1asig.ro
1asig.ro

Studiu: Coloana vertebrala a afacerii - 43% dintre liderii IMM din intreaga lume au ales sa isi mentina angajatii cu orice pret

5 min. / 1.540 cuvinte

Un studiu recent realizat de Kaspersky cu privire la provocarile cu care se confrunta intreprinderile mici si mijlocii de la inceputul pandemiei COVID-19 dezvaluie ca, la nivel global, pastrarea locurilor de munca a fost prioritatea zero pentru aproape jumatate dintre organizatii (43%). 

PROMO


Cu toate acestea, provocarea care a avut nevoie de atentie mai mare a fost reprezentata de introducerea de noi tehnologii pentru a asigura buna desfasurare a activitatii in noile circumstante (53%).

Studiile arata ca performanta afacerii este direct influentata de satisfactia angajatilor. In timpul pandemiei COVID-19, satisfactia la locul de munca si implicarea angajatilor au devenit mai importante decat oricand inainte, in special pentru intreprinderile mici, serios afectate de pandemie. O echipa solida are mai multe sanse de a rezista in fata crizei si de a face fata mai bine, in conditii de izolare, atat riscurilor de infectare, cat si incertitudinilor legate de viitor.

Astfel, pastrarea echipei a devenit o prioritate pentru companii, desi multe dintre acestea s-au confruntat cu reduceri de bugete (38%), reducerea salariilor sau a programului de lucru (35%) sau cu inchiderea temporara a birourilor/sucursalelor (34%). Acelasi lucru este valabil si in prezent, 42% dintre organizatii planuind sa majoreze costurile de personal, cum ar fi cele pentru salarii si beneficii, pentru anul urmator. Aducerea salariilor la nivelul de dinainte de pandemia COVID-19 sau, dupa caz, majorarea acestora ar trebui sa ajute intreprinderile sa isi pastreze oamenii talentati, anuland nevoia de recrutare de personal.

Pastrarea locurilor de munca si satisfactia angajatilor, printre alti factori, au depins, arata Kaspersky, de modul in care angajatorii s-au adaptat la conditiile de munca noi si extreme. Ca atare, prioritatea a fost, pentru majoritatea companiilor (53%), de a pune la dispozitia angajatilor noi tehnologii si echipamente, servicii de comunicare si colaborare pentru a trece activitatea din offline, in online, dar si pentru a le oferi angajatilor posibilitatea de a lucra de la distanta sau intr-un model hibrid. 

"Remodelarea proceselor de lucru a devenit sarcina cruciala pentru proprietarii si managerii de companii, atat pentru a salva locuri de munca, cat si pentru a-si mentine afacerea. Din fericire, sunt disponibile mai multe servicii usor de gestionat, inclusiv cele gratuite, astfel incat acestia sa poata face acest lucru chiar daca nu au un administrator IT dedicat sau un buget suplimentar. Cu toate acestea, este important sa ne asiguram ca instrumentele digitale sunt folosite in siguranta si sa educam angajatii in ceea ce priveste constientizarea securitatii - nu doar pentru confortul lor, ci si pentru a-si proteja afacerea de amenintarile cibernetice", spune Andrey DANKEVICH - Senior Product Marketing Manager, Kaspersky.

Studiul Kaspersky este disponibil AICI

 

1.668 accesari