Din cele 28 de companii de asigurare care activeaza in Romania, incluse in analiza, 16 au o pagina locala de Facebook, iar una dintre ele opteaza pentru utilizarea unei pagini internationale, similar cu situatia de anul trecut.
Astfel, EUROLIFE ERB Asigurari de Viata si EUROLIFE ERB Asigurari Generale, respectiv UNIQA Asigurari de Viata si UNIQA Asigurari au cate o pagina comuna de Facebook pentru ambele companii. NN Asigurari utilizeaza pagina internationala a grupului pentru a-si sustine prezenta in Romania - astfel, desi aceasta include continut in limba romana pentru vizitatorii din tara noastra, nu a fost inclusa in comparatia numarului de fani, pentru ca aceasta statistica este una internationala.
Nu in ultimul rand, pentru noua dintre acestea (ASIMED, BRD Asigurari de Viata, CITY Insurance, ERGO Asigurari si ERGO Asigurari de Viata, EximAsig Romania, GERMAN ROMANIAN ASSURANCE si ONIX Asigurari), nu a putut fi gasita o pagina de Facebook prin cautari realizate pe site-ul companiilor sau direct pe reteaua sociala.
Care este asiguratorul cu cei mai multi fani pe Facebook?
Cu aproape 100.000 de fani*, OMNIASIG VIG este compania de asigurare cu cei mai multi fani pe Facebook, aceasta fiind urmata, la distanta semnificativa, in top 5, de GROUPAMA Asigurari (aproximativ 58.000 de fani), ALLIANZ-TIRIAC Asigurari (aproape 37.200 de fani), ASIROM VIG (peste 27.600 de fani) si UNIQA Asigurari (peste 25.800 de fani).
Situatia in top 5 ramane neschimbata fata de aceeasi perioada a anului trecut. De altfel, singurele schimbari in clasamentul general** au fost reprezentate doar de mici variatii inregistrate in 3 cazuri:
- SIGNAL IDUNA (pozitia 7) si Gothaer Asigurari Reasigurari (pozitia 8) au facut "schimb de locuri", castigand, respectiv pierzand un loc fata de pozitiile inregistrate anul trecut;
- EUROLIFE ERB (pozitia 10) si BCR Asigurari de Viata (pozitia 11) au facut, la randul lor, "schimb de locuri" fata de pozitiile inregistrate anul trecut;
- PAID Romania (pozitia 12) si GRAWE Romania (pozitia 13) au facut, de asemenea, "schimb de locuri", castigand, respectiv pierzand un loc fata de pozitiile inregistrate anul trecut.
In luna martie, Metropolitan Life avea circa 31.150 de fani pe aceasta retea de socializare. De asemenea, Aegon Romania avea, la inceputul lunii aprilie, peste 42.000 de fani pe Facebook.
Ce companie a inregistrat cea mai mare crestere a numarului de fani intr-un an?
Comparativ cu aceeasi perioada din 2019**, 11 asiguratori au inregistrat cresteri ale numarului de fani de pe Facebook, in timp ce 5 au raportat scaderi.
Cele mai mari cresteri intr-un an, de peste 1.000 de utilizatori, au fost inregistrate de: EUROLIFE ERB (+3.240 de fani fata de anul trecut), GARANTA Asigurari (+2.646), UNIQA Asigurari (+1.808), PAID Romania (+1.754), SIGNAL IDUNA (+1.259) si ASIROM VIG (+1.097).
Cat de des posteaza asiguratorii pe Facebook?
In ceea ce priveste activitatea desfasurata pe Facebook, in ansamblu, la nivelul paginilor asiguratorilor se remarca o medie de 3 - 4 postari pe saptamana, majoritatea optand pentru minim 2 si maxim 8 postari saptamanale, desi, in anumite situatii exceptionale au existat companii care au avut saptamani fara nicio postare***.
In perioada analizata, BCR Asigurari de Viata si CertAsig nu au avut nicio postare pe Facebook, iar in ceea ce priveste ABC Asigurari si ASITO Kapital, acestea au paginile neactualizate de mai multe luni - decembrie 2019, respectiv mai 2015.
Dintre paginile care au avut activitate in luna analizata (17 februarie - 15 martie 2020), ALLIANZ-TIRIAC Asigurari a publicat cele mai multe postari (22), urmata de OMNIASIG VIG (20), ASIROM VIG (19), GRAWE Romania (17) si GOTHAER Asigurari Reasigurari (15).
La polul opus s-au situat SIGNAL IDUNA, GARANTA Asigurari si NN Asigurari (toate cu cate 8 postari in total in perioada analizata), respectiv PAID Romania si EUROLIFE, cu cate 9 postari in total.
Facebook, instrument de comunicare in situatia COVID-19
In lupta impotriva pandemiei de Coronavirus, asiguratorii iau masuri fara precedent pentru protectia angajatilor si consumatorilor, iar majoritatea comunica aceste masuri si pe paginile lor de Facebook. Astfel, reteaua sociala devine un instrument extrem de important in comunicarea cu clientiii in aceasta situatie de criza.
Dintre companiile analizate, la data colectarii datelor****, 12 aveau deja una sau mai multe postari dedicate pandemiei, incluzand atat masuri luate in cadrul companiei pentru protectia clientilor si angajatilor, cat si recomandari pentru consumatori. SIGNAL IDUNA, cu 4 postari in perioada mentionata, respectiv ALLIANZ-TIRIAC Asigurari, ASIROM VIG si GROUPAMA Asigurari, cu cate 3 postari fiecare pe aceasta tema, s-au numarat printre companiile care au comunicat cel mai mult pe Facebook despre situatia generata de pandemie.
La randul sau, pagina de Facebook Asiguropedia a inclus 3 postari pe tema situatiei COVID-19.
Nota: Cercetarea a fost una de tip empiric, realizata de editorii XPRIMM Publications pe baza unor informatii disponibile online. Conturile utilizate in analiza au fost identificate fie prin link-urile de pe paginile oficiale ale companiilor, fie pe baza unor cautari pe site-urile de social media mentionate in analiza. In cazul in care anumite conturi de social media au fost identificate in mod eronat drept conturile oficiale, va rugam sa ne transmiteti o semnalare pe adresa media@xprimm.com.
*datele au fost colectate la data de 19 martie 2020
**comparativ cu numarul de fani inregistrat la data de 20 martie 2019
***pentru postari, perioada analizata a fost de 1 luna, intre 17 februarie - 15 martie 2020
****postarile privind situatia COVID-19 au fost analizate in perioada 16 - 19 martie 2020
Ce companie a inregistrat cea mai mare crestere a numarului de fani intr-un an?
Comparativ cu aceeasi perioada din 2019**, 11 asiguratori au inregistrat cresteri ale numarului de fani de pe Facebook, in timp ce 5 au raportat scaderi.
Cele mai mari cresteri intr-un an, de peste 1.000 de utilizatori, au fost inregistrate de: EUROLIFE ERB (+3.240 de fani fata de anul trecut), GARANTA Asigurari (+2.646), UNIQA Asigurari (+1.808), PAID Romania (+1.754), SIGNAL IDUNA (+1.259) si ASIROM VIG (+1.097).
Cat de des posteaza asiguratorii pe Facebook?
In ceea ce priveste activitatea desfasurata pe Facebook, in ansamblu, la nivelul paginilor asiguratorilor se remarca o medie de 3 - 4 postari pe saptamana, majoritatea optand pentru minim 2 si maxim 8 postari saptamanale, desi, in anumite situatii exceptionale au existat companii care au avut saptamani fara nicio postare***.
In perioada analizata, BCR Asigurari de Viata si CertAsig nu au avut nicio postare pe Facebook, iar in ceea ce priveste ABC Asigurari si ASITO Kapital, acestea au paginile neactualizate de mai multe luni - decembrie 2019, respectiv mai 2015.
Dintre paginile care au avut activitate in luna analizata (17 februarie - 15 martie 2020), ALLIANZ-TIRIAC Asigurari a publicat cele mai multe postari (22), urmata de OMNIASIG VIG (20), ASIROM VIG (19), GRAWE Romania (17) si GOTHAER Asigurari Reasigurari (15).
La polul opus s-au situat SIGNAL IDUNA, GARANTA Asigurari si NN Asigurari (toate cu cate 8 postari in total in perioada analizata), respectiv PAID Romania si EUROLIFE, cu cate 9 postari in total.
Facebook, instrument de comunicare in situatia COVID-19
In lupta impotriva pandemiei de Coronavirus, asiguratorii iau masuri fara precedent pentru protectia angajatilor si consumatorilor, iar majoritatea comunica aceste masuri si pe paginile lor de Facebook. Astfel, reteaua sociala devine un instrument extrem de important in comunicarea cu clientiii in aceasta situatie de criza.
Dintre companiile analizate, la data colectarii datelor****, 12 aveau deja una sau mai multe postari dedicate pandemiei, incluzand atat masuri luate in cadrul companiei pentru protectia clientilor si angajatilor, cat si recomandari pentru consumatori. SIGNAL IDUNA, cu 4 postari in perioada mentionata, respectiv ALLIANZ-TIRIAC Asigurari, ASIROM VIG si GROUPAMA Asigurari, cu cate 3 postari fiecare pe aceasta tema, s-au numarat printre companiile care au comunicat cel mai mult pe Facebook despre situatia generata de pandemie.
La randul sau, pagina de Facebook Asiguropedia a inclus 3 postari pe tema situatiei COVID-19.
Nota: Cercetarea a fost una de tip empiric, realizata de editorii XPRIMM Publications pe baza unor informatii disponibile online. Conturile utilizate in analiza au fost identificate fie prin link-urile de pe paginile oficiale ale companiilor, fie pe baza unor cautari pe site-urile de social media mentionate in analiza. In cazul in care anumite conturi de social media au fost identificate in mod eronat drept conturile oficiale, va rugam sa ne transmiteti o semnalare pe adresa media@xprimm.com.
*datele au fost colectate la data de 19 martie 2020
**comparativ cu numarul de fani inregistrat la data de 20 martie 2019
***pentru postari, perioada analizata a fost de 1 luna, intre 17 februarie - 15 martie 2020
****postarile privind situatia COVID-19 au fost analizate in perioada 16 - 19 martie 2020