1asig.ro
1asig.ro

Studiu: Romanii sunt tot mai preocupati de starea mediului inconjurator

5 min. / 1.540 cuvinte

In contextul actual al schimbarilor climatice, actiunile concrete in vederea combaterii acestora devin tot mai necesare. Asa se explica faptul ca romanii se arata dornici sa colecteze gunoiul menajer selectiv (56%), conform unui studiu derulat recent de catre Reveal Marketing Research.

  • 8 din 10 romani declara ca isi colecteaza gunoiul menajer selectiv.
  • 53% dintre respondentii cu varsta cuprinsa intre 25 si 34 ani declara ca folosesc in cea mai mare parte a timpului metode de transport ecologice.
  • In ceea ce priveste partea de constructii si materiale de constructie, la achizitionare conteaza in proportie de 51% atributul "prietenos cu mediul inconjurator".

Cine sunt romanii care colecteaza gunoiul menajer selectiv?

Dintre romanii care colecteaza gunoiul menajer selectiv se evidentiaza intr-o pondere mai mare respondentii peste 55 de ani (60%) si tinerii cu varsta cuprinsa intre 25 si 34 de ani (76%) care declara ca selecteaza deseurile in cea mai mare masura.

Comportamentul consumatorului roman

Intrebati fiind cu care din urmatoarele variante rezoneaza cel mai mult, romanii au raspuns ca aleg mai degraba produse din categoria eco in proprotie de 17%. Respondentii care se orienteaza catre produse eco sunt in special barbatii care declara ca au construit o casa in ultimii doi ani sau sunt in proces de construire a unei case (20%).

Pentru 37% dintre cei care sunt in proces de construire a unei case, ideal inseamna sanatos si sustenabil (37%). Astfel, pentru 26% dintre respondenti, BCA-ul constituie materialul principal de zidarie din punctul de vedere al sustenabilitatii.

De asemenea, romanii declara ca opteaza si pentru produse cu traditie pe piata (16%), produse cunoscute (13%) si produse inovatoare (13%). Produsele cu traditie pe piata sunt alese intr-o pondere mai mare de respodentii cu varsta de peste 55 de ani (20%).

Transportul sustenabil

Din totalul esantionului, 49% dintre respondenti afirma ca folosesc in cea mai mare parte a timpului metode de transport ecologice. Se observa un procent usor mai mare in randul respondentilor care au construit in ultimii doi ani o casa sau care sunt in proces de construire a unei case (54%), dar si in randul respondentilor cu varsta cuprinsa intre 25 si 34 de ani (53%).

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piata full-service, specializata in marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. 

Metoda de colectare pentru proiect este CAWI (computer assisted web interview) - perioada de colectare 15.04.2021- 26.04.2021.

Datele au fost colectate:
- pe un esantion reprezentativ national (urban si rural), 820 interviuri + Marja de eroare este de +/-3%. Nivel de incredere: 95%.
- 440 de interviuri cu persoane care au construit o casa in ultimii doi ani sau sunt in proces de constructie a unei case.

 

1.117 accesari