1asig.ro
1asig.ro

Studiu: Inteligenta Artificiala este tehnologia transformatoare pentru companiile de asigurari

5 min. / 1.540 cuvinte
Pentru industria de asigurari, beneficiile pentru sanatate si siguranta conferite de dispozitivele portabile si alte dispozitive conectate la Internet of Things (IoT) sunt bine stabilite. Dar satisfacerea noilor cerinte de protectie ale consumatorilor merge dincolo de simpla colectare a datelor generate de utilizatori, subliniaza ACCENTURE. Ceea ce conteaza acum e modul in care asiguratorii si partenerii lor din ecosistem folosesc datele partajate cu ei de catre clienti. Si, totodata, daca au mixul potrivit de talent si tehnologie pentru a optimiza utilizarea acestor date.

Capacitatile pe segmentul tehnologiei analytics, inclusiv analiza predictiva si analiza prescriptiva, ar putea permite generarea in timp real de oferte de asigurari bazate pe date. Cunoasterea comportamentelor si a preferintelor clientilor ar putea reprezenta baza acestor oferte, ceea ce ajuta asiguratorii sa depaseasca o bariera a datelor limitate despre clienti, cum ar fi datele demografice si informatiile despre venituri, arata ACCENTURE.

Transformari in asigurari generate de AI

Exista mai multe exemple ale acestor tipuri de transformari generate de Inteligenta Artificiala in industria de asigurari. Un astfel de exemplu, arata ACCENTURE, este AXA Asia. Emma, chatbot-ul empatic al AXA Asia, alimentat de Inteligenta Artificiala, ofera asistenta personala si indrumare pentru clienti, utilizand conversatii in limba naturala a acestora, pentru a sprijini bunastarea generala a clientilor.

Un alt exemplu este cel al Mitsui Sumitomo Insurance Group (Japonia). Tehnologia grupului, MS1 Brain, imbina punctele forte ale oamenilor cu cele ale Inteligentei Artificiale, pentru a crea un proces de vanzare centrat pe client. MS1 Brain colecteaza, analizeaza si utilizeaza diverse informatii despre clienti, pentru a intelege cu precizie nevoile acestora si, implicit, pentru a le oferi cele mai potrivite produse.

ACCENTURE noteaza ca aceste experiente in timp real, centrate pe consumator, devin noua normalitate. Si, prin urmare, cererea pentru astfel de experiente va continua sa creasca mai ales in randul clientilor de linii personale de asigurari, dar si in randul celor din categoria beneficiilor de grup, pe masura ce astfel de experiente satisfac nevoile noilor angajati.

Inteligenta Artificiala optimizata + forta de munca

In cartea lor, "Human + Machine", Paul DAUGHERTY si Jim WILSON noteaza: "De multi ani, visul multor cercetatori a fost sa creeze o Inteligenta Artificiala care sa rivalizeze cu cea a oamenilor. Vedem, cu toate acestea, ca Inteligenta Artificiala devine, in schimb, un instrument pentru extinderea capacitatilor noastre umane."

Alegerea cu care se confrunta furnizorii de asigurari nu e una binara. Nu se pune problema: cine este mai potrivit pentru gestionarea riscurilor, omul sau masina? Furnizorii trebuie sa adopte o abordare mixta, dar si sa se intrebe cum pot folosi mai bine instrumentele pentru a ajuta oamenii sa le ofere clientilor cel mai antrenant si eficient serviciu.

Realizat de ACCENTURE, studiul "Insurance Consumer Study 2021" subliniaza ca interactiunea pura dintre masini a fost clasificata drept cea mai putin atragatoare optiune. Mai putin de 10% dintre consumatori se simt confortabil sa interactioneze cu un robot cand notifica o dauna, solicita un imprumut sau cer sfaturi cu privire la produse si oferte. Interactiunea umana s-a clasat pe locul al doilea, in vreme ce interactiunea umana informata de Inteligenta Artificiala a fost considerata cea mai atragatoare optiune.

In acest context, ACCENTURE precizeaza ca, pe masura ce tehnologia, riscurile emergente, asteptarile clientilor si presiunile competitive schimba industria, asiguratorii trebuie sa isi regandeasca munca, forta de munca si locurile de munca. Acest lucru necesita o schimbare de mentalitate care merge dincolo de schimbarea incrementala - o alta arhitectura a muncii si a rolurilor intr-o organizatie de asigurari, pentru a servi mai bine clientii.

1.242 accesari
Sondaj

Cui considerati ca ii revine cea mai mare sarcina de a creste educatia financiara a romanilor?

- Institutiilor din domeniul financiar (ASF, BNR etc)
- Asociatiilor din domeniu
- Companiilor (asiguratori, banci, administratori de pensii etc)
- Scolilor
- Institutiilor statului
- Altele (va rog mentionati la rubrica de comentarii)


PROMO