1asig.ro
1asig.ro
Tehnologia, esentiala in ...

Tehnologia, esentiala in mentinerea sigurantei la volan

5 min. / 1.540 cuvinte
Distragerea atentiei de la condus, determinata de factori precum telefoanele, dar si depasirea vitezei legale sunt factori in continua crestere, insa tehnologia joaca un rol din ce in ce mai important in mentinerea in siguranta a soferilor in timpul condusului, precum si in modelarea experientei clientului de asigurari auto, arata un raport al LexisNexis Risk Solutions, un furnizor de servicii de analiza avansata pentru companii si entitati guvernamentale din Statele Unite ale Americii.

PROMO


In ciuda faptului ca au crescut depasirile majore de viteza, raportul identifica faptul ca, in ansamblu, depasirile de viteza - atat cele majore, cat si cele minore, combinat - au scazut la nivel national din 2017. Acest declin este posibil datorita unei utilizari sporite a tehnologiilor de asistenta auto, inclusiv interventii ale aplicatiilor de navigatie GPS. Acest lucru poate ajuta soferii sa isi regleze viteza in timp real, se arata in studiu.

O analiza interna LexisNexis arata ca, in 2019, aproximativ trei sferturi din totalul vehiculelor erau echipate cu cel putin un sistem avansat de asistenta a soferilor (ADAS). In acest context, asiguratorii trebuie sa acorde mai multa atentie vehiculului si multitudinii de informatii, deoarece ADAS si alte caracteristici pot avea o influenta semnificativa atat asupra comportamentului soferului, cat si asupra capacitatilor vehiculului, afirma compania.

In timp ce tehnologia aduce partea sa de provocari - generand un grad mai mare de distragere a atentiei din timpul condusului din cauza smartphone-urilor, de exemplu - raportul identifica si faptul ca aceasta permite, de asemenea, instrumente care pot fi utilizate pentru a ajuta la reducerea distragerii din timpul condusului si pentru a facilita recompense prin programele de asigurare bazate pe utilizarea telematica (UBI).

Odata cu cresterea numarului de vehicule conectate pe sosea - aproape unul din trei vehicule este preconizat sa fie telematic pana in 2023 -, promovarea si adoptarea programelor UBI vor creste, avand in vedere potentialul de economisire a costurilor si usurinta de utilizare a acestora.

Si in tara noastra s-au facut deja primii pasi inspre tehnologie din partea asiguratorilor, dar si a brokerilor de asigurare care au inteles importanta ei in modelarea experientei clientului de asigurari. Tot mai multi asiguratori au dezvoltat solutii de asistenti digitali care functioneaza pe baza Inteligentei Artificiale, pentru a usura deschiderea proceselor de daune auto si reducerea timpului in favoarea clientului.

Exista deja si pe piata din Romania masini care ofera asistenta soferului prin functii de pilot automat, senzori pentru identificarea oboselii sau reducerea vitezei. Ramane insa de vazut in ce orizont de timp tehnologiile avansate vor ajunge in tara noastra si, mai ales, cum vor fi adaptate soselelor noastre.

Dincolo de sistemele de asistenta ale soferilor, chiar si in epoca tehnologiei, educatia rutiera ramane esentiala pentru toti participantii la trafic. Campania FII TREAZ LA VOLAN!, ajunsa, deja, in al cincilea an, se numara printre proiectele care vizeaza cresterea gradului de educatie rutiera si a sigurantei pe sosele. Mai multe detalii despre proiect sunt disponibile pe treazlavolan.ro, Facebook.com/treazlavolan si Instagram.com/treazlavolan.

*Sursa: Digital Insurance.com

251 accesari