1asig.ro
1asig.ro
Studiu MARSH: Cresterea economiei ...

Studiu MARSH: Cresterea economiei de tip colaborativ (sharing economy) se va opri daca asigurarile nu evolueaza

5 min. / 1.540 cuvinte

Romania tine pasul cu produsele de asigurare specifice sectorului mobilitatii si economiei colaborative intrucat, prin intermediul MARSH, companiile si persoanele implicate in aceste domenii au acces, la produsele si serviciile dedicate disponibile pe piata globala.

PROMO


"Ultimii ani au marcat o dezvoltare accelerata atat pe zona de mobilitate cat si a platformelor digitale in sistem colaborativ. Am remarcat interesul in crestere atat pentru produse specifice cat si pentru dezvoltarea platformelor dedicate care sa faciliteze accesul la asigurari pentru companiile de ride sharing si din zona economiei colaborative. Cel mai recent exemplu este facilitatea dezvoltata de MARSH urmare a parteneriatului global cu Amazon. Sistemul dezvoltat: Amazon Insurance Accelerator, permite vanzatorilor de pe Amazon acces online facil si rapid la asigurarea de raspundere pentru produsele distribuite, la preturi accesibile", afirma Oleg DORONCEANU, Manager, Consumer&Commercial Department, MARSH Romania.

"In Romania, prin intermediul MARSH, vanzatorii locali au deja acces la produse de asigurare agreate cu Amazon, MARSH fiind singurul broker mandatat global de catre Amazon pentru a negocia cu asiguratorii si pentru a oferi alternativele de asigurare pentru vanzatorii din toata lumea. Politele sunt negociate de catre MARSH cu asiguratori de talie mondiala care indeplinesc cerinte de rating si limite de asigurare impuse de Amazon, ofera acoperire in toata lumea (inclusiv SUA si Canada) iar Amazon are calitatea de co-asigurat pe polita", a adaugat el.

Piata asigurarilor trebuie sa raspunda cu noi produse adaptate schimbarilor accelerate din economia colaborativa (sharing economy) si mobilitate, la nivel global. Este nevoie, inclusiv de programe de sprijin pe scara larga a colaboratorilor implicati in aceste activitati, potrivit unui studiu publicat de MARSH, cel mai mare broker de asigurare si consultant de risc, din lume. Raportul Mobilitatea intr-o lume post-pandemica: de la evolutie la revolutie, analizeaza tendintele globale care influenteaza mobilitatea, sistemul colaborativ si nivelul de incredere in urmatoarele 12-18 luni.

Potrivit raportului, pandemia COVID-19 remodeleaza tiparele de mobilitate si economia colaborativa din intreaga lume. De la extinderea zonelor acoperite de livrari si primul serviciu de livrare fara sofer, pana la popularitatea in crestere a scuterelor electrice, obiceiurile de mobilitate vor continua sa se diversifice rapid in urmatoarele 18 luni. In situatia in care asigurarile, care joaca un rol esential in dinamica increderii in sistemele de mobilitate si economiile de tip colaborativ, nu vor evolua proportional cu aceste schimbari, dezvoltarea viitoare a acestor domenii ar putea fi limitata.

Raportul prezinta mai multe tendinte care creeaza oportunitati pentru evolutia asigurarilor, inclusiv din perspectiva sprijinirii pe scara larga a colaboratorilor implicati in aceste activitati. In timp ce conceptele de munca independenta sau contractori independenti nu sunt noi, companiile digitale care ofera servicii de transport au accelerat accesul persoanelor la acest tip de munca si au evidentiat deficientele din perspectiva securitatii sociale pentru a sprijini colaboratorii care si-ar pierde sursa de venit in cazul accidentelor de munca.

In acelasi mod in care platile online presupun si riscuri cibernetice asociate, la fel si veniturile din activitati digitalizate conduc la nevoia unor beneficii flexibile si mobile, a caror dezvoltare ar putea fi sprijinita intr-o combinatie a programelor sociale publice cu cele private, concluzioneaza studiul MARSH.

Raportul abordeaza si impactul tehnologiilor avansate care pot urmari comportamentul oamenilor la volan. Producatorii de echipamente dezvolta deja produse de asigurare care fructifica un volum enorm de informatii obtinute prin intermediul senzorilor cu care sunt echipate noile vehicule. Astfel, asiguratorii traditionali sunt pusi intr-o pozitie defensiva in fata nevoii acuta de a evolua. De fapt e nevoie de imbunatatirea produselor traditionale, ca raspuns la noile tipuri de asigurari cum ar fi, de exemplu, asigurarea de raspundere civila auto fundamentata pe datele disponibile producatorilor si care ar recompensa asiguratii cu un comportament mai putin riscant in trafic.

Utilizarea frecventa a platilor online pentru diferite modalitati de transport, de la scutere electrice si autoturisme pana la transport public, va conduce, de asemenea, potrivit raportului, la dezvoltarea de noi produse inovative de asigurare. Utilizarea informatiilor digitale din calatorii va imbunatati radical procesul de gestionare a daunelor si va crea si posibilitatea pentru produse de asigurare particularizate, la cerere, in timp real. 

"Este remarcabil modul in care pandemia a accelerat adoptarea de noi obiceiuri de mobilitate, in intreaga lume", afirma James Rose, Head of US Sharing Economy and Mobility Center of Excellence in cadrul MARSH. "Cu toate acestea, nevoia de incredere a oamenilor ca noile modalitati de transport sunt sigure a ramas neschimbata. In esenta ei, asigurarea este o promisiune de plata si, ca atare, joaca un rol esential in garantarea increderii ca atat platformele cat si utilizatorii acestora sunt protejati in eventualitatea in care responsabilitatea pentru riscurile produse nu poate fi clara. Daca domeniul asigurarilor va tine pasul si va dezvolta produse care sa raspunda schimbarilor accelerate din mobilitate, acest lucru ar favoriza oportunitatile de crestere atat pentru economia de tip colaborativ dar si pentru sectorul mobilitatii, pe termen lung."

MARSH este o companie MARSH McLennan (NYSE: MMC), cea mai importanta companie globala de servicii profesioniste de consultanta in risc, strategie si resurse umane. Cu venituri anuale de peste 17 miliarde USD si peste 76.000 de colegi la nivel global, MARSH McLennan sprijina clientii sa evolueze in contextul dinamic si complex prin intermediul a patru companii, fiecare dintre ele lider pe segmentul in care activeaza: MARSH, Guy Carpenter, Mercer si Oliver Wyman.

 

499 accesari