1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling
Sorin GRECEANU, BAAR: Lipsa ...

Sorin GRECEANU, BAAR: Lipsa disciplinei, a empatiei si a discernamantului participantilor la traficul rutier, printre motivele alegerilor "gresite" ale soferilor romani

In ultimii ani, traficul din Bucuresti n-a cunoscut schimbari semnificative in bine, este de parere Sorin GRECEANU, Director General, BAAR - Biroul Asiguratorilor de Autovehicule din Romania, iar motivele, de natura diversa, conduc la un trafic dificil si mai riscant.

"Dimensiunea parcului auto este in continua crestere, iar reteaua de strazi nu mai face fata acestui fenomen, lucrarile in carosabil afecteaza fluenta circulatiei, masurile de management al traficului au fost prea putin eficiente, iar semnalizarea rutiera lasa in continuare de dorit. La toate acestea se adauga si indisciplina in trafic, atat a unei parti a pietonilor, cat mai ales cea a conducatorilor auto, generata de neatentie, neglijenta, pe fondul nerabdarii si a grabei, dar si pe fondul consumului de alcool si in ultima perioada din ce in ce mai des pe fondul consumului unor substante psihoactive", explica Sorin GRECEANU.

Din punctul de vedere al schimbarilor pozitive, "am putea nota o usoara crestere a gradului de utilizare a transportului in comun, poate ca efect al imbunatatirii acestuia si a innoirii, modernizarii parcului auto, fluidizarea traficului prin reconfigurarea unor strazi si introducerea de sensuri unice, darea in folosinta a unor pasaje sub sau supraterane. In viitorul apropiat, mai este asteptata si finalizarea unor lucrari de constructie ale autostrazii de centura (A0), o importanta lucrare de infrastructura care ar putea contribui semnificativ la o mai buna fluidizare a traficului in Bucuresti", adauga Directorul General al BAAR.

Vorbind despre principalele motive pentru care participantii la trafic fac alegeri gresite in trafic, Sorin GRECEANU mentioneaza "o educatie (rutiera) deficitara, lipsa disciplinei, a empatiei si a discernamantului participantilor la traficul rutier, dar si o inconstienta prea larg raspandite in randul participantilor la trafic, deprinderile neinvatate sau nepredate in unele scoli de soferi (sau mai rau lipsa totala a acestora in cazul celor care-si cumpara carnetele de soferi), neglijenta, teribilismul si multe altele."

Mai mult, "in cazul pietonilor, traversarea neregulamentara a strazilor este factorul principal, ignorarea asigurarii prealabile mai ales la traversarea prin loc nepermis, dar, uneori chiar si cand se traverseaza prin locuri permise, folosirea in exces a telefonului mobil si a castilor in urechi. In apararea pietonilor trebuie remarcat si faptul ca de prea multe ori am observat ca masinile sunt parcate pe trotuare inguste obligandu-i pe pietoni sa mearga pe carosabil, dupa care chiar soferii care parcheaza si ei pe trotuar atunci cand se deplaseaza pe astfel de strazi sunt tot ei foarte suparati pe pietonii care utilizeaza carosabilul lor, uitand faptul ca tot ei au ocupat/blocat trotuarul pietonilor", subliniaza Sorin GRECEANU.

In sprijinul cresterii gradului de educatie rutiera, BAAR sustine campania nationala de siguranta si preventie rutiera FII TREAZ LA VOLAN!

Despre campanie

Demersul "FII TREAZ LA VOLAN!" este initiat de APPA - Asociatia Pentru Promovarea Asigurarilor si se deruleaza cu sprijinul BAAR - Biroul Asiguratorilor de Autovehicule din Romania, UNSAR - Uniunea Nationala a Societatilor de Asigurare si Reasigurare din Romania si UNSICAR - Uniunea Nationala a Societatilor de Intermediere si Consultanta in Asigurari din Romania.

De asemenea, campania este realizata cu sprijinul Partenerilor Life is Hard, Generali Romania, GRAWE Romania, GROUPAMA Asigurari, AXERIA, ALLIANZ-TIRIAC Asigurari, OMNIASIG VIG, INTARO, ASIROM VIG, CHIRIC & CHIRIC, ADEVAR, DALLBOGG, MARSH Romania, CAMPION Broker, RENOMIA Romania, MIB - MILLENIUM Insurance Broker, ASITO Kapital, RECREX, ASIGEST Broker, Daune.Expert, ACTIV Broker, MAXYGO Broker, GARANTA Asigurari, Cyber Level Ins, DAW Broker, HOBBIT Broker, PRESTIGE Broker si aplicatia digitala AMIABILA.

Proiectul se desfasoara, de asemenea, cu sprijinul Asociatiei motoADN, Rebel in Romania si TATUC Serv Consulting.

Mesajele de informare ale campaniei sunt transmise catre publicul larg si cu sprijinul Partenerilor Media RFI Romania, Revista BIZ, ziuaveche.ro, ROMANIApeROTI.ro si AutoStiri.ro.

FII TREAZ LA VOLAN! este singura campanie de siguranta rutiera din tara activa zi de zi, de aproape un deceniu, timp de 365 zile/an.