1asig.ro
1asig.ro

Raiffeisen Bank: profit net de 198 mil. lei in primul trimestru al anului 2021

5 min. / 1.540 cuvinte
Raiffeisen Bank a incheiat primul trimestru al anului 2021 cu un profit net de 198 de milioane de lei, cu 41% mai mare fata de T1 2020 pe fondul unui nivel considerabil mai mic al costului riscului. Activele totale ale bancii au crescut la 52,2 miliarde lei, cu 9% mai mari fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Cnform bancii, aceasta evolutie pozitiva se datoreaza politicii de risc prudente, performantei bune a portofoliului de credite, sustinuta de implementarea cu succes a masurilor de sustinere a clientilor (atat masurile proprii, cum a fost optiunea bancii de amanare la plata pentru trei rate, cat si a celor guvernamentale), precum si imbunatatirii perspectivei macroeconomice.

"Suntem multumiti de rezultatul nostru din primele trei luni ale anului 2021, intr-o perioada in care am continuat sa fim preocupati de siguranta clientilor, partenerilor si angajatilor, insa in egala masura ne-am concentrat eforturile pentru sprijinirea relansarii economice, prin oferirea de solutii financiare potrivite nevoilor clientilor si economiei reale. Datorita masurilor luate, moratorii publice si private si a prelungirii lor am reusit mentinerea profilul de risc la niveluri sanatoase si ne-am bucurat sa observam cum clientii nostri au depasit cu bine aceasta perioada dificila. Portofoliul de credite al bancii a crescut cu 4% comparativ cu T1 2020, cu un varf de crestere de 15% al portofoliului de credite IMM, in mare masura datorita implicarii noastre puternice in programul IMM Invest", a spus Steven van Groningen, Presedinte & CEO Raiffeisen Bank.

La T1 2021, activele totale au ajuns la 52,2 miliarde de lei (crestere de 9%, an la an), dar veniturile bancii au scazut cu 4% fata de T1 2020, in ciuda cresterii creditelor nete, fiind afectate in primul rand de ratele de dobanda in scadere si de veniturile din comisoane reduse cu 8%, in conditiile in care economia locala nu s-a refacut complet dupa perioada pandemica. Evolutia veniturilor bancii a fost influentata si de eforturile constante de a oferi clientilor servicii tranzactionale convenabile ca pret si calitate, cum sunt pachetele de cont curent, cu numeroase tranzactii gratuite, dar si migrarea operatiunilor din agentii pe masini multifunctionale si canale electronice, cu cost mic pentru clienti.

Cheltuielile operationale au scazut usor cu 2%, fata de T1 anul anterior, in special pe fondul unor costuri semnificativ mai mari inregistrate in martie 2020, in prima faza a pandemiei, menite sa acopere nevoia de materiale igienico-sanitare si echipamente de protectie pentru crearea unui mediu sigur de desfasurare a activitatii pentru angajati si clienti.

Criza sanitara a adus un comportament mai prudent, orientat spre amanarea cheltuielilor si o inclinatie spre economisire din partea clientilor, astfel incat depozitele au inregistrat o crestere cu 9% in martie 2021, comparativ cu martie 2020.

Finantarea si programele dedicate companiilor mari si medii, dar si IMM-urilor continua in ritm sustinut

In primul trimestru din 2021, soldul total al creditelor aprobate pentru corporatii mari si medii a depasit valoarea inregistrata in primul trimestru al anului trecut (inceputul pandemiei), banca continuandu-si strategia de a sustine eforturile clientilor de adaptare la noile realitati economice. In plus, Raiffeisen Bank e alaturi de clientii sai prin programe garantate de stat (de ex. Programul de sustinere a companiilor mari cu garantii de la EximBank), o componenta importanta in activitatea de creditare avand-o si finantarea investitiilor sustenabile, cu componenta de reducere a amprentei de CO2.

"La sfarsitul primului trimestru, soldul creditelor nete acordate IMM-urilor de Raiffeisen Bank a crescut cu 15% fata de T1 2020, in timp ce numarul clientilor cu care avem o relatie de creditare a trecut pragul de 14.000. Banca a lansat in februarie 2021 a patra editie a programului Factory by Raiffeisen (dedicat startup-urilor romanesti), cu o componenta educationala -Startup Studio. Intregul parcurs de invatare pentru antreprenori se desfasoara sub indrumarea unor consultanti valorosi de business, care incepand cu 15 mai vor impartasi participantilor retete de succes pentru atragerea de clienti si investitori. Raiffeisen Bank continua traditia de a sprijini fermierii prin programul de finantare a subventiilor de la Agentia de Plati si Interventie in Agricultua (APIA) aferente campaniei agricole 2021", au transmis oficialii bancii.

Criza sanitara accelereaza inovatia si digitalizarea

"Pentru noi conteaza foarte mult feedback-ul clientilor pe care il colectam printr-o platforma foarte performanta - PULS. Datele stranse de la clienti ne arata ca toate eforturile bancii din ultimul an au fost apreciate, Raiffeisen Bank continuand sa fie recomandata de catre clienti datorita produselor oferite si a digitalizarii serviciilor sale. In primul trimestru al acestui an scorul general de recomandare al bancii a inregistrat o crestere de 10% (comparativ cu T1 2020), ramanand la nivelul maxim atins si in ultimul trimestru din 2020", a adaugat Steven van Groningen.

La finalul lunii martie 2021, numarul clientilor digitali activi a ajuns la aproape 900.000. Astfel, 43% dintre clientii persoane fizice ai bancii erau activi digital, fata de 34% in martie 2020. Tranzactiile efectuate prin aplicatiile de mobile si internet banking au crescut cu 63% in T1 2021, fata de perioada similara a anului trecut.

In 2021, 75.000 de clienti, in medie, in fiecare luna au inceput sa foloseasca serviciile digitale oferite de Raiffeisen Bank, fata de 54.000 lunar, la inceputul lui 2020. Smart Hour este una dintre cele mai utilizate optiuni digitale. Cu Smart Hour, de luni pana vineri, in intervalul 10:00-11:00 clientii Raiffeisen Bank pot schimba euro in lei si invers, la cursul BNR, direct din aplicatia de mobile banking. Numarul mediu lunar de schimburi valutare lei-euro si euro-lei efectuate de clienti in Smart Hour a crescut cu 83% la inceputul anului 2021, fata de perioada similara a anului trecut. Platile efectuate de persoanele fizice cu cardul de debit la POS au crescut cu aproximativ 40%, atat ca valoare, cat si ca volum (T1 2021 fata de T1 2020).

Tranzactiile cu cardul de debit utilizate pentru comertul electronic au crescut cu 50%, din punct de vedere valoare si volum, fata de T1 2020. Platile cu telefonul mobil, ceasul sau cardurile bancii au crescut cu 90% in T1 2021, fata de T1 2020.

Raiffeisen Bank are un portofoliu de peste 550.000 de carduri de credit active. Platile cu cardurile de cumparaturi in luna martie 2021 au crescut cu 26% fata de luna martie 2020, iar pe ansamblu, in T1 2021 au fost cu 12% mai mari fata de perioada similara din 2020.

Raiffeisen Bank Romania are peste 20 de ani de activitate pe piata bancara din Rominia si aproximativ 2,2 milioane de clienti, persoane fizice si juridice. Banca are peste 4.800 de angajati, 329 de agentii in toata tara, 722 de ATM-uri, 393 de masini multifunctionale (MFM-uri) si o retea de peste 24.300 de POS-uri.

1.691 accesari
Sondaj

Cui considerati ca ii revine cea mai mare sarcina de a creste educatia financiara a romanilor?

- Institutiilor din domeniul financiar (ASF, BNR etc)
- Asociatiilor din domeniu
- Companiilor (asiguratori, banci, administratori de pensii etc)
- Scolilor
- Institutiilor statului
- Altele (va rog mentionati la rubrica de comentarii)


PROMO