1asig.ro

Subscrierile celor doua companii UNIQA au crescut la peste 97 milioane de euro in 2019

5 min. / 1.540 cuvinte
Primele brute subscrise in total de cele doua companii detinute de grupul UNIQA pe piata locala - UNIQA Asigurari si UNIQA Asigurari de Viata - se situau, la finalul anului 2019, la nivelul de 97,2 milioane de euro, conform IFRS, inregistrand o crestere de 4,6% fata de 2018, generata de segmentele profitabile ale portofoliului de asigurari.

PROMO


La finalul anului 2019, nivelul profitului total inregistrat de ambele companii UNIQA s-a situat la nivelul de 3,6 milioane de euro, conform IFRS.

"Anul in care UNIQA Asigurari a sarbatorit un deceniu de prezenta in piata asigurarilor din Romania a fost, indiscutabil, anul in care ne-am bucurat de cele mai bune rezultate obtinute de companie. Acestea sunt efectul unei strategii de crestere profitabila aplicata cu consecventa si consolidata de-a lungul timpului. Succesul de acum nu ar fi fost insa posibil fara echipa UNIQA. (...) Anul 2020 va fi, cu certitudine, despre pozitionarea clientilor in centrul activitatii noastre. Vom continua initiativele pentru imbunatatirea experientei clientilor in relatia cu UNIQA, fie ca vorbim despre solutii de digitalizare, imbunatatire a proceselor sau investitii in echipa noastra de specialisti", a declarat Franz WEILER, CEO UNIQA Asigurari.

UNIQA Asigurari a raportat la finalul anului 2019 o crestere de 19% pe segmentul de asigurari non-auto, comparativ cu aceeasi perioada a anului anterior, inregistrand prime brute subscrise in valoare de 31,5 milioane de euro pe aceasta linie de activitate, conform IFRS.

UNIQA Asigurari de viata a continuat sa isi consolideze activitatea in ultimul trimestru din 2019, raportand la finalul anului prime brute subscrise din asigurarile de viata in valoare totala de 18 milioane de euro, conform IFRS. Principalul contributor la aceste rezultate a fost cresterea de 20% inregistrata in vanzarea produselor traditionale.

"Anul 2019 a insemnat pentru activitatea de asigurari de viata trecerea intr-o noua etapa a evolutiei, definita de o mai buna intelegere a nevoilor clientilor, reflectata de modul in care am regandit solutiile oferite de UNIQA in Romania. (...) Suntem interesati de domeniul asigurarilor de sanatate, al carui potential de dezvoltare este sustinut atat de dinamica foarte buna de la nivelul pietei, cat si de vasta expertiza a Grupului UNIQA pe acest segment. Transformarea activitatii de asigurari de viata va continua, cu certitudine, in 2020, UNIQA pastrand in focus calitatea experientei oferita clientilor", a precizat Valentin COROIU, CEO UNIQA Asigurari de viata.

Finalul lui 2019 a marcat pentru UNIQA Asigurari si UNIQA Asigurari de viata rezultate consolidate pe liniile profitabile, ambele companii continuand sa isi dezvolte activitatea si pe parcursul ultimului trimestru al anului trecut.

Principalul motor care a sustinut aceasta dezvoltare au ramas asigurarile non-auto, cu o crestere de doua cifre procentuale, comparativ cu aceeasi perioada din 2018. In ceea ce priveste asigurarile de viata, vanzarile de produse traditionale au fost, in continuare, cel mai important contributor la rezultatele pozitive ale companiei.

Pe segmentul auto, asigurarile facultative CASCO pentru clientii din zona retail au sprijinit, mai departe, cresterea profitabila a companiei, in timp ce, pe segmemntul asigurarilor obligatorii de raspundere civila, limitarea impactului asupra portofoliului a ramas prioritara.

La finalul anului 2019, nivelul costurilor administrative ale UNIQA Asigurari si UNIQA Asigurari de viata s-a situat cu 3,3 puncte procentuale sub cel inregistrat in aceeasi perioada a anului anterior, ambele companii ramanand consecvente in ceea ce priveste implementarea masurilor pentru optimizarea acestui indicator de performanta.

"Pozitionarea clientului in centrul actiunilor companiei este un obiectiv important in cadrul strategiei UNIQA pentru dezvoltare durabila, fiind sustinut si de solutiile de optimizare a proceselor si de imbunatatire a experientei clientilor cu ajutorul solutiilor digitale. Acestea au un impact pozitiv asupra nivelului costurilor administrative. Este o directie pe care vom continua sa o consolidam si pe parcursul anului 2020, pentru un plus de rapiditate, usurinta si accesibilitate in relatia cu UNIQA", a declarat Paul CAZACU, Vicepresedinte - Director General Adjunct - CFO, UNIQA Asigurari.

In ceea ce priveste solutiile de asigurare, anul 2019 a insemnat pentru UNIQA in Romania lansarea a doua noi produse, dezvoltate pornind de la realitatea si nevoile clientilor: asigurarea facultativa auto UNICASCO si noul concept pentru asigurarile de viata, UNISMART, o asigurare mixta care ofera atat protectie financiara, cat si o modalitate de a economisi pentru mai tarziu, perfect adaptata la etapele si stilul de viata al clientilor.

"Asistentul digital ANA si noul sistem de management al daunelor au fost, indiscutabil, cele mai rasunatoare realizari ale UNIQA in 2019. (...) In ceea ce priveste planurile pentru 2020, imbunatatirea experientei clientilor va ramane in focus, fie ca vorbim despre dezvoltarea de produse, aplicatii, procesul de vanzare sau cel de daune, pentru a livra servicii integrate, de tip end to end", a precizat Iuliana RUSEI, Membru al Directoratului - CITO UNIQA Asigurari.

In ceea ce priveste situatia reclamatiilor, la finalul anului 2019, UNIQA Asigurari si UNIQA Asigurari de viata au inregistrat un numar total de 340 de reclamatii, in usoara crestere comparativ cu situatia din aceeasi perioada a anului anterior.

UNIQA Insurance Group opereaza pe piata romaneasca din 2008, oferind toate formele de asigurari de bunuri, de raspundere si de persoane. In 2010, UNIQA a inceput operatiunile pe piata asigurarilor de viata, lansand compania UNIQA Asigurari de viata.

Grupul UNIQA opereaza in 18 tari din Europa Centrala si de Est: Austria, Albania, Bosnia si Hertegovina, Bulgaria, Kosovo, Croatia, Macedonia, Muntenegru, Polonia, Romania, Rusia, Serbia, Slovacia, Republica Ceha, Ucraina, Ungaria, Elvetia si Liechtenstein.

331 accesari