1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling
Si-au schimbat romanii perceptia ...

Si-au schimbat romanii perceptia in ceea ce priveste asigurarea locuintelor?

In fiecare an, in Romania au loc zeci de mii de furturi din locuinta (15.956 in 2021), mii de incendii care afecteaza blocuri si case (6.976 in 2021), precum si nenumarate alte incidente care provoaca daune locuintelor, de la ppagube provocate de conducte sparte sau furtuni, pana la inundatii, alunecari de teren sau chiar seisme de intensitati mici si medii. Cu toate acestea, sub 20% din locuintele din Romania sunt protejate printr-o asigurare. Se schimba perceptia proprietarilor in ceea ce priveste necesitatea unor astfel de polite?

"Studiile desfasurate la nivelul UNSAR au aratat, intr-adevar, o schimbare a perceptiei romanilor legata de riscuri si de intentia de asigurare in ultimii ani. In acelasi timp, rezultatele pe care le vedem transpuse in practica sunt inca timide", a explicat Alina BARBULESCU, Specialist Asigurari Generale, UNSAR.

"Desi suntem mai constienti de riscurile la care ne expunem si detinem informatii cu privire la solutiile existente care ne pot proteja in diverse situatii neprevazute, nu luam intotdeauna si decizia de a apela la acestea", atrage atentia Alina BARBULESCU. "Din aceasta cauza, consideram necesara implicarea mai accentuata a tuturor actorilor din industrie, autoritatilor locale, si nu numai, pentru a dezvolta anumite parghii care sa contribuie la cresterea numarului celor care incheie asigurari menite sa le protejeze caminul si familia. Lipsa unei astfel de asigurari ne face vulnerabili in calea unor fenomene catastrofale, dar si multe altele, cum ar fi: incendiile, exploziile, furtul, vandalismul, inundatiile provocate de avarierea instalatiilor interioare ale unei cladiri etc."

De exemplu, "conform celei mai recente cercetari sociologice realizata de UNSAR impreuna cu IRES, rezulta ca, intr-un clasament al riscurilor de care populatia se teme cel mai mult, incendiile continua sa ocupe primul loc (55%), urmate de cutremur (50%), furtuna/vijelie (35%), explozie (27%), inundatii (24%), furt din locuinte (20%) si alunecari de teren (14%). Prin urmare, rolul care ne revine este acela de a-i ajuta pe toti cei interesati sa afle cum sa se protejeze impotriva acestor riscuri in baza asigurarilor facultative de locuinte", a mentionat aceasta.

"Asadar, la nivel de asociatie vom continua sa intensificam numarul si amploarea demersurilor de informare, prin care sa ajungem la cat mai multi proprietari de locuinte - pentru a putea lua cea mai buna decizie cu privire la protejarea locuintei lor. Chiar recent am lansat un nou demers, #sigurACASA, o campanie pe care o realizam impreuna cu Politia Romana si cu ARTS - Asociatia Romana pentru Tehnica de Securitate, prin care ne dorim sa crestem nivelul de constientizare a riscului de furt din locuinte si, totodata, sa subliniem faptul ca este foarte important ca, in calitate de proprietari, sa accesam solutii de preventie, dar si de protectie financiara, cum ar fi asigurarile facultative de locuinte", a adaugat Alina BARBULESCU.

Intrebata care cele mai importante actiuni pe care industria de asigurari si de brokeraj din Romania le poate face pentru cresterea gradului de acoperire prin asigurare a locuintelor, aceasta a declarat: "Educatia financiara joaca un rol cheie din acest punct de vedere, iar pentru UNSAR reprezinta unul dintre pilonii de baza ai activitatii. Credem ca intensificarea comunicarii despre rolul asigurarilor trebuie sa continue sa fie unul dintre obiectivele centrale ale industriei de asigurari si nu numai."

Obiectivul UNSAR este ca, prin actiunile derulate, sa dezvolte "abilitatea oamenilor de a-si proteja finantele personale in cazul unor situatii nefericite, de a-si planifica mai riguros viitorul, dar si de a evita sau cel putin diminua severitatea momentelor de criza. In acest sens, vom intensifica comunicarea pe toate tipurile de solutii oferite de catre asiguratori, inclusiv cele dedicate asigurarilor de locuinte, prin campanii de informare, programe de educatie financiara, emisiuni online, precum este @sigur@t, realizata in colaborare cu StirileProTV.ro, dar si prin realizarea de ghiduri dedicate persoanelor interesate sa afle cum isi pot asigura locuintele si care sunt beneficiile acestor tipuri de polite. In plus, ne vom alatura partenerilor nostri din industrie pentru a intensifica eforturile de a creste, la nivel national, gradul de acoperire prin asigurare a locuintelor", a afirmat Alina BARBULESCU.

Pe intreaga durata a lunii octombrie, UNSAR a sprijinit desfasurarea campaniei nationale de informare "Luna Asigurarilor de Locuinte". Obiectivele proiectului includ cresterea gradului de constientizare a romanilor cu privire la pericolele la care le este expusa locuinta, precum si informarea acestora cu privire la formele de protectie financiara pe care le ofera incheierea unei asigurari obligatorii sau facultative de locuinta.

Despre Luna Asigurarilor de Locuinte

Pentru al X-lea an consecutiv, campania nationala de informare "Luna Asigurarilor de Locuinte" le-a reamintit romanilor de importanta asigurarii propriei case. Astfel, pe intreaga durata a lunii octombrie, informatiile de baza despre rolul si beneficiile asigurarilor de locuinte au fost transmise alaturi de cele mai importante detalii pe care romanii trebuie sa le cunoasca despre riscurile care le ameninta casele si despre ce pot face pentru a reduce cat mai mult aparitia si efectele acestora.

Campania "Luna Asigurarilor de Locuinte" este initiata de APPA - Asociatia Pentru Promovarea Asigurarilor si s-a desfasurat cu sprijinul PAID Romania, UNSAR - Uniunea Nationala a Societatilor de Asigurare si Reasigurare din Romania, FGA - Fondul de Garantare a Asiguratilor si UNSICAR - Uniunea Nationala a Societatilor de Intermediere si Consultanta in Asigurari din Romania.

De asemenea, proiectul a fost realizat cu sprijinul Partenerilor EUROINS Romania, ALLIANZ-TIRIAC Asigurari, OMNIASIG VIG, ASIROM VIG, PRO FIDUCIARIA, GRAWE Romania, GROUPAMA Asigurari, DESTINE Broker, GENERALI Romania, SIGNAL IDUNA Asigurari, ASITO Kapital, GARANTA Asigurari, INTER Broker, RENOMIA SRBA Insurance Broker, GLOBASIG Broker, LION Broker, STELLAR RE, FDA - Fabrica de Asigurari, CAMPION Broker, PRESTIGE Broker, DAW Management Broker, MILLENIUM Insurance Broker, HOBBIT Broker si ASIGEST Broker.

Mesajele de informare ale campaniei au fost transmise catre publicul larg si cu sprijinul Partenerilor Media RFI Romania, Revista BIZ si ziuaveche.ro.