1asig.ro
1asig.ro
Studiu GROUPAMA: Increderea in ...

Studiu GROUPAMA: Increderea in asiguratori creste

5 min. / 1.540 cuvinte
Intr-un an cu multe provocari, caracterizat de un context economic volatil, modul in care romanii se raporteaza la asigurari este si el in schimbare, conform unui studiu realizat de catre IRSOP pentru GROUPAMA Asigurari.

PROMO


Conform studiului realizat de IRSOP pentru GROUPAMA, eventualitatea unei pensii mici, posibilitatea producerii unui accident sau lipsa unor economii pentru nevoi urgente reprezinta principalele riscuri care ii determina pe clienti sa ia in calcul incheierea unei asigurari facultative.

Barierele care ar putea interveni in decizia de cumparare tin de costuri, pentru 28% dintre respondenti sau, pentru 24% dintre acestia, de nevoia de prioritizare a altor urgente de ordin financiar. Daca in anii anteriori lipsa increderii in asiguratori era de asemenea un criteriu care influenta in mod negativ decizia de cumparare, anul acesta se observa o scadere notabila in randul celor sceptici, de la 22% in 2018, la 14% in 2020.

"Analizam constant nevoile clientilor nostri si tendintele legate de comportamentul lor de consum, pentru a putea raspunde cu produse si servicii flexibile, personalizabile, adaptate nevoilor lor reale. Pe fondul crizei sanitare, asistam la schimbari in obiceiurile de consum, la o grija mai mare fata de lucrurile care conteaza cu adevarat - sanatatea noastra si a celor dragi, siguranta locului pe care il numim "acasa" sau viitorul copiilor nostri. Noi am raspuns cu produse flexibile, cu o decizie contrara practicii standard, aceea de a acoperi riscurile asociate COVID-19 si cu o paleta larga de servicii usor de accesat, de la distanta - notificarea daunelor online, inspectii de risc online. Recent, am introdus si optiunea de semnare electronica a politelor si documentelor de asigurare. Este o modalitate simpla, functioneaza de pe dispozitivele mobile, fara a fi necesara instalarea unei aplicatii si le permite clientilor sa stocheze toate documentele intr-un singur fisier, pe dispozitivul personal", a declarat Georgiana MIRON (foto), Director Marketing, Comunicare si Servicii Clienti, GROUPAMA Asigurari.

In ceea ce priveste asigurarile de locuinta, 77% dintre respondentii cu venituri mari declara ca au o asigurare obligatorie a locuintei, in timp ce 46% dintre acestia detin si o polita facultativa. In cazul clientilor cu venituri mici, doar 22% dintre ei au ales sa isi asigure locuinta extra fata de asigurarea PAD obligatorie, detinuta de 40% dintre ei. Studiul arata si faptul ca tinerii cu varste cuprinse intre 25 si 34 de ani, in special femeile, sunt mai preocupati de incheierea unei asigurari de locuinta. In topul regiunilor cu cele mai multe polite de locuinta, obligatorii sau facultative, se afla Bucurestiul, urmat de Transilvania, regiunea de Sud a Romaniei si Moldova.

O tendinta asemanatoare se observa si in cazul asigurarilor CASCO, unde 23% dintre clientii cu venituri mari au o astfel de polita facultativa, spre deosebire de doar 12% dintre cei cu venituri sub 4.000 lei/lunar. De aceasta data, segmentul de varsta 45-55 de ani este mai interesat de incheierea unei asigurari facultative a autoturismului, capitala tarii fiind in continuare in top, urmata de Moldova.

La nivelul asigurarilor de calatorie se observa o crestere a ponderii clientilor cu venituri mici, astfel ca 45% dintre acestia aleg sa plece in vacante cu o asigurare de calatorie. Si in acest caz, clientii cu venituri mari sunt cei care aleg cel mai des sa incheie o astfel de polita - 79%, in special cei cu varste cuprinse intre 35-55 de ani.

In ceea ce priveste tendintele generale ale pietei, studiul arata faptul ca, pe segmentul analizat, asigurarile de sanatate genereaza cel mai mare interes si un potential de crestere care poate fi insa puternic influentat de evolutia crizei sanitare.

GROUPAMA se remarca in perceptia segmentului analizat cu o imagine foarte buna, fiind caracterizata ca o companie de incredere, onesta, cu o reputatie buna si orientata catre client, respondentii plasand-o in topul companiilor de asigurare in functie de aceste atribute.

Studiul a fost realizat pe un esantion reprezentativ pentru populatia cu varste cuprinse intre 22-55 de ani, din mediul urban, in perioada 14 septembrie - 9 octombrie 2020. Datele au fost colectate utilizand metodologia CATI (interviuri telefonice asistate de computer).

2.338 accesari