1asig.ro
1asig.ro

Sunt consumatorii interesati sa cumpere asigurari de la companii BigTech?

5 min. / 1.540 cuvinte
In ultimii ani, consumatorii din intreaga lume au devenit mai dispusi sa achizitioneze produse de asigurare de la companiile BigTech, arata raportul "World Insurance Report 2018" realizat de CAPGEMINI si EFMA. In medie, 29,5% dintre respondentii care au participat la studiu au declarat ca ar lua in considerare sa cumpere cel putin o polita de asigurare de la o companie BigTech, daca astfel de produse financiare ar fi disponibile.

Companiile BigTech - multinationale de dimensiuni mari, din domeniul tehnologiei, precum Google, Facebook, Apple, Amazon) - isi fac treptat intrarea in segmentul financiar, inclusiv in zona asigurarilor, si lanseaza diverse servicii conexe, inclusiv in domeniul sanatatii si in zona IoT (case conectate la internet, masini interconectate etc.). De exemplu, Amazon Protect a fost lansat in Marea Britanie in 2016 pentru a oferi protectie in cazul daunelor accidentale sau furturilor produselor cumparate prin Amazon, de la masini de spalat si telefoane mobile pana la electrocasnice si tablete.

Un alt exemplu este Alphabet, firma care detine Google, care investeste puternic in companii din zona InsurTech, precum Collective, Health, Oscar sau Lemonade. De asemenea, Alphabet intentioneaza sa intre pe segmentul asigurarilor de sanatate prin intermediul subsidiarei sale Verily.

Desi exista diferente regionale, raportul indica faptul ca, in principiu, consumatorii din regiunile aflate in dezvoltare sunt mai dispusi sa cumpere produse de asigurare de la copaniile de tehnologie. De exemplu, 49,4% dintre consumatorii din America Latina si 40,1% dintre cei din zona Asia-Pacific ar fi dispusi sa faca acest lucru. In Europa, 20,9% dintre consumatori ar fi dispusi sa achizitioneze polite de asigurare de la companii BigTech - procentul a crescut semnificativ fata de 2015, cand doar 9,2% declarau acest lucru.



"World Insurance Report 2018" analizeaza atat asigurarile de viata, cat si cele generale, si se bazeaza pe doua surse care acopera, in total, 26 de tari din intreaga lume: sondajul "Global Insurance Voice of the Customer 2018" (la care au participat peste 10.000 de clienti ai asiguratorilor din 20 de tari), respectiv interviurile "Global Insurance Executive 2018" (la care au participat peste 130 de executivi seniori din companii de asigurare de top reprezentand 22 de tari).

In ce masura ar fi dispusi clientii romani sa achizitioneze asigurari de la companii BigTech?

Care este perceptia consumatorilor romani cu privire la achizitionarea produselor de asigurare de la companii pentru Google sau Apple? In opinia Ilonei ALEXANDRU, Director Marketing si Comunicare in cadrul Gothaer Asigurari Reasigurari, chiar daca clientii romani sunt la curent cu ultimele trenduri digitale si optiuni de buying, "o astfel de apreciere este prematura in acest moment". "Piata asigurarilor din Romania are nevoie de eforturi sustinute ale jucatorilor sai pentru a creste increderea si nivelul de informare si educare asupra produselor si serviciilor de asigurare, de aceea jucatorii deja prezenti pe piata, brokerii de asigurari, recomandarile de la prieteni si cunostinte credem ca reprezinta in continuare factori importanti de incredere si de decizie atunci cand se opteaza pentru o asigurare", a subliniat aceasta.

La randul sau, Mihaela SIMA, Manager Online, UNIQA Asigurari, sustine faptul ca "segmentele foarte active din punct de vedere digital vor fi receptive fata de modelele inovative ale GAFA (Google, Amazon, Apple, Facebook), insa trebuie sa avem in vedere, inca pentru o lunga perioada de timp, ca avem segmente de consumatori a caror loialitate este determinata de pret, calitatea serviciilor, increderea in asigurator sau existenta factorului uman in procesul de vanzare, iar acestea pot fi oferite doar de abordarea traditionala. Avem modele disruptive de succes, insa va trebui sa ne intoarcem mereu la preferintele clientilor nostri si fim alaturi de ei, indiferent de canalul pe care il prefera".

*Generatia Y - include indivizi cu varste cuprinse intre 18 si 34 de ani, in timp ce segmentul demografic Non-Gen Y defineste clienti cu varste de peste 35 de ani;

**Clienti Tech-Savvy - reprezinta persoane care folosesc in mod frecvent canale online si mobile pentru a desfasura diverse tranzactii - inclusiv pentru a cumpara electronice, haine, mancare, a plati facturi etc.

6.538 accesari