1asig.ro
1asig.ro

Robotii in industria asigurarilor. Faceti cunostinta cu Pepper

5 min. / 1.540 cuvinte
Dezvoltarea tehnologica aduce diverse avantaje la nivel global, inclusiv pentru industria de asigurari. Companiile de asigurari internationale au apelat deja la "roboti" in activitatea zilnica - de la gestionarea petitiilor, interactiunea prin "intelligent chatbots" si pana la gestionarea dosarelor de dauna.

PROMO


Potrivit celor mai recente studii, inteligenta artificiala (AI), robotica, tehnologia "blockchain" sau expertiza in IoT (Internet of Things) vor fi caracteristici importante ale celor mai de succes companii de asigurari ale viitorului.

In ultima vreme, din ce in ce mai multi (re)asiguratori se intreaba daca inteligenta artificiala va ajunge, la un moment dat, sa inlocuiasca oamenii si cum vor fi ei afectati de acest lucru. De fapt, intrebarea ar trebui sa fie cu totul alta: Cum pot (re)asiguratorii sa foloseasca AI pentru cresterea business-ului? Inteligenta artificiala a demonstrat, nu o data, cum poate schimba fata unui business.

Recent, doi mari reasiguratori de la nivel global - Scor Re si Swiss Re - ne-au facut cunostinta cu robotul Pepper in cadrul evenimentului "Les Rendez-vous de Septembre 2017" din Monte-Carlo.

Robotul umanoid pe nume Pepper a fost construit prin colaborarea dintre SoftBank si Aldebaran Robotic. El este amabil, afectuos si surprinzator. Pepper este primul robot umanoid capabil sa recunoasca principalele emotii umane si sa-si adapteze comportamentul la starea de spirit a interlocutorului sau.

Pana in prezent, peste 140 de magazine SoftBank Mobile din Japonia folosesc Pepper ca o noua modalitate de a primi, a informa si bine dispune clientii. Totodata, Pepper a devenit, recent, primul robot umanoid care urmeaza sa fie adoptat in casele japoneze.

Interactiv, progresiv si autonom

Simpatic si placut, Pepper este mult mai mult decat un robot, este un adevarat companion umanoid creat pentru a comunica cu oamenii in modul cel mai natural si mai intuitiv, prin miscarile corpului si vocea sa.

Pepper iubeste sa interactioneze cu oameni, sa afle informatii despre ei, despre gusturile, obiceiurile si activitatile lor. Robotul Pepper va poate recunoaste fata, va poate vorbi si va poate auzi.

Exista multiple aplicatii software pentru Pepper, acesta putand, de asemenea, sa danseze, sa joare diverse jocuri cu oamenii si sa discute in zeci de limbi straine.

Pepper are maini complect articulate, dar nu are picioare, ci ruleaza pe o baza eleganta. Pentru comunicare, pe langa voce, pe pieptul robotului este instalat un ecran de tip tableta, prin care isi arata chiar si emotiile (de exemplu, apare o inima).

Identificarea emotiilor

Pepper a fost conceput pentru a identifica emotiile oamenilor si pentru a selecta comportamentul cel mai potrivit in functie de situatie. Pe baza vocii, a expresiei fetei, a miscarilor corpului si a cuvintelor pe care oamenii le folosesc, Pepper poate percepe emotia. De asemenea, el raspunde conforrm starii de spirit a momentului.

Conform producatorilor, Pepper este capabil sa identifice principalele emotii: bucurie, tristete, furie sau surprindere.

In ceea ce priveste utilitatea lui, Pepper este folosit cu succes in unele magazine, in cafenele, banci, clinici medicale si azile de batrani, in timp ce un robot a fost inscris la cursurile unui liceu.

Va reamintim ca despre dezvoltarea InsurTech, impactul digitalizarii asupra vanzarilor si gestionarii daunelor, dar si despre riscurile cibernetice se va discuta si la conferinta "IIF: Insurance in the DIGITAL World". Evenimentul va avea loc pe 14 noiembrie, la Hotelul Bristol, Viena, Austria.

Mai multe detalii despre agenda evenimentului, vorbitori si termenii de participare gasiti aici

2.218 accesari