1asig.ro
1asig.ro

Swiss Re: Cresterea platformelor digitale, o oportunitate pentru reasiguratori de a elimina deficitul de protectie

5 min. / 1.540 cuvinte
Utilizarea tot mai mare a comertului electronic si a aplicatiilor tip "portofel digital" pe pietele emergente, precum India, Indonezia si Malaezia, reprezinta o oportunitate pentru reasiguratori de a face pasi inainte pentru eliminarea deficitului de protectie, noteaza Swiss Re.

PROMO


Astfel, un studiu realizat de Swiss Re Institute arata ca politicile guvernamentale de sustinere si cresterea activitatii digitale pe fondul pandemiei COVID-19 i-au determinat pe consumatori sa aleaga tot mai des mediul online, 68% dintre respondentii din cele 3 tari mentionate anterior folosind platforme digitale cel putin o data pe saptamana.

Dintre cei 1.800 de participanti la studiu, 70% si-au exprimat interesul in a utiliza canalele online pentru achizitionarea de asigurari. Consumatorii din India si Indonezia au aratat o preferinta mai mare pentru a achizitiona asigurari prin intermediul platformelor de tipul "portofel digital" (Google Pay - India si OVO - Indonezia), in timp ce consumatorii din Malaezia prefera sa achizitioneze asigurari prin intermediul site-urilor web sau al aplicatiilor oficiale de care dispun bancile si asiguratorii.

"Masurile de sanatate si siguranta destinate reducerii raspandirii virusului au condus la o schimbare clara de paradigma spre digitalizare, in era post-virus. Cu un numar tot mai mare de platforme digitale care isi extind domeniul de activitate spre serviciile financiare, asiguratorii trebuie sa isi adapteze modelele de business, pentru a deveni mai relevanti si mai receptivi la cele mai noi nevoi ale clientilor", subliniaza Marianne GILCHRIST - Managing Director, Head of Globals and Life & Health, Swiss Re, South Asia.

In acest context, Swiss Re sustine ca parteneriatele cu platformele si ecosistemele digitale le vor oferi asiguratorilor acces la milioane de consumatori care, adesea, sunt sub-protejati, in special pe pietele din Asia de Sud-Est. In particular, Swiss Re a remarcat potentialele beneficii ale asigurarilor de viata si de sanatate, care pot folosi informatiile disponibile pe anumite platforme, cum ar fi cele care analizeaza starea de sanatate. Intre timp, platformele digitale ar putea beneficia de o diversificare a afacerilor si de o loialitate mai puternica din partea consumatorilor, pe fondul oferirii de servicii financiare online.

"In 2021, va fi prioritar pentru asiguratori sa isi calibreze cu atentie strategiile digitale, pentru a valorifica oportunitatile oferite de platformele digitale. Folosind expertiza in subscriere a Swiss Re si experienta sa in gestionarea riscurilor, asiguratorii si partenerii nu numai ca pot invata, ci si pot aplica informatiile cu privire la comportamentul consumatorilor, pentru a le oferi mai multor clienti posibilitatea de a-si reduce deficitul de protectie", a mai punctat Marianne GILCHRIST.

1.311 accesari