1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling
Studiu EY: Consumatorii isi ...

Studiu EY: Consumatorii isi regandesc nevoile de conectivitate si de continut

Dupa un boom al gospodariilor digitale stabilit in timpul blocajelor pandemice COVID-19, consumatorii dau prioritate bunastarii financiare si mentale. Acest lucru reiese din cel mai recent studiu EY Decoding the digital home, care a intervievat peste 20.000 de gospodarii pentru a analiza atitudinile consumatorilor fata de tehnologia mass-media si telecomunicatiile experimentate in casa, in opt tari: Canada, Franta, Germania, Italia, Spania, Suedia, Marea Britanie si SUA.

Mai mult de jumatate dintre gospodarii sunt ingrijorate de faptul ca furnizorul lor de banda larga (60%) si furnizorul de televiziune (55%) vor creste tarifele de abonament, iar 45% considera ca platesc prea mult pentru continut, pe care nu il consuma. Pe masura ce iesim din pandemie, studiul indica, de asemenea, ca utilizarea digitala se normalizeaza, multi dintre ei cautand sa isi reduca expunerea online. 34% dintre ei intentioneaza sa petreaca mai putin timp online, 27% vor sa reduca numarul de platforme de streaming pe care le folosesc si 21% sunt dispusi sa reduca numarul de dispozitive conectate din casele lor.

Este surprinzator faptul ca tarile care s-au confruntat cu cea mai mare crestere a cererii de la pandemie incoace - Canada, Italia, Regatul Unit si SUA - prezinta cele mai mari riscuri de reducere.

"Cresterea consumului digital in perioadele de blocaj este urmata acum de o scadere fireasca a cheltuielilor discretionare din cauza incertitudinii perspectivelor economiei. In conditiile in care consumatorii cauta sa limiteze cheltuielile casnice, cu mai putin timp disponibil pentru petrecerea timpului liber si cu diferentieri mai mici intre furnizori, presiunea se muta asupra furnizorilor pentru a-si pastra clientii actuali - programele de fidelizare, ofertele personalizate, ofertele mai bune de segmentare a clientilor si parteneriatele ar putea fi esentiale pentru pastrarea profitabilitatii", a declarat Cristian CARSTOIU (foto), Partener, Consulting EY Romania.

Gospodariile acorda din ce in ce mai multa prioritate securitatii si bunastarii online

Tendinta de retragere din lumea online este agravata de o atentie sporita acordata securitatii si bunastarii. Constatarile arata ca pandemia COVID-19 a exacerbat temerile preexistente legate de divulgarea datelor, 40% dintre gospodarii declarand ca sunt mai ingrijorate de confidentialitatea datelor personale decat erau inainte de pandemie.

Preocuparile legate de sanatatea mintala asociate expunerii online sunt, de asemenea, pe primul loc, in special in randul consumatorilor mai tineri. 47% dintre respondentii cu varsta sub 25 de ani se gandesc adesea la impactul negativ al utilizarii internetului asupra bunastarii, iar acelasi numar de respondenti cu varste cuprinse intre 25 si 44 de ani sunt foarte ingrijorati de ceea ce ar putea intalni online. In general, 59% din toate gospodariile considera ca guvernele si autoritatile de reglementare ar trebui sa faca mai mult pentru a combate continutul online daunator.

Presiuni pentru a oferi consumatorilor o mai mare claritate

Conform studiului, consumatorii considera ca ofertele de servicii sunt prea complexe. 33% considera ca este dificil sa inteleaga pachetele de servicii digitale oferite, iar 38% vad foarte putine diferente intre furnizorii concurenti. In mod similar, in timp ce mai mult de jumatate (54%) dintre consumatorii respondenti spun ca ofertele introductive joaca un rol in alegerea furnizorului, 49% indica faptul ca acestea ingreuneaza determinarea celui care ofera cel mai bun raport calitate-pret.