1asig.ro
1asig.ro

Studiu: La nivel global, anxietatea financiara este larg raspandita, ca urmare a pandemiei COVID-19

5 min. / 1.540 cuvinte
Impactul pandemiei COVID face ca, la nivel global, oamenii sa se simta nesiguri cu privire la indeplinirea angajamentelor financiare, noteaza un studiu recent realizat de Cigna - "COVID-19 Global Impact Study".

PROMO


Mai mult, unele dintre tendintele aparute in aceasta perioada reprezinta indicatori puternici de stres si, de asemenea, acelasi studiu mai arata ca, in incercarea de a obtine rezilienta necesara in lunile urmatoare, multi oameni se bazeaza pe ajutorul prietenilor si al familiilor.

Pandemia COVID-19 a provocat cel mai mare soc economic, pe timp de pace, de la "Marea Depresiune" din 1928 si, dupa 9 luni, pandemia are un impact semnificativ asupra perceptiei oamenilor cu privire la propriul viitor financiar.

Raportul Cigna arata ca oamenii sunt tot mai preocupati de capacitatea lor de a-si permite locuinte, doar 27% dintre participantii la acest studiu declarand ca sunt increzatori ca pot tine pasul cu datoriile lor. Pe pietele individuale, exista diferente semnificative. In SUA, de exemplu, increderea oamenilor in propria capacitate de a plati costurile aferente locuintei a scazut cu 10% in ultimul trimestru (36% in august vs. 46% in iunie 2020), in vreme ce Hong Kong a inregistrat o scadere de 6% (11% vs. 17%).

Astazi, 49% dintre respondentii din intreaga lume afirma ca mediul economic va avea un impact negativ asupra situatiei si a planificarii propriilor situatii financiare. In Hong Kong, s-a inregistrat o crestere cu 11% a numarului de persoane care anticipeaza o agravare a situatiei financiare (63% in august vs. 52% in ianuarie 2020). Intre timp, Singapore a inregistrat o crestere de 5% (52% vs. 47%), iar Marea Britanie - una de 4% (43% vs. 39%).

"In general, rezultatele studiului arata un sentiment de acceptare reticenta a faptului ca, pe termen lung, va exista un impact profund supra vietii si, in special, asupra increderii financiare viitoare. Recuperarea lenta a increderii si a optimismului are implicatii semnificative pentru managerii de personal, deoarece ne confruntam cu o revenire treptata a restrictiilor si o escaladare a infectiilor, in conditiile in care emisfera nordica se indreapta catre iarna", arata Jason SADLER - President, Cigna International Markets.

De asemenea, oamenii sunt tot mai resemnati cu privire la potentialul unui ciclu constant de restrictii si masuri de izolare, pe masura ce omenirea se lupta cu acest virus. In ciuda faptului ca cele mai multe din pietele internationale nu erau blocate in momentul realizarii studiului (august 2020), 50% din oamenii din intreaga lume au declarat ca nu cred ca noul coronavirus va disparea, ci va fi o boala sezoniera. Acest lucru s-a simtit cel mai mult in Thailanda (59%), Hong Kong (57%), Marea Britanie (56%) si, impreuna, Spania si Taiwan (55%).

Oamenii sunt rezervati si atunci cand vine vorba de un vaccin impotriva COVID-19, sustine acelasi studiu. Astfel, 45% dintre respondentii din intreaga lume se asteapta ca un astfel de vaccin sa devina disponibil in prima jumatate a anului 2021, 23% cred ca va fi disponibil in cea de-a doua jumatate a anului viitor, in vreme ce 18% spera ca un vaccin va fi disponibil pana la sfarsitul anului in curs. Unii sunt mai optimisti - de exemplu, 39% dintre respondentii din EAU se asteapta ca un vaccin sa fie disponibil anul acesta. Altii - mai pesimisti: 29% dintre respondentii din Noua Zeelanda sustin ca vaccinul va fi disponibil abia in 2022 sau, in cel mai rau caz, niciodata, in vreme ce 22% dintre britanici sustin, la randul lor, acelasi lucru.

Per ansamblu, nivelul de stres ramane, la nivel global, unul ridicat, 83% dintre respondenti sustinand ca sunt stresati - un numar constant in timpul acestei pandemii. Oamenii sunt in alerta si in ceea ce priveste munca - 79% dintre respondenti declarand ca isi verifica e-mail-urile si sunt disponibili si in afara orelor de program sau in weekend, comparativ cu 76% in iunie si ianuarie 2020.

"Cu aceasta "permanenta in munca" la nivel ridicat si cu oameni care se confrunta cu multiple presiuni in viata personala, companiile vor trebui sa dezvolte evaluari si sa se pregateasca pentru o perioada lunga a pandemiei. Capacitatea de a identifica, atenua si gestiona nivelurile excesive de stres va contribui la o asigurare a faptului ca angajatii se simt sprijiniti si, astfel, ca pot, la randul lor, sa asigure rezultate mai bune pentru companii", explica Jason SADLER.

Analizand raspunsurile oferite, pe tot parcursul anului, de oameni din intreaga lume cu privire la COVID-19, Cigna a identificat mai multi factori care ar putea indica adesea prezenta stresului. In special, Cigna considera ca unul dintre cei mai mari factori la nivel de stres personal este cel observat la partenerul de viata, mai ales atunci cand acel partener nu se poate concentra, devine negativ sau nu este productiv.

De asemenea, Cigna a identificat si anumite variabile care au contribuit la atenuarea impactului stresului. Astfel, o serie de masuri legate de munca - cum ar fi stabilitatea locului de munca, buna dezvoltare a carierei si un echilibru intre viata personala si cea profesionala -, le ofera angajatorilor oportunitati clare de a-si sprijini echipele.

O comparatie cu raportul anterior arata ca preferinta de a lucra de acasa este in crestere, 56% dintre cei care au participat la acest studiu declarand ca vor continua sa lucreze de acasa si in viitor, cel putin 50% din timp, in crestere de la 53% in iunie 2020. Cele mai mari cresteri au fost inregistrate in Hong Kong (60% august vs. 47% iunie), Spania (62% august vs. 56% iunie), EAU (54% august vs. 46% iunie). In mod interesant, Marea Britanie a inregistrat o scadere de 9% (45% august vs. 54% iunie), sugerand aparitia oboselii la nivelul muncii continue de acasa.

Desi cea de-a treia editie a studiului Cigna - "COVID-19 Global Impact Study" -, arata, in mod clar, ca pandemia are efect si asupra bunastarii oamenilor, exista si semne incurajatoare in ceea ce priveste rezistenta si creativitatea oamenilor in a se adapta la circumstante.

Pentru 53% dintre respondenti, familiile si prietenii reprezinta principala sursa de rezilienta, comparativ cu guvernul (43%), serviciile de sanatate (36%) si angajatorii (26%). De asemenea, arata acelasi studiu, familiile au avut sentimente pozitive (in special, in comparatie cu alti indicatori) cu privire la cantitatea de timp petrecuta impreuna, calitatea timpului respectiv, cu un plus pentru capacitatea de a avea grija de bunastarea partenerului de viata si a copiilor.

"Dovezile arata ca timpul petrecut cu prietenii si familia reprezinta principalul motor al rezilientei. Prin urmare, este esential sa le permitem oamenilor sa petreaca timp de calitate cu cei dragi, mai degraba decat sa ne concentram, pur si simplu, pe rezultatele muncii. Asta, desigur, daca dorim sa iesim din aceasta criza mai puternici si mai rezistenti", a concluzionat Jason SADLER - President, Cigna International Markets.

Cigna - "COVID-19 Global Impact Study" poate fi accesat AICI.

476 accesari