1asig.ro
1asig.ro
Protectia Consumatorilor verifica ...

Protectia Consumatorilor verifica service-urile auto, ca urmare a practicilor comerciale incorecte si a facturilor "umflate"

5 min. / 1.540 cuvinte
Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) a demarat la inceputul acestei saptamani o serie de controale la service-urile auto din intreaga tara, in urma sutelor de reclamatii primite de la consumatori si transportatori privind practici comerciale incorecte si facturi "umflate", a declarat, pentru Agerpres, Directorul General al Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), Paul ANGHEL.

PROMO


"Am demarat controale la service-urile din intreaga tara, inclusiv in Bucuresti, la aproximativ 250 de unitati, in urma sutelor de reclamatii primite de la consumatori precum si de la transporturi in cursul anilor 2019 si 2020. Analizand conduita unor astfel de unitati, am ajuns la concluzia ca practicile acestora sunt total incorecte in relatia cu consumatorii, aflandu-ne in prezenta unei deformari substantiale a comportamentului economic al acestora. Practicile comerciale folosite de unele service-uri afecteaza considerabil capacitatea consumatorilor de a lua o decizie in cunostinta de cauza. Vom prelungi aceste controale atat cat va fi necesar", a precizat ANGHEL, conform Agerpres.

Potrivit acestuia, ora de manopera difera foarte mult, incepand de la 59,9 lei plus TVA pana la 350 lei plus TVA, sau uneori chiar si 1.000 lei plus TVA pentru acelasi autoturism efectuand aceeasi operatiune.

In ultimele luni au existat mai multe dezbateri privind modificarea si completarea Legii nr.132/2017 privind asigurarea obligatorie de raspundere civila auto pentru prejudicii produse tertilor prin accidente de vehicule si tramvaie - RCA, care include si aplicarea unor tarife de referinta pentru manopera si piese, asa cum se intampla in cazul tarifelor politelor RCA.

UNSAR - Uniunea Nationala a Societatilor de Asigurare si Reasigurare din Romania a explicat faptul ca industria de asigurari nu a sustinut si nu sustine impunerea unei plafonari a tarifelor aferente reparatiilor auto, ci sustine conceptul unui tarif de referinta, cu titlu informativ. "O astfel de masura ar veni in sprijinul consumatorilor romani, oferindu-le repere acestora si permitandu-le sa fie mai bine informati cu privire la costurile implicate de reparatiile auto", au transmis, la inceputul anului, oficialii UNSAR.

Conceptul unui tarif de referinta la reparatiile auto este sustinut de rezultatele studiului IRES privind perceptia romanilor fata de asigurarile auto, studiu din care a reiesit ca 94% dintre romanii care conduc un autovehicul considera ca publicarea de catre o autoritate competenta, cu titlu informativ, a unor tarife de referinta pentru reparatiile autovehiculelor ar fi binevenita. Un astfel de demers ar putea sustine si proteja consumatorii romani.

Studiul IRES mai arata si ca 93% dintre romani isi doresc sa stie care este valoarea despagubirii platite de asiguratorul RCA in cazul unei daune, iar 71% dintre romani ar fi deranjati daca valoarea platita ar fi considerabil mai mare pentru reparatia unui autovehicul in cazul unei despagubiri acoperite de polita RCA fata de reparatia efectuata fara asigurare.

O analiza a BAAR - Biroul Asiguratorilor de Autovehicule arata ca pe o perioada de cinci ani (2013 - 2018) afacerile, dar si profitul unitatilor reparatoare auto au avansat considerabil, mai ales in cazul service-urilor independente, in timp ce in domeniul conex al asigurarilor auto - RCA - subscrierile se mentin la un nivel scazut, iar rata combinata a daunei este la un nivel supraunitar, stiind faptul ca preturile asigurarilor RCA sunt strans legate de evolutia costurilor cu reparatiile auto.

CITITI PE ACEEASI TEMA:
VIDEO: Principalele declaratii din dezbaterea XPRIMM Time for Business privind evaluarea justa a daunelor
XPRIMM Time for Business - RCA 2020: Solutii europene de evaluare a daunelor auto. Principalele declaratii!
UNSAR: Consumatorii vor avea de castigat din introducerea unui tarif de referinta pentru reparatiile auto
BAAR si UNSAR sustin modificarea Legii RCA in beneficiul consumatorilor
BAAR: In timp ce afacerile service-urilor auto prospera, despagubirile RCA sunt tot mai mari
BAAR avertizeaza: Piata RCA poate functiona normal numai in conditiile existentei unui echilibru
Adrian MARIN: Daunele auto pun o presiune constanta pe profitabilitate

1.843 accesari