1asig.ro
1asig.ro
UNIQA Asigurari si UNIQA Asigurari ...

UNIQA Asigurari si UNIQA Asigurari de Viata: Subscrieri de 70,2 mil. euro in primele 9 luni din 2020

5 min. / 1.540 cuvinte
La finalul primelor 9 luni din 2020, volumul primelor brute subscrise in total de companiile UNIQA Asigurari si UNIQA Asigurari de viata se situa la nivelul de 70,2 milioane euro, conform IFRS, cu 4 procente mai mic decat cel inregistrat in aceeasi perioada a anului anterior, sub impactul accentuarii efectelor generate de masurile de reducere a ponderii asigurarilor RCA si asigurarillor auto facultative pe segmentul de leasing in cadrul portofoliului companiei, dar si pe fundalul contextului creat de pandemie.

PROMO


Profitul net total inregistrat de ambele companii UNIQA in primele 9 luni din 2020 a fost de 3,2 milioane euro, conform IFRS, in conditiile cresterii volumului de daune pe segmentul asigurarilor auto, dupa ridicarea restrictiilor de mobilitate aplicate in perioada starii de urgenta.

"In trimestrul al treilea din 2020, UNIQA Asigurari si UNIQA Asigurari de viata au pastrat in focus stabilizarea rezultatelor sub impactul actualului context generat de pandemie, precum si accelerarea diversificarii portofoliului pentru sustinerea unei dezvoltari durabile a activitatii", se arata in comunicatul publicat de societati.

Asigurarile non-auto au inregistrat in primele 9 luni din 2020 un avans de 10%, comparativ cu perioada similara din anul anterior, segmentele cu cea mai importanta contributie la aceasta crestere continuand sa fie asigurarile de locuinta (+10%), incendiu (+39%) si raspunderi (+47%).

Strategia companiei pe segmentul auto a continuat hotarat in directia cresterii calitatii portofoliului CASCO si diminuarea ponderii asigurarilor obligatorii de raspundere civila.

"Evolutia companiei in primele noua luni ale acestui an a fost in acord cu strategia asumata, definita de cresterea pe segmentele profitabile si imbunatatirea rezultatelor in zona asigurarilor auto. Parcurgem o perioada in care adaptarea continua este necesara, iar centrarea pe client reprezinta principiul in baza caruia ne organizam activitatea. De aceea, initiativele si proiectele in care investim cele mai importante resurse au in focus nevoile cllientilor si transformarea digitala a companiei, obiectivul fiind acela de a crea o experienta de cea mai buna calitate pentru clientii UNIQA", a declarat Franz WEILER, CEO, UNIQA Asigurari.

In ceea ce priveste asigurarile de viata, dupa ce evolutia pe acest segment a fost impactata de contextul starii de urgenta, intervalul iulie - septembrie a adus o redresare a rezultatelor, in special pe canalul bancassurance. Activitatea pe segmentul asigurarilor de viata a fost sustinuta, in continuare, de vanzarea produselor traditionale, care a inregistrat un avans de 2,5% fata de acelasi interval din 2019.

"Pentru segmentul asigurarilor de viata, lunile de vara au adus o revenire spectaculoasa, in special in zona bancassurace, ceea ce ne ofera incredere pentru rezultatele sfarsitului de an. Ne asteptam ca asigurarile de viata sa continue trendul inregistrat in ultimele doua luni. Ramanem alaturi de clientii nostri cu solutii de protectie inovatoare, adaptate nevoilor generate de noua realitate", a precizat Valentin COROIU, CEO, UNIQA Asigurari de viata.

In ceea ce priveste costurile administrative, UNIQA Asigurari si UNIQA Asigurari de viata au continuat sa investeasca in calitatea experientei oferita clientilor, incheind primele 9 luni ale anului curent la un nivel situat cu 1,4 puncte procentuale peste cel inregistrat in aceeasi perioada din 2019.

Potrivit datelor recent publicate de catre Autoritatea de Supraveghere Financiara, UNIQA continua sa se numere printre companiile de asigurari din Romania fata de care clientii isi exprima cele mai putine nemultumiri. Astfel, la finalul trimestrului al treilea din 2020, UNIQA Asigurari si UNIQA Asigurari de viata au inregistrat un numar total de 179 de reclamatii, in scadere comparativ cu situatia din aceeasi perioada a anului anterior.

"Cu o istorie de peste 10 ani in piata asigurarilor din Romania si beneficiind de peste 200 de ani de experienta ca parte dintr-un Grup international cu o prezenta tot mai puternica la nivel european, UNIQA Asigurari si UNIQA Asigurari de viata continua sa aduca valoare in viata clientilor, concentrandu-si eforturile in trei directii principale: dezvoltarea de produse si servicii relevante, care adreseaza nevoi de asigurare specifice, eficientizarea proceselor si optimizarea costurilor prin digitalizare, precum si investitia in calitatea echipei de profesionisti", spun oficialii UNIQA.

1.248 accesari