1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling

Profesionistii din industria globala de asigurari cred, in proportie covarsitoare, ca exista o nevoie urgenta de a accelera transformarea digitala

2020 a fost un an pe care nu il vom uita, efectele disruptive ale pandemiei COVID-19 fiind resimtite de toate afacerile, industriile si persoanele de pe planeta. Industria asigurarilor, arata The Actuarial Post, a fost una dintre cele mai afectate, pe fondul pierderilor asociate platilor legate de pandemie. Lloyd's of London a estimat ca pandemia COVID-19 ar putea avea un impact de 203 miliarde USD asupra industriei globale de asigurari. Pe masura ce lucrurile incep sa se aseze usor, in 2021, este de asteptat ca industria de profil sa se schimbe in continuare si sa se adapteze la Noua Normalitate, sustine sursa citata.

"In ciuda haosului, pandemia a evidentiat importanta pura a transformarii digitale. Cei mai importanti asiguratori ai viitorului vor fi cei ce se transforma, pentru a evidentia ecosistemele digitale ce plaseaza asigurarile in centrul modului in care consumatorii isi gestioneaza viata financiara. In 2021, ne asteptam ca asiguratorii sa se concentreze asupra acestui aspect si sa investeasca in propria abilitate de a tine pasul cu nevoile clientilor lor", spune, pentru sursa citata, Anthony GROSSO - Global Head of Marketing, EIS.

Analizand raspunsurile oferite de cei 1.057 de consumatori de asigurare in studiul GWI comandat de EIS si raspunsurile oferite de 73 de reprezentanti ai industriei de profil in studiul ITI (Insurtech Insight), care a fost spnsorizat tot de catre EIS, The Actuarial Post considera ca, anul acesta, 3 aspecte importante vor continua sa domine agenda industriei globale.

Dorinta de transformare digitala - La nivelul industriei, exista un sentiment apasator de urgenta si, in acest sens, profesionistii din industria globala de asigurari considera, in proportie covarsitoare, ca exista o nevoie urgenta de a accelera transformarea. Desi 99% dintre profesionistii din asigurari care au participat la studiul ITI sunt de acord ca, pentru a ramane competitivi, asiguratorii trebuie sa treaca prin procesul de transformare digitala, 88% spun ca sistemele vechi pe care le folosesc impiedica transformarea rapida a industriei. Cand au fost intrebati cum se vor tranasforma, in 2021, investitiile in transformarea digitala a companiilor pe care le reprezinta, doar 1% dintre respondenti au spus ca acestea vor scadea, in vreme ce 59% considera ca aceste investitii vor creste. Acest lucru nu numai ca va ajuta asiguratorii pe plan intern, ci va spori interesul clientilor si va optimiza experienta oferita consumatorilor.

Drumul pentru a moderniza experienta clientilor - In toate aspectele experientei clientilor, cei mai multi profesionisti in asigurari considera ca industria pe care o reprezinta are un impact slab sau mediu in acest sens. Pentru asiguratorii care pot simplifica experienta de cumparare oferita clientilor si pot oferi mai multe produse cu optiuni flexibile de acoperire, exista o oportunitate si o piata in continua crestere. Desi majoritatea asiguratorilor considera ca experienta oferita clientilor este vitala pentru succesul viitor al industriei de profil, doar 26% dintre participantii la studiul ITI cred ca se descurca destul de bine in a indeplini asteptarile clientilor. In studiul GWI, 28% dintre asigurati mentioneaza ca principalul factor care i-a determinat sa aleaga un alt asigurator a fost experienta nereusita care le-a fost oferita. Asiguratorii au nevoie de o infrastructura IT flexibila pentru a se adapta in timp real la nevoile in schimbare ale clientilor, aspect subliniat si de faptul ca 48% dintre asiguratii participanti la studiul GWI au declarat ca si-ar dori ca asigurarile sa le ofere, la cerere, o adaptabilitate a acoperirilor si, de asemenea, o activare si dezactivare simpla a acestor acoperiri.

Depasind Protectia in drumul spre Personalizare - Multi asiguratori si-au unit fortele cu business-uri adiacente pentru a le oferi consumatorilor propuneri mai holistice, dar si pentru a crea stiluri si cicluri de viata adecvate care sa construiasca relatii mai bune cu clientii, prin comparatie cu ceea ce au reusit, de unele singure, produsele de protectie prin asigurare. In studiul ITI, 86% dintre asiguratori au declarat ca, pentru viitorul lor succes comercial, este esentiala capacitatea de a le oferi clientilor servicii suplimentare care depasesc granita protectiei. Acest sector gaseste noi si noi modalitati de a depasi bariera a ceea ce ofera in prezent - 66% dintre asiguratori au parteneriate cu business-uri din alta industrie, iar 26% vor sa aleaga aceeasi cale. Pentru acest tip de asociere, exista, cu siguranta, interes din partea consumatorilor. In studiul GWI, subliniaza The Actuarial Post, 58% dintre consumatori se aratau interesati de un pachet de mobilitate care sa le ofere asigurari auto, imprumuturi, optiuni de cumparare sau leasing, precum si monitorizare la distanta, intretinere si recomandari pentru siguranta soferului.

"Am simtit mereu ca, dupa ce asiguratii achizitioneaza o polita, putem face mai mult pentru ei, pentru a consolida increderea pe care o au in noi si pentru a le oferi plus-valoare. Ceva care le multumeste pentru ca au incredere in noi le aminteste ca reprezinta mai mult decat un simplu numar. Astfel, am pus accentul pe programe orientate catre clienti, care le ofera beneficii extra clientilor care achizitioneaza asigurari de viata pe termen lung, cum ar fi testament digital sau aplicatie de mobil ce premiaza dedicarea lor pentru fitness", puncteaza si Yaron BEN-ZVI - CEO, Haven Life.