1asig.ro
1asig.ro

Studiu: Companiile care si-au intensificat investitiile in tehnologie in timpul pandemiei si-au crescut veniturile de cinci ori mai repede

5 min. / 1.540 cuvinte
Veniturile companiilor cu cea mai mare deschidere catre tehnologii precum inteligenta artificiala (AI), cloud, Internetul lucrurilor (IoT) cresc la o rata de cinci ori mai mare in comparatie cu organizatiile mai conservatoare din punct de vedere al inovatiei, arata un nou studiu Accenture.

Noul studiu, "Make the Leap, Take the Lead", arata ca tehnologia a devenit, fara indoiala, indispensabila succesului in afaceri si permite direct companiilor nu doar sa supravietuiasca, ci chiar sa prospere intr-una dintre cele mai perturbatoare perioade din istorie. In perioada 2015-2018, "Liderii" se dezvoltau de doua ori mai repede decat "Laggards" (companii care adopta foarte greu noile tehnologii).

Intre timp, a aparut o noua categorie de companii denumite "Leapfroggers" (18% din intregul esantion). Aceste companii au adoptat tehnologii avansate si emergente pe care le-au integrat rapid, promovand in acelasi timp schimbarea organizationala necesara pentru a profita de aceste investitii tehnologice. "Leapfroggers" si-au comprimat transformarile digitale intr-un interval de timp mai scurt printr-o strategie tehnologica agresiva si progresiva care a transformat provocarile din ultimul an in oportunitati de afaceri si avantaje.

Studiul Accenture a evaluat companiile in ceea ce priveste "Puterea sistemelor - Systems Strength" - o masura a adoptarii tehnologiei, aplicarea tehnologiilor la scara si disponibilitatea organizationala si culturala pentru inovatia tehnologica. Forta puternica a sistemelor, combinata cu o "dimensiune Flip - Flip Size" care pivoteaza in mod substantial bugetele IT catre inovatie, permite "Liderilor" sa isi extinda considerabil cresterea peste "Laggards", a declarat Ramnath Venkataraman, global lead, Integrated Global Services, Accenture Technology. "Intre timp, "Leapfroggers" arata, de asemenea, progrese extraordinare prin mentinerea puterii sistemelor si prin infuzarea inovatiei in intreaga organizatie. De fapt, "Leapfroggers" isi cresc acum veniturile de patru ori mai mult decat "Laggards".

Pentru realizarea studiului au fost chestionati 4.300 de respondenti si a fost atribuit un scor pe baza puterii sistemelor (Systems Strength) si a dimensiunii Flip (Flip Size). Studiul a determinat care companii erau "Lideri" (10% din totalul esantionului), "Leapfroggers" (18% din esantion) si "Laggards" (25% inferior) si a analizat performanta financiara a fiecarui grup.

Annette RIPPERT, Director Executiv Strategy & Consulting, Accenture, a adaugat: "Acest raport arata ca liderii adopta tehnologia inovatoare mai devreme si investesc mai frecvent decat colegii lor. Acesti lideri se concentreaza nu numai pe implementarea noilor tehnologii, ci si pe pasii necesari pentru a asigura scalarea cu succes in intreaga organizatie, inclusiv noi modalitati agile de lucru, facand schimbari importante pentru a consolida o cultura bazata pe inovare si pentru a-si perfectiona forta de munca. Fiecare dintre aceste actiuni are ca rezultat crearea de valoare durabila pentru toate partile interesate."

Studiul arata ca strategiile tehnologice in evolutie au un succes mai mare atunci cand companiile urmeaza acesti trei pasi:

Optimizarea in cloud pentru a construi sisteme puternice, reducand tehnologiile redundante si datele inutile, castigand in acelasi timp putere de calcul si flexibilitate. Astfel, 80% dintre Leapfroggers adoptasera o forma de tehnologie cloud pana in 2017, dar aceasta cifra a crescut la 98% pana in 2020.

In 2019, banca spaniola Santander si-a consolidat toate serviciile digitale intr-o singura unitate globala, a eliminat duplicarea potentiala a aplicatiilor si a sistemelor si s-a asigurat ca orice platforma noua este construita "o singura data". Aplicatia bancii a fost recunoscuta drept cea mai buna din Spania in 2020.

Redefinirea strategiei catre una tehnologica bazata pe inovatie. Leapfroggerii exceleaza la schimbarea mentalitatii si la vizualizarea potentialelor crize ca potentiale oportunitati de a inova cu noile tehnologii. Scalarea noilor inovatii a devenit principala prioritate pentru Leapfroggers in timpul pandemiei, iar 67% incearca sa creasca in mod agresiv veniturile din liniile de afaceri care nu sunt esentiale.

Grupul francez Carrefour a investit 2,8 miliarde de euro in transformarea sa digitala si a colaborat cu cei de la Google pentru a crea laboratoare de inovatie si a reinventa experienta clientilor. In 2020, la nivel global, Carrefour a avut o crestere de peste 70% in comertul cu alimente, ajungand la 2,3 miliarde de euro si este pe cale sa-si atinga obiectivul de 4,2 miliarde de euro pana in 2022.

O noua abordare prin extinderea accesului la tehnologie in functiile interne ale organizatiei si adoptarea unui plan cu valoare mai mare, prin abordarea competentelor personalizate ale angajatilor, a bunastarii si a sanatatii mintale. Aproape doua treimi (65%) dintre lideri acorda prioritate fericirii angajatilor prin asigurarea unor modalitati de lucru flexibile bazate pe tehnologia digitala, in comparatie cu doar 43% dintre "Laggards".

Deutsche Telekom din Germania a luat in urma cu cinci ani decizia de a moderniza toate sistemele IT si de a investi in inovatia culturala si tehnologica. Initiativa de transformare la nivel de companie a avut ca scop imbunatatirea competentelor angajatilor, democratizarea accesului la tehnologie si restabilirea stabilitatii si fiabilitatii organizatiei sale IT.

Peste 70% dintre "Lideri" au crescut investitiile in securitatea cloud si 68% in cloud-ul hibrid. "Liderii" au aprofundat, de asemenea, tehnologia Internetului lucrurilor (70%) si inteligenta artificiala (59%). Construirea unei platforme cloud fundamentale ofera economii de costuri pentru a ajuta la inversarea bugetelor IT de la intretinere la inovatie. Ambele ofera o baza solida pentru alinierea strategiilor tehnologice cu obiectivele de afaceri care creeaza o valoare de 360 de grade pentru mai multe parti interesate din intreaga organizatie.

Conform Accenture, Leapfroggers si-au transformat strategiile si prioritatile tehnologice intr-un interval de timp scurt, folosind criza pentru a creste utilizarea tehnologiilor avansate si emergente cu 17% si a extinde tehnologia in companiile lor. Leapfroggers au promovat, de asemenea, o schimbare organizationala atenta pentru a profita in continuare de aceste tehnologii si si-au comprimat transformarile de la ani la luni.

Cercetarea "Make the Leap, Take the Lead" se bazeaza pe raspunsurile la sondaje de la 4.300 de companii si profesionisti IT din 25 de tari si 20 de industrii. Mai multe informatii despre cercetare, inclusiv exemple de companii Leader si Leapfrog care demonstreaza cele mai bune practici in materie de investitii in tehnologie, pot fi gasite aici.

1.972 accesari
Sondaj

Cui considerati ca ii revine cea mai mare sarcina de a creste educatia financiara a romanilor?

- Institutiilor din domeniul financiar (ASF, BNR etc)
- Asociatiilor din domeniu
- Companiilor (asiguratori, banci, administratori de pensii etc)
- Scolilor
- Institutiilor statului
- Altele (va rog mentionati la rubrica de comentarii)


PROMO