1asig.ro

SONDAJ: Cum se implica tinerii in actiuni de protectie a mediului?

93% dintre participantii la un sondaj realizat in cadrul campaniei "Octombrie - Luna Asigurarilor de Locuinte" se considera informati, intr-o mai mica sau mai mare masura, cu privire la cauzele schimbarilor climatice, iar un procent similar stie ce actiuni poate face, individual, pentru a contribui la reducerea factorilor care le provoaca.

PROMO


Cifre cheie din sondaj:
  • 48% dintre tinerii romani se considera informati cu privire la modalitatile prin care pot contribui la reducerea factorilor care provoaca schimbarile climatice
  • 57% dintre participantii la sondaj colecteaza gunoaie in mod selectiv
  • Majoritatea respondentilor (41%) se deplaseaza in mod obisnuit, in drumurile zilnice, cu mijloacele de transport in comun, alti 30%, pe jos, iar 14%, cu masina personala.
  • Dintre cei care nu ar fi dispusi sa renunte la deplasarea cu masina personala, 47% motiveaza acest lucru prin faptul ca au de facut mai multe drumuri in timpul zilei si nu se pot baza pe mijloacele de transport in comun
  • Majoritatea tinerilor opteaza pentru repararea obiectelor care s-au stricat: 58% fac acest lucru de fiecare data cand este posibil
  • 39% dintre tineri au declarat ca analizeaza cu atentie riscurile acoperite prin polita de asigurare a locuintei si excluderile


Sondajul, la care au participat 7.454 de respondenti, majoritatea - tineri pana in 25 de ani, s-a desfasurat online, intre 1 si 31 octombrie 2019.


57% dintre participantii la sondaj colecteaza gunoaie in mod selectiv: 15%, de fiecare data, iar 42%, doar anumite elemente si materiale. Majoritatea celor care aleg sa nu faca acest lucru motiveaza, in principal, prin convingerea ca, mai departe, gunoiul nu este colectat selectiv (35% din totalul respondentilor).

De asemenea, majoritatea tinerilor opteaza pentru repararea obiectelor care s-au stricat: 58% fac acest lucru de fiecare data cand este posibil, in timp ce 36%, doar rareori, daca este avantajos financiar.


In ceea ce priveste achizitia de imbracaminte, 57% dintre respondenti isi cumpara haine de cateva ori pe an, iar 32%, de cateva ori pe luna, releva datele sondajului.

De asemenea, tinerii par dispusi sa isi modifice dieta zilnica pentru a contribui la lupta impotriva schimbarilor climatice: 47% dintre respondenti au declarat ca ar fi de acord sa faca acest lucru intr-o oarecare masura, 24% - intr-o mare masura, iar alti 19%, intr-o mica masura.

Intrebati daca s-au implicat, pana acum, in actiuni de voluntariat care au ca scop protejarea mediului, 11% dintre participantii la sondaj au declarat ca nu au facut acest lucru si nu au nicio intentie in acest sens in viitorul apropiat, iar alti 21% au declarat ca nu, dar intentioneaza sa faca acest lucru in urmatoarele sase luni. 36% dintre respondenti au participat la actiuni de curatenie, 13% au plantat copaci, 11% au semnat petitii de protectie a mediului, iar 1% au contribuit cu donatii pentru ONG-uri si asociatii care protejeaza mediul.

Majoritatea respondentilor (41%) se deplaseaza in drumurile zilnice cu mijloacele de transport in comun, alti 30%, pe jos, iar 14%, cu masina personala. Intrebati in ce masura ar fi dispusi sa renunte la masina personala, 45% au declarat ca ar fi dispusi intr-o oarecare masura si 18%, intr-o mare masura. Motivele principale care nu ii determina sa renunte la deplasarea cu masina personala in drumurile zilnice sunt faptul ca au de facut mai multe drumuri in timpul zilei si nu se pot baza pe mijloacele de transport in comun (47%), respectiv confortul personal (37%).




Tinerii si perceptia privind asigurarile de locuinta



33% dintre participantii la sondaj au declarat ca locuinta in care stau nu este protejata prin niciun fel de asigurare, in timp ce alti 33% au declarat ca nu stiu daca au incheiata o polita pentru casa lor. 34% dintre respondenti stau intr-o casa care are atat asigurare obligatorie, cat si facultativa.

Intrebati daca analizeaza cu atentie riscurile acoperite prin polita de asigurare a locuintei si excluderile, 39% au declarat ca fac acest lucru, aratandu-si interesul pentru acest aspect. Pe de alta parte, 61% au raspuns negativ - 33% motiveaza acest lucru prin faptul ca oricum nu pot schimba nimic, iar 28% - deoarece acest aspect nu ii intereseaza.

Esantion


La sondajul desfasurat in cadrul campaniei "Octombrie - Luna Asigurarilor de Locuinte", au participat 7.454 de respondenti, dintre care 78% femei si 22% barbati. Majoritatea respondentilor (peste 55%) are varste cuprinse intre 18 - 25 de ani, iar alti 32%, sub 18 ani.

In ceea ce priveste conditiile de locuire, 19,3% stau in chirie, 21,3% sunt proprietarii casei in care locuiesc, alti 59,3% locuiesc cu familia, iar un alt membru al familiei este proprietarul locuintei. 49% locuiesc la bloc, in mediul urban, 25%, la casa, in mediul rural, 22%, la casa, in mediul urban, respectiv 4%, la bloc, in mediul rural.

Despre campania "Octombrie - Luna Asigurarilor de Locuinte"


Campania "Octombrie - Luna Asigurarilor de Locuinte" a fost desfasurata, pentru al saptelea an consecutiv, de APPA - Asociatia pentru Promovarea Asigurarilor. Demersul s-a desfasurat cu sprijinul UNSAR - Uniunea Nationala a Societatilor de Asigurare si Reasigurare din Romania, UNSICAR - Uniunea Nationala a Societatilor de Intermediere si Consultanta in Asigurari din Romania si PRBAR - Patronatul Roman al Brokerilor de Asigurare-Reasigurare si a avut ca obiectiv sa le reaminteasca romanilor ca pot face ceva pentru siguranta locuintei lor, chiar si in fata unor dezastre de proportii.

Mai mult decat atat, in acest an, in premiera, campania a urmarit sa atraga atentia atat asupra schimbarilor climatice si a impactului acestora asupra locuintelor romanilor, cat si asupra masurilor pe care le pot lua acestia pentru a contribui la scaderea factorilor ce determina schimbarile climatice (poluare, consum excesiv de energie etc.)

Partenerii Strategici ai proiectului au fost PAID Romania - Pool-ul de Asigurare Impotriva Dezastrelor Naturale, OMNIASIG VIG si GROUPAMA Asigurari. De asemenea, demersul a fost sustinut de EUROINS Romania, ALLIANZ-TIRIAC Asigurari, UNIQA Asigurari, DESTINE Broker, ASIROM VIG, GRAWE Romania, GOTHAER Asigurari Reasigurari, ERGO Asigurari, GrECo Romania, GENERALI Romania, EUROLIFE ERB, GLOBASIG Broker, ASIGEST Broker, INTER Broker de Asigurare, DAW Management Broker de Asigurare, GARANTA Asigurari, AON Romania, VERASIG Broker, CONSULTANT AA si OTTO Broker in calitate de Parteneri.

Mesajele de informare ale campaniei au fost transmise catre publicul larg si cu sprijinul Partenerilor Media: RFI Romania, Asiguropedia.ro, Revista BIZ, Ziua Veche si SpatiulConstruit.ro.

Sursa foto: Unsplash.com

970 accesari
Sondaj

Ai o asigurare medicala privata (produs care iti acopera o varietate de servicii medicale, la o multitudine de furnizori)?

- Da, de la serviciu
- Da, mi-am cumparat-o eu
- Nu, dar doresc sa imi fac una in urmatoarele 6 luni
- Nu, si nu doresc sa imi fac una in urmatoarele 6 luni


PROMO