1asig.ro
1asig.ro
Vezi care sunt recomandarile ...

Vezi care sunt recomandarile pentru controlul furiei in trafic pe care #treazlavolan le comunica in cadrul ROADPOL SAFETY DAYS

5 min. / 1.540 cuvinte
Pentru al patrulea an consecutiv, APPA - Asociatia Pentru Promovarea Asigurarilor, prin intermediul comunitatii #treazlavolan, s-a alaturat initiativei "ROADPOL Safety Days", cunoscuta in anii trecuti drept "Proiectul EDWARD".

PROMO


Proiectul, sustinut de Comisia Europeana si desfasurat de Reteaua Europeana a Politiilor Rutiere, isi propune activitati si evenimente care ridica nivelul de consientizare al riscurilor la care sunt supusi soferii si pietonii in trafic, promovand un comportament echilibrat care conduce la respectarea regulilor pe sosele.

In acest context, campania FII TREAZ LA VOLAN!, ca parte a initiativei europene ROADPOL SAFETY DAYS, vine cu o serie de recomandari pentru a ajuta conducatorii auto sa isi controleze emotiile negative generate de agresivitatea la volan:

  1. Invata sa recunosti semnele care iti preced starile de nervozitate. Chiar daca ti se pare ca furia te "cuprinde" dintr-o data, exista anumite semne care o preced.
    APLICA LA VOLAN: Recunoaste semnele care preced starile tale de nervozitate. Printre acestea pot fi: iti bate inima mai repede, iti arde fata, iti inclestezi pumnii, vezi rosu in fata ochilor, transpiri, tremuri etc. De indata ce le-ai observat, incepe sa iei masuri preventive pentru a-ti controla furia.
  2. Controleaza-ti respiratia. Cand esti furios, respiri mai repede si mai superficial. Un mod foarte simplu de a te calma este sa iti incetinesti respiratia si sa respiri mai adanc.
    APLICA LA VOLAN: Trage incet aer pe nas, numarand rar pana la 4. Expira incet pe gura, numarand incet pana la 8. Inspira adanc, "din stomac" si nu "din piept". Concentreaza-te pe aerul care intra si iese din plamani. Repeta de cateva ori, pana cand simti ca functioneaza.
  3. Numara incet pana la 10. Sau mai mult.
    APLICA LA VOLAN: Da-ti timp sa nu reactionezi impulsiv. Numara incet, in gand, pana la 10 sau chiar mai mult.
  4. Relaxeaza-ti muschii pe rand. Tensiunea musculara este un alt semn ca esti intr-o situatie stresanta.
    APLICA LA VOLAN: Incearca o tehnica de relaxare progresiva a muschilor. Acest lucru presupune incordarea si relaxarea fiecarei grupe musculare, pe rand. Incepe de la cap spre degetele de la picioare sau invers.
  5. Imagineaza-ti ca esti calm. Sa vizualizezi un loc relaxant te poate ajuta sa iti reduci starea de nervozitate.
    APLICA LA VOLAN: Trage pe dreapta in siguranta de indata ce poti face acest lucru. Inchide ochii pentru cateva secunde si imagineaza-ti un loc unde te simti confortabil. Concentreaza-te pe detalii: Ce sunete se aud acolo? Cum miroase? Gandeste-te cat calm si cat de bine te simti in acel loc.
  6. Fa miscare. Exercitiile fizice te pot ajuta sa iti reduci starea de nervozitate. Incearca sa faci miscare in fiecare zi.
    APLICA LA VOLAN: Trage pe dreapta in siguranta de indata ce poti face acest lucru. Iesi din masina si fa cativa pasi.
  7. Asculta-l pe celalalt si fii empatic. Incearca sa te pui in locul celuilalt pentru a avea o alta perspectiva asupra lucrurilor.
    APLICA LA VOLAN: Nu intotdeauna soferii ceilalti "gresesc intentionat". Fii empatic fata de celalalt: poate nu cunoaste zona si de aceea s-a incadrat gresit. Poate merge mai incet cautand o adresa. Adu-ti aminte ca s-a intamplat ca si tu sa mai gresesti la volan.
  8. Apeleaza la umor. Umorul si glumele sunt folosite adesea pentru a detensiona situatiile complicate.
    APLICA LA VOLAN: In loc sa injuri sau sa claxonezi un sofer, gandeste-te la o replica sarcastica. Spune-o cu voce tare, chiar daca esti singur in masina. Sau gaseste o urare amuzanta pentru soferul care te-a enervat, in loc de... obscenitati. Forteaza-te sa zambesti.
  9. Schimba-ti modul de gandire. Furia poate face lucrurile sa para mai rele decat sunt de fapt. Incearca sa fii mai realist in loc sa te lasi provocat de aceleasi situatii. Nu fi tentat sa exagerezi.
    APLICA LA VOLAN: Nu mai lasa aceeasi aglomeratie din trafic sa te enerveze de fiecare data, de exemplu. Din pacate, momentan, nu exista solutii rapide pentru a scapa de ea. Realizeaza ca sunt zile in care este aglomerat. In loc sa ii percepi pe ceilalti soferi drept dusmani, da-ti seama ca sunteti cu totii in aceeasi situatie.
  10. Creeaza-ti un "kit de calmare". Gandeste-te la anumite obiecte - imagini, mirosuri - care te pot relaxa.
    APLICA LA VOLAN: Lasa in masina un ulei parfumat cu o aroma care te relaxeaza, o imagine care te ajuta sa te relaxezi, o lotiune de maini sau o minge antistres. Foloseste astfel de obicte cand stai la semafor sau esti blocat in trafic.
  11. Asculta muzica relaxanta sau recita o "mantra". APLICA LA VOLAN: Gaseste un cuvant sau o fraza care te ajuta sa te concentrezi si sa te relaxezi. "Sunt calm", "Sunt bine", "Calmeaza-te" sunt cateva exemple. Alternativ, asculta melodii relaxante sau o muzica linistitoare.
Despre FII CALM LA VOLAN!

Desi reprezinta un risc greu cuantificabil in cifre, agresivitatea la volan creste semnificativ riscul producerii de accidente rutiere, alaturi de factori precum oboseala, neatentie, alcool sau lipsa de experienta. Tocmai de aceea, in 2020, campania nationala de siguranta si preventie rutiera FII TREAZ LA VOLAN! a devenit FII CALM LA VOLAN!, avand ca obiective sa atraga atentia asupra pericolului agresivitatii la volan si sa contribuie la reducerea agresivitatii din trafic. Aceasta se desfasoara in perioada 15 iulie - 30 septembrie a.c.

Demersul "FII CALM LA VOLAN!" este initiat de APPA - Asociatia Pentru Promovarea Asigurarilor si se deruleaza cu sprijinul Politiei Romane, UNSAR - Uniunea Nationala a Societatilor de Asigurare si Reasigurare din Romania, BAAR - Biroul Asiguratorilor de Autovehicule din Romania, ISF - Institutul de Studii Financiare si FGA - Fondul de Garantare a Asiguratilor.

De asemenea, campania este realizata cu sprijinul Partenerilor EUROINS Romania, GROUPAMA Asigurari, UNIQA Asigurari, OMNIASIG VIG, GRAWE Romania, DESTINE Broker, RENOMIA SRBA Insurance Broker, FUNK Broker, MIB - Millenium Insurance Broker, GARANTA Asigurari, GLOBASIG Broker, DAUNE Expert, LION Broker, AON Romania, DAW Management, OTTO Broker, GT MOTIVE, PRESTIGE Broker si HOBBIT Broker.

Proiectul se desfasoara cu sprijinul Asociatiei motoADN, Ford Mustang Romania, TATUC Serv Consulting, 5 to go si autopia.ro. Partenerii Stiintifici ai campaniei sunt PsihoTrafiQ - Asociatia de Psihologie si Siguranta Rutiera si Asociatia Respiro.

Mesajele de informare ale campaniei sunt transmise catre publicul larg si cu sprijinul Partenerilor Media RFI Romania, ProMotor.ro, Revista BIZ, ziuaveche.ro, ROMANIApeROTI.ro, AutoStiri.ro si AutoNapoca.ro.

Mai multe detalii despre proiect sunt disponibile pe treazlavolan.ro, Facebook.com/treazlavolan si Instagram.com/treazlavolan.


391 accesari