1asig.ro
1asig.ro

Studiu Digital Insurance: Dupa un an record, este de asteptat ca investitiile in insurtech sa creasca in continuare

5 min. / 1.540 cuvinte
In ciuda impactului persistent al pandemiei COVID-19, e de asteptat ca investitiile pe segmentul insurtech sa creasca semnificativ si in 2021, arata un studiu realizat de catre Digital Insurance, la care au participat 121 de lideri in domenii precum asigurari sau insurtech.

PROMO


Studiul noteaza ca industria e incantata sa aplice digitalizarea accelerata, pe fondul distantarii sociale si al eforturilor de atenuare depuse de catre industria de asigurari. Digital Insurance sustine ca aceasta este prima versiune a rezultatelor studiului - o privire de ansamblu asupra principalelor teme, asupra carora va reveni in perioada urmatoare.

Impacturi variate

Liderii industriei digitale de asigurari sunt optimisti ca schimbarile in comportamentul consumatorilor - dar si la nivel corporate, cum ar fi munca de la distanta -, vor conduce la o adoptare din ce in ce mai mare a noilor tehnologiilor, pe masura ce lumea iese din pandemia COVID-19. Cu toate acestea, arata studiul, o parte a inovatiei a avut loc in interior, in conditiile in care al doilea cel mai frecvent raspuns la aceasta intrebare a fost ca, acum, asiguratorii au mai multe sanse sa cultive propriile echipe interne de inovatori, inainte de a apela la start-up-uri. Acest lucru a determinat o mai mare consolidare in jurul companiilor mature si a creat unele frictiuni pentru start-up-urile incipiente.


Momentul AI se apropie

Inteligenta Artificiala este, potrivit comunitatii insurtech, tehnologia asteptata sa primeasca o atentie mult mai mare. Asta, fara a lua in calcul chatbot-urile, care au aparut aproape in acelasi timp cu tehnologiile de interactiune cu clientii. Un respondent, arata Digital Insurance, rezuma: "Interactiunile cu clientii sunt in continuare directionate online pentru industriile care, in mod traditional, puneau accent pe interactiuni personale - cum ar fi industria de asigurari si serviciile bancare -, iar COVID accelereaza aceasta tendinta. Capacitatea de a oferi asigurari intr-un mod simplificat si de a le integra in alte calatorii relevante pentru consumatori sunt esentiale pentru a creste adoptarea si prioritizarea asigurarilor pentru consumatori si companii." Printre celelalte raspunsuri la aceasta intrebare: integrari API, asigurari incorporate si polite pe termen scurt.


Experienta copleseste

O pluralitate semnificativa de respondenti considera ca experienta oferita clientilor este zona de business in care s-a investit cel mai mult, anul acesta. Cu distributia ocupand locul al doilea, exista o linie clara cu privire la concentrarea pe Inteligenta Artificiala. Un alt respondent spune: "Avand in vedere concentrarea pe distributie, atragerea de noi clienti si pastrarea clientilor existenti, furnizorii se vor concentra pe AI, pentru a intelege datele si semnalele venite de la clientii lor existenti sau potentiali, iar asta va permite furnizarea unui nivel sporit de servicii pentru clienti." Printre "celelalte" raspunsuri: conformitatea cu masurile financiare si de reglementare.


Liniile personale conduc in continuare

Reprezentantii companiilor insurtech care au participat la studiul Digital Insurance cred ca liniile personale P&C reprezinta tinta ideala pentru transformare. Cu toate acestea, nu exista, in general, mare diversitate intre liniile de afaceri, indicand, probabil, ca va continua sa existe o anumita specializare in randul start-up-urilor insurtech.


Finantare in linie

Cele mai multe companii insurtech prezic, pentru 2021, un nivel de finantare in conformitate cu ultimii ani, cu investitii in acest sector cuprinse intre 5-10 miliarde USD. In 2019, potrivit Willis Towers Watson si CB Insights, s-au investit 6,4 miliarde de dolari; in 2021, acest nivel a crescut la 7,1 miliarde USD.


Profil

In total, 121 de persoane au participat la studiul realizat de Digital Insurance. 47% dintre respondenti au reprezentat companii cu prime subscrise in valoare de 1 miliard de dolari sau mai putin, in vreme ce 26% au reprezentat companii cu prime in valoare de cel putin 10 miliarde de dolari. Dintre respondentii din randul companiilor insurtech, 63% s-au identificat drept companii aflate intr-un stadiu incipient, in vreme ce 37% au reprezentat companii aflate intr-o etapa avansata.

Studiul realizat de catre Digital Insurance este disponibil AICI.

934 accesari