1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling

Privind in perspectiva la 2023: Principalele tendinte care modeleaza asigurarile

Ne confruntam cu noi provocari, printre care se numara inflatia, problemele legate de lantul de aprovizionare, cresterea ratelor dobanzilor si somajul scazut. Ne confruntam cu cresterea riscurilor climatice si tehnologice si cu potentialul lor impact asupra vietii noastre.

In acelasi timp, asistam la o schimbare a peisajului pietei. Anul 2023 este pregatit sa ofere cateva scenarii care vor schimba jocul si care vor avea un impact asupra asigurarilor. Amazon reintra pe piata asigurarilor in Marea Britanie, Apple ar putea intra pe piata asigurarilor de sanatate in 2024 iar Google aduce date si analize la scara larga prin intermediul unor parteneriate cu asiguratori precum Travelers. Asiguratorii vor continua sa achizitioneze noi canale de distributie sau tehnologii InsurTech, asa cum a facut American Family cu Bold Penguin si Travelers cu Trov. Iar spatiul InsurTech se va schimba si se va consolida din cauza cresterii dobanzilor, a inaspririi accesului la capital si a lipsei de profitabilitate.

Asadar, anul 2023 va cere asiguratorilor sa reactioneze prin consolidarea fundamentelor si a bazei de afaceri, in timp ce fac fata provocarilor unei piete in schimbare.

Viitorul se bazeaza pe client. A fi pregatit pentru viitor inseamna sa intelegi semnalele clientilor care ar trebui sa modeleze strategiile de afaceri. De la COVID la inflatia istorica si pana la fenomenele meteorologice severe, clientii sunt afectati de un sir continuu de provocari care le-au zdruncinat sentimentul de siguranta financiara in ceea ce priveste modul in care isi pot proteja locuintele, automobilele, viata, bunastarea financiara si multe altele.

In timp ce produsele traditionale de asigurare au fost intotdeauna esentiale pentru a crea liniste sufleteasca pentru client - riscurile noi si in expansiune necesita idei si abordari noi. Dinamica pietei, precum si nevoile si asteptarile in evolutie ale cumparatorilor de asigurari (in special ale generatiei tinere) incurajeaza asiguratorii sa se elibereze de constrangerile operationale si tehnologice traditionale. Noul client judeca experienta de asigurare la o scara complet diferita.

Rezilienta este esentiala intr-o lume plina de schimbari si incertitudine. Ea va oferi asiguratorilor si asiguratilor capacitatea de a evita sau de a minimiza riscurile si de a diminua efortul de recuperare. Integrarea rezilientei in asigurari va face ca acestea sa fie mai relevante pentru clienti. Asiguratorii de top vor folosi tehnologii precum dispozitivele IoT, ceasurile si alte servicii inteligente pentru a evalua si monitoriza riscurile, cu scopul de a raspunde proactiv, de a evita sau de a minimiza riscul prin servicii cu valoare adaugata. Nu numai ca clientii vor imbratisa acest lucru, dar asiguratorii vor crea noi fluxuri de venituri care sa ofere valoare clientilor, sporind loialitatea si increderea.

Cumparatorii de astazi nu se asociaza neaparat cu canalele traditionale si vor cauta sa cumpere asigurari prin intermediul altor canale sau entitati. In plus, cumparatorii au alte relatii de incredere si loialitate cu entitati precum grupurile Gig Economy, organizatiile de sanatate si fitness, marii retaileri, producatorii auto, big tech si altele, demonstrand ca parteneriatele si asigurarile incorporate au sens.

Tehnologia ofera o baza pentru a se adapta, inova si livra in viteza pentru a executa strategia si schimbarile de pe piata. Importanta crescanda si adoptarea tehnologiilor de platforma, a API-urilor, a microserviciilor, a capacitatilor digitale, a surselor de date noi/ne-traditionale si a capacitatilor avansate de analiza sunt acum cruciale pentru crestere, profitabilitate, implicarea clientilor, atingerea canalelor si schimbarea fortei de munca.

De la front-office la back-office, platformele SaaS (Software-as-a-Service) de ultima generatie remodeleaza mediul de afaceri, de la polita la client, de la proces la experienta, de la preturi statice la preturi dinamice, de la subscrierea punctuala la subscrierea continua, de la o viziune istorica a datelor la o viziune predictiva si prescriptiva, de la produse traditionale la produse noi, inovatoare si multe altele. Capacitatea unui asigurator de a crea si de a dezvolta un ecosistem de parteneri pentru a oferi o valoare sporita relatiei cu clientul ii confera acestuia puterea de a aprofunda si de a diferentia loialitatea clientilor.

Investitia lenta si constanta in tehnologie este in cel mai bun caz incrementala si nu este suficienta pentru a tine pasul cu provocarile in expansiune din industrie. Avand in vedere ritmul si natura transformarii digitale, asiguratorii se vor concentra pe strategia lor de afaceri si pe investitiile necesare pentru a se adapta la multitudinea de schimbari.

Chiar si cu riscurile macroeconomice si alte provocari de pe piata, fiecare aspect al asigurarilor este redefinit in contextul viitorului, iar tehnologia de ultima generatie este fundamentala pentru acest viitor. Istoria recenta a dovedit ca retragerea este o mare greseala. Prabusirea dot-com din 2000-2001 si criza financiara din 2007-2008 au dovedit ca aceasta strategie este lipsita de viziune.

Businessurile isi vor accelera investitiile in loc sa se retraga, chiar si in conditii economice dificile, "apasand pedala la maxim".