1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling

SUA: Cel putin 20 de pietoni au murit sau au fost raniti, zilnic, in accidentele rutiere din 2021 - cel mai mare numar din ultimii 40 de ani

In fiecare zi a anului 2021, in medie, 20 de pietoni au fost raniti sau ucisi de soferi pe drumurile din SUA, noteaza un raport preliminar al GHSA (Governors Highway Safety Association). Folosind cele mai recente date pentru a proiecta numarul de decese in randul pietonilor - atat in fiecare stat, cat si la nivel national -, GHSA se asteapta ca numarul total al pietonilor ucisi in accidentele rutiere din 2021 sa fie de 7.485 - o crestere de 11,5%.

GHSA subliniaza ca acesta ar fi cel mai mare numar de decese inregistrate in randul pietonilor in ultimele patru decenii. Cu un an in urma, in 2020, mai sustine Governors Highway Safety Association, peste 6.700 de pietoni fusesera ucisi in accidentele rutiere inregistrate pe drumurile din SUA.

La nivel national, sustine GHSA, s-au inregistrat, in 2021, 2,32 de decese in randul pietonilor la 1 miliard VMT (vehicle miles traveled), un nivel similar cu cel din 2020, dar mult peste media de 1,9 inregistrata in 2019, inainte de pandemia COVID-19.

Raportul realizat de catre GHSA - "Pedestrian Traffic Fatalities by State: 2021 Preliminary Data" -, vine la scurt timp dupa cel realizat de catre NHTSA (National Highway Traffic Safety Administtration), potrivit caruia, in 2021, numarul deceselor inregistrate in trafic, in SUA, a crescut cu 10,5%, ajungand la 42.915. Acest nivel este, conform NHTSA, cel mai mare din 2005, iar cresterea anuala este cea mai semnificativa din 1975, an in care NHTSA a implementat sistemul de urmarire.

La fel ca in cazul soferilor si/sau al pasagerilor din vehicule, viteza a jucat un rol major in randul deceselor inregistrate la nivelul pietonilor din SUA. De asemenea, GHSA subliniaza ca, in ultimii 3 ani, procentul de accidente pietonale legate de viteza in care au fost implicati copii cu varsta maximum 15 ani a crescut de peste doua ori. Totodata, GHSA arata ca, in ultimul an, au proliferat conducerea sub influenta bauturilor alcoolice, distragerea atentiei, precum si alte comportamente periculoase la volan.

"Acest lucru este sfasietor si inacceptabil. Pandemia COVID-19 a provocat atat de multi morti si atat de multe pagube, incat este frustrant sa vedem si mai multe vieti curmate inutil din cauza sofatului periculos. Trebuie sa abordam cauzele profunde ale crizei in ceea ce priveste siguranta pietonilor - viteza si alte comportamente periculoase la volan, infrastructura inadecvata si drumurile proiectate pentru viteza vehiculelor, in loc de siguranta -, pentru a inversa aceasta tendinta si pentru a ne asigura ca oamenii pot merge pe jos in siguranta", a declarat Jonathan ADKINS - Executive Director, GHSA.

Raportul preliminar GHSA - "Pedestrian Traffic Fatalities by State: 2021 Preliminary Data" -, e disponibil AICI.