1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling
Studiu: 58% dintre romani ...

Studiu: 58% dintre romani considera reducerea consumului cea mai buna solutie

Rata inflatiei a atins in luna aprilie un nivel record de 13,8%, depasind prognoza de inflatie proiectata de BNR pentru anul 2022, potrivit unui studiu Reveal Marketing Research.

Potrivit studiului, BNR a prognozat rata inflatiei din Romania la 12.5% pentru finalul anului 2022, cu toate acestea, in luna aprilie, rata inflatiei a atins un nivel record de 13,8%.

Conform studiului Reveal Marketing Research, aproape jumatate dintre romani se considera informati cu privire la fenomenul inflatiei iar 58% dintre romani considera ca reducerea consumului este cea mai la indemana solutie pentru a combate dificultatile financiare generate de inflatie.

De asemenea, 42% dintre romanii din mediul urban declara ca sunt informati sau foarte informati cu privire la fenomenul inflatiei. Categoriile de persoane care se considera mai putin informate despre acest subiect sunt femeile (35%), persoanele sub 35 de ani (34%) si cele cu venituri mici (35%). Mai mult, 72% dintre respondenti considera ca nivelul inflatiei din Romania este mai mare decat cel din alte tari, intr-o mai mare masura persoanele peste 45 de ani (88%) si cele cu venituri ridicate (80%).

Cresterile mari ale cheltuielilor necesare satisfacerii nevoilor de baza sunt cele mai resimtite consecinte ale inflatiei. Astfel, romanii intervievati declara ca cele mai afectate de scumpiri categorii de produse sunt alimentele (77%), combustibilul (77%) si utilitatile (electricitate, gaz etc.) (70%). Acestea se afla la o distanta semnificativa de valoarea fata de urmatoarea categorie de produse masurate, materialele de constructii, care a inregistrat un scor de 17%.

O potentiala solutie pentru combaterea efectelor inflatiei este cererea unei mariri de salariu astfel 42% dintre romanii din mediul urban preferand aceasta optiune. Tinerii intre 18-24 de ani sunt cei mai putin dispusi sa isi schimbe stilul de viata si sa isi modifice obiceiurile de consum (53%), acestia preferand in mai mare masura cererea unei mariri de salariu (58%). Mai mult decat atat, un sfert dintre romani iau in considerare si emigrarea pentru a face fata provocarilor economice aduse de inflatie, alternativa mentionata in mai mare masura de persoanele cu venituri mici, conform studiului.

Nemultumirea si neincrederea in institutiile statului iau amploare si ii determina pe 67% dintre respondenti sa considere guvernul ca fiind responsabil pentru nivelul inflatiei din Romania, aceasta atitudine ostila fiind vizibila intr-o masura semnificativ mai mare in cazul persoanelor de peste 45 de ani (77%).

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piata full-service, specializata in marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiza in peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede ca cercetarea de piata reprezinta baza deciziilor corecte si a pozitionarii brandurilor.