1asig.ro
1asig.ro

Studiu: Atitudinea romanilor fata de economisire si investitii

5 min. / 1.540 cuvinte
Contextul COVID-19 pune la incercare situatia economica la toate nivelurile si industriile, iar oamenii sunt nevoiti mai mult ca niciodata sa se gandeasca mai bine la modul in care cheltuie sau nu banii.

PROMO


Reveal Marketing Research a derulat un studiu despre atitudinea romanilor fata de economisirea banilor si fata de investitii pentru a afla care sunt principalele lor metode de a gestiona resursele financiare.

Ce ar face romanii cu 350 lei economisiti?

Tinerii profesionisti sunt printre cei cei mai dispusi sa apeleze la o banca atunci cand se gandesc la metodele de economisire a banilor, 57% dintre acestia mentionand ca i-ar depune intr-un cont bancar. Peste 70% dintre seniorii pensionari ar face acelasi lucru. Conform datelor Reveal Marketing Research, observam ca in mediul urban si mediul rural, preferinta pentru pastrarea banilor la banca este prima optiune a romanilor atunci cand vine vorba de economisire - 49% dintre cei din urban si 51% dintre cei din rural au optat pentru aceasta varianta.

Pentru mai mult de o treime dintre respondenti, banii tinuti in propria locuinta reprezinta o solutie pentru economisire. 40% dintre familiile traditionale, intrebate cum ar proceda daca ar reusi sa stranga trimestrial o suma de 350 lei, au afirmat faptul ca ar pastra banii intr-un plic in sifonier. O treime dintre maturii fara partener sunt in asentimentul familiilor traditionale si recunosc ca ar pastra acasa banii economisiti. Pentru acestia, a avea contact direct cu banii si a avea certitudinea ca ii pot vedea oricand, le poate oferi sentimentul de control asupra resurselor financiare.

Asigurarile de viata si investitiile la bursa

Intr-o perioada in care asigurarile de sanatate sunt in crestere, atunci cand vorbim de asigurarile de viata, 8% din romani manifesta interes in acest sens. Investitia prin intermediul unei asigurari de viata este o varianta la care ar apela, in special, familiile moderne, asa cum arata datele Reveal Marketing Research. 13% dintre familiile moderne ar alege sa investeasca banii in acest fel. Doar 9% dintre mileniali, intrebati cum ar proceda cu o suma de 350 de lei economisita, au mentionat varianta investitiei intr-o asigurare de viata.

Procentele sunt scazute in ceea ce priveste tendinta romanilor de a investi la bursa cu ajutorul unui broker. Din totalul esantionului, doar 4% dintre romani ar alege acest tip de gestionare a economiilor. Comparativ cu restul segmentelor, maturii fara partener se arata mai interesati de actiunile la bursa - 8% dintre ei au selectat aceasta optiune. Totusi, procentele sunt foarte mici, iar romanii nu se arata deschisi la a investi banii economisiti la bursa.

Doar 6% dintre respondenti au mentionat ca ar opta pentru alte metode de gestionare a banilor pusi deoparte, fata de cele listate in sondaj, potrivit Reveal Marketing Research.

Metoda folosita a fost CAWI (Computer Assisted Web Interview) si au fost derulate 1017 interviuri online cu respondenti cu varsta peste 18 ani, pe un esantion reprezentativ la nivel national urban si rural in perioada 4-10 septembrie 2020. Eroare de esantionare +/- 3%. Nivel de incredere 95%.

1.110 accesari