1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling

Raport: Asiguratorii trebuie sa se adapteze pentru a obtine rezilienta la schimbarile climatice

Asiguratorii trebuie sa isi schimbe in mod fundamental modelele de business pentru a atinge rezilienta la schimbarile climatice, arata Insurance Business Mag, citand un raport realizat de Capgemini si Efma (The World Property & Casualty Report), care a constatat ca schimbarile climatice au un impact negativ asupra industriei de asigurari.

Potrivit sursei citate, asiguratorii care se concentreaza pe construirea unor modele de afaceri reziliente la schimbarile climatice vor fi mai bine pozitionati pentru a genera o incredere mai mare din partea clientilor - sporindu-si, in acelasi timp, relevanta si profitabilitatea.

Raportul a constatat ca:

  • Pierderile economice globale cauzate de schimbarile climatice au crescut, in ultimele 3 decenii, cu 250%.
  • 73% dintre detinatorii de polite de asigurare plaseaza schimbarile climatice printre principalele lor preocupari.
  • Asiguratorii sunt, de asemenea, preocupati, aproximativ 40% dintre ei considerand schimbarile climatice drept o prioritate majora, asigurabilitatea si profitabilitatea fiind principalele probleme legate de clima.

Potrivit raportului, catastrofele naturale au dus la o crestere de 3,6 ori a pierderilor asigurate si de 2 ori a pierderilor neasigurate, in ultimii 30 de ani. Desi ingrijorator, acest fapt reprezinta o oportunitate pentru asiguratori de a se recalibra, pentru a servi mai bine clientii intr-un mediu in schimbare.

Acelasi raport mai arata ca sunt necesare schimbari fundamentale, pentru ca industria sa creeze modele de afaceri rezistente si axate pe clienti. Peste 80% dintre clientii din sectorul asigurarilor - atat persoane fizice, cat si intreprinderi mici -, sunt constienti de influentele climatice si, in ultimele 12 luni, au luat cel putin o masura sustenabila esentiala. Cu toate acestea, mai sunt multe de facut, intrucat doar 8% dintre asiguratorii chestionati erau fruntasi in domeniul asigurarilor sau "campioni ai rezilientei", definiti de raport drept cei care au o guvernanta puternica, capacitati avansate de analiza a datelor, un accent solid pe prevenirea riscurilor si, totodata, cei care promoveaza rezilienta prin strategiile lor de subscriere si de investitii.

Asiguratorii trebuie sa isi revizuiasca propriile modele de business si sa echilibreze prevenirea riscurilor cu gestionarea acestora, se mai arata in raport. Constatarile Capgemini & Efma au sugerat ca un cadru de rezilienta climatica este vital pentru a crea capacitatile necesare intr-un peisaj al riscurilor intr-o continua evolutie. Un astfel de cadru ii incurajeaza pe asiguratori sa regandeasca modelele actuale de evaluare a riscurilor, sa implementeze prevenirea riscurilor la scara larga si sa implementeze strategii de investitii si de subscriere sustenabile.

Printre cei considerati "campioni ai rezilientei", raportul a constatat ca:

  • 82% au un sef de sustenabilitate sau echivalent.
  • Aproximativ 77% au incorporat date privind riscurile climatice in produsele si serviciile lor.
  • Aproximativ 60% se afla in stadii avansate de implementare a modelelor de tarifare bazate pe Machine Learning.
  • Aproximativ 53% acceseaza noi surse de date, inclusiv date din satelit, senzori de la distanta, statii meteorologice si altele, pentru a furniza informatii exacte, granulare si in timp real despre riscuri.

"Impactul schimbarilor climatice ii obliga pe asiguratori sa actioneze si sa joace un rol mai important in atenuarea riscurilor. Asiguratorii care acorda prioritate concentrarii asupra sustenabilitatii vor lua decizii inteligente de afaceri pe termen lung, care vor avea un impact pozitiv asupra relevantei si cresterii lor viitoare. Cheia este de a combina transferurile inovatoare de risc cu prevenirea riscurilor si de a atribui responsabilitatea in cadrul unei echipe executive, pentru a se asigura ca obiectivele sunt in prim plan", sustine Seth RACHLIN - Global Insurance Industry Leader, Capgemini.

Raportul include trei actiuni cheie pentru a stimula eforturile de rezilienta climatica ale asiguratorilor, crescand, in acelasi timp, relevanta si profitabilitatea acestora:

  • Asiguratorii trebuie sa integreze rezilienta climatica in strategia lor de sustenabilitate corporativa, cu actiuni clare atribuite directorilor executivi C-suite, pentru a asigura proprietatea si responsabilitatea.
  • Asiguratorii trebuie sa isi reelaboreze abordarea de inovare pentru a reduce decalajul dintre obiectivele pe termen lung si planificarea pe termen scurt, prin integrarea rezilientei in intregul lant valoric al companiei.
  • Asiguratorii trebuie sa isi reproiecteze strategia tehnologica pentru a se concentra pe inovarea produselor, experienta clientilor si cetatenia corporativa.

"In timp ce majoritatea asiguratorilor recunoaste impactul schimbarilor climatice, mai sunt multe de facut in ceea ce priveste actiunile demonstrative pentru a dezvolta strategii de rezilienta climatica. Pe masura ce clientii continua sa acorde o atentie sporita impactului schimbarilor climatice asupra vietilor lor, asiguratorii trebuie sa isi evidentieze propriul angajament prin evolutia ofertelor lor, atat pentru a recunoaste rolul fundamental pe care il joaca sustenabilitatea in industria noastra, cat si pentru a ramane competitivi pe o piata in continua schimbare", a declarat John BERRY - CEO, Efma.