie sporita in cadrul ALLIANZ-TIRIAC. Care sunt secretele succesului pe aceste segmente?
Virgil SONCUTEAN: ALLIANZ-TIRIAC a mizat intotdeauna pe o strategie echilibrata a portofoliului. De aceea, intr-o piata inca dominata de asigurarile auto, am ales sa investim de cativa ani deja in zona asigurarilor de viata si sanatate. Acum culegem roadele, dar si investim in continuare. In premiera, in portofoliul nostru, asigurarile de viata si de sanatate sunt cot la cot cu asigurarile CASCO, o linie de business pentru care clientii ne aleg in mod traditional, datorita increderii pe care am construit-o, prin respectarea promisiunilor de plata.
PRIMM: Care sunt obiectivele companiei pe aceste segmente pentru finalul anului?
V.S.: Ambitiile noastre pe zona asigurarilor de viata si sanatate sunt mari. Dar cel mai important aspect de precizat este de ce-ul. Ambitiile noastre sunt mari, pentru ca noi, ca tara, avem un mare deficit de protectie in zona asigurarilor de viata.
In Romania, peste 11 milioane de oameni cu varsta cuprinsa intre 18 si 69 de ani nu sunt pregatiti pentru viata. Ei, familiile si cei dragi lor nu sunt protejati printr-o asigurare in situatia in care viata ii pune la incercare. Nu au o plasa de siguranta. Scopul nostru final, ca asigurator, este de a asigura viitorul, de aceea suntem interasati de asigurarile de viata, pentru ca prin asigurarile de viata putem sa avem o contributie si mai mare. Suntem preocupati de identificarea de solutii care sa corespunda nevoilor si puterii financiare oricarei persoane din Romania. Gandim in termeni de solutii si distrugem mituri, o dovada in acest sens este lansarea primei asigurari de viata 100% online, care isi face loc in orice buget - My Protect. Prin lansarea My Protect doua mituri au fost naruite: asigurarile de viata sunt scumpe si asigurarile de viata sunt prea complicate. My Protect e dovada clara ca nu e asa.
PRIMM: Odata cu cresterea subscrierilor pentru asigurarile de viata si de sanatate a crescut si volumul despagubirilor?
V.S.: Cresterea business-ului antreneaza, de regula, o crestere ulteriora a despagubirilor platite. Este firesc sa fie asa. Pentru noi despagubirile ne ajuta sa intarim in mintea clientilor beneficiul adus de asigurare. Este poate cea mai buna forma de promovare pentru noi ca asiguratori si modalitatea cea mai buna de a consolida increderea clientilor nostri.
Ca principiu general, este important, pe orice segment de business, sa cresti in linie cu capacitatea financiara. E nevoie de un ritm de crestere sanatos, care sa poate fi sustinut.
PRIMM: Anul acesta ati lansat prima asigurare de viata disponibila 100% online. Cum a fost primita de catre clienti?
V.S.: My Protect este o forma prin care incercam sa aducem asigurarile de viata aproape de publicul din Romania, oferind nu doar informatii teorerice, ci solutii concrete. Cu My Protect am deschis usa pentru asigurari de viata mai cuprinzatoare, despre care consultantii si partenerii de distributie ALLIANZ-TIRIAC sunt pregatiti sa ofere toate detaliile.
Feedback-ul pe care l-am primit de la clienti a fost foarte bun, simplitatea procesului de achizitie este o noutate pentru piata din Romania - practic, odata cu lansarea My Protect, asigurarea de viata poate fi incheiata in 6 pasi simpli, fara chestionar medical.
PRIMM: Am observat ca in ultimii ani instrumentele de vanzare online sunt tot mai utilizate de romani. La ALLIANZ-TIRIAC cum au evoluat aceste vanzari si care sunt politele cele mai accesate online de catre clienti?
V.S.: Instrumentele de vanzare online incep sa atraga atentia si sa fie utilizate de catre un segment de clienti nou pentru companiile de asigurari, un segment de clienti prea putin abordat pana acum. In cazul ALLIANZ-TIRIAC, online-ul - website si aplicatia mobila - genereaza aproximativ 200 de polite pe zi (reinnoiri si polite noi), fiind accesat in principal de catre un segment nou de clienti, care nu a fost in atentia mijloacelor de distributie traditionale.
Clientii care opteaza pentru serviciile online prefera interactiunile digitale si apreciaza accesul la serviciile dorite in cateva click-uri. In principal, produsele baza, structurate intr-un mod simplu de inteles, precum asigurarile RCA sau de calatorie sunt cel mai frecvent achizitionate in mediul online.
PRIMM: Am putea spune ca online-ul este viitorul pietei de asigurari?
V.S.: Online-ul ne-a surprins placut. Daca in urma cu un an aveam in jur de 100 de polite cumparate de clienti, azi numarul lor s-a dublat. Este un teritoriu nou, pentru ca 95% dintre clientii care vin online sunt clienti care nu au polite prin niciun intermediar agent sau broker. Pentru noi este o directie de dezvoltare, o directie in care vom investi in viitor.
Categoric insa, nu e singura directie, pentru ca nu credem ca in asigurari viitorul e exclusiv online. Credem in online, dar la fel de mult credem in interactiunea directa in asigurari.
Si in ceea ce priveste intermedierea, mizam pe echilibru, pe un peisaj diversificat si complet de distributie.
PRIMM: Ce considerati ca ar trebui facut in piata de asigurari pentru a creste protectia financiara a romanilor si pentru a debloca acest prag de 20% detinut de asigurarile de viata si de sanatate din totalul industriei?
V.S.: In primul rand, credem ca este datoria noastra sa fim mai accesibili, in ceea ce priveste comunicarea, explicatiile, astfel incat oamenii si companiile sa inteleaga beneficiile produselor si serviciilor pe care le propunem. Acesta este primul pas si le permite oamenilor sa ia decizii in cunostinta de cauza.
Noi in ALLIANZ-TIRAC, ne-am propus sa aducem asigurarile mai aproape de oamenii si de companiile din Romania, insa suntem constienti ca ne-am asumat un maraton, nu un sprint.