1asig.ro
1asig.ro

UK: Jumatate dintre biciclisti nu au asigurare sau detin o asigurare inadecvata, desi furtul de biciclete a crescut semnificativ

5 min. / 1.540 cuvinte
Bikmo - o companie britanica specializata in asigurari pentru biciclisti -, noteaza ca, in momentul de fata, jumatate dintre biciclistii din Marea Britanie au o asigurare inadecvata sau, pur si simplu, nu au nici cea mai simpla forma de acoperire prin asigurare. Iar asta, in conditiile in care furtul de biciclete a adus, in 2020, 49% din totalul cererilor de despagubire inregistrate de Bikmo, o crestere de 23% comparativ cu acum 2 ani - procentul daunelor aduse bicicletelor si echipamentelor fiind similar cu cel al furturilor.

PROMO


Compania mai subliniaza ca numarul de reclamatii cu privire la incidentele care au avut loc in locuintele consumatorilor s-a dublat comparativ cu anul precedent, tot mai multi oameni folosind si adapostindu-si bicicletele acolo unde locuiesc, probabil un efect al masurilor de carantina si al trecerii la munca de acasa. Compania - care a analizat mii de daune, anul trecut, si a admis la plata si achitat 98% dintre acestea -, a mai precizat ca dauna medie a scazut de la 1.675 de lire sterline in 2017, la 1.293 de lire in 2020.

56% dintre daune au fost raportate de catre biciclistii rutieri, 25% de catre navetisti, 11% de catre cei ce practica mountain biking, iar 11% de catre utilizatorii de scutere electrice. Octombrie 2020 a fost luna ce a adus cele mai multe reclamatii, in ciuda rapoartelor de presa, la scara larga, care indicau o crestere a numarului de biciclete furate in perioada de primavara, inclusiv biciclete furate de la "angajatii esentiali", cei care au luptat in linia intai impotriva pandemiei COVID-19.

"2020 a fost un an ca nici un alt an. Desi a prezentat provocari semnificative si tragedii personale pentru milioane de persoane din intreaga tara, a adus, de asemenea, si o schimbare pozitiva asupra modului in care calatorim. Crezand cu tarie in valorile deschiderii si transparentei, am lansat informatii cu privire la datele despre reclamatiile din 2020, astfel incat sa putem impartasi unele dintre tendintele pe care le observam, precum si sa prezicem mai bine la ce ne asteptam", a declarat David GEORGE - CEO, Bikmo.

Nu in ultimul rand, reprezentantul Bikmo a mai subliniat ca, pentru 2021, compania are 5 predictii pentru industria asigurarilor pentru biciclete, dupa cum urmeaza:
  • 1 - In conditiile in care, in 2020, au fost de doua ori mai multe cereri de despagubire pentru furt in comparatie cu 2017, ne asteptam, din pacate, ca aceasta tendinta sa continue, cu o crestere pe care noi o estimam, in 2021, la 45% pentru furtul de biciclete. Desi infractorii devin din ce in ce mai sofisticati, merita remarcat faptul ca ne asteptam ca nivelul total de furturi sa creasca pe masura ce vedem si o crestere a numarului de biciclisti, deci nu o crestere a ratei de furt pe cap de locuitor.
  • 2 - Oricine presupune ca bicicleta sa e acoperita de asigurarea pentru locuinta trebuie sa verifice cu atentie contractul de asigurare, deoarece multe companii nu acopera incidentele care apar in afara locuintei sau daunele accidentale. Prin urmare, ne asteptam ca peste 50% dintre biciclistii din Marea Britanie sa nu detina o asigurare sau sa detina o polita inadecvata.
  • ECF (the European Cycling Federation) estimeaza ca vanzarile europene de scutere electrice vor creste, pana in 2030, cu 17 milioane anual. Avand in vedere ca asiguratorii incep sa inteleaga diferitele comportamente ale utilizatorilor de scutere electrice, credem ca volumul asigurarilor de e-bike va creste in concordanta cu vanzarile de scutere electrice. Studiul nostru a constatat ca, in comparatie cu bicicletele traditionale, daunele sesizate de detinatorii de scutere electrice au fost cu 38% mai putine.
  • Speram ca evenimentele care presupun o participare in masa vor fi reluate in 2021. Consideram ca, atunci cand acest lucru se va intampla, interesul utilizatorilor va fi extrem de ridicat si, astfel, participantii vor cauta polite de asigurare care sa ofere o acoperire extinsa a evenimentelor ca o acoperire standard.
  • Pe masura ce tot mai multi oameni incep sa realizeze numeroasele beneficii ale ciclismului si ale calatoriilor active, ne asteptam sa vedem o crestere a numarului de programe de leasing sau de inchiriere personala, in special prin intermediul schemelor propuse de angajatori. Ca urmare, ne asteptam sa vedem o cerere crescuta pentru produse si servicii de asigurare in acest spatiu.

Studiul realizat de catre Bikmo poate fi accesat AICI.

1.089 accesari