1asig.ro
1asig.ro

Pregatirea continua - provocare sau oportunitate?

5 min. / 1.540 cuvinte
Daca pentru angajatii care lucreaza in departamente ce nu au contact direct cu clientii pregatirea continua se refera, mai degraba, la acumularea de cunostinte si dezvoltarea de abilitati tehnice, pentru membrii echipelor de vanzare, customer services sau marketing, pregatirea continua reprezinta o provocare atat prin multitudinea nevoilor, cat si a diversitatii si complexitatii solutiilor necesare.

PROMO


Cerintele actuale in ceea ce priveste pregatirea continua sunt aproape inexistente pentru angajatii din back-office si, din pacate, pentru intermediari reprezinta chiar o forma de disturbanta a activitatii din multe puncte de vedere - educational, financiar etc. Cursul obligatoriu de pregatire continua are exclusiv obiectivul de a oferi cunostinte, marea majoritate a acestora fiind tehnice - aceasta nu reprezinta o problema in sine.

Tematica cursului este neschimbata de ani buni fiind in situatia de a avea persoane care au parcurs de doua ori acelasi curs si au fost testate de doua ori trebuind, evident, sa plateasca de doua ori pentru acelasi curs si aceeasi testare!

Metoda de instruire se rezuma, aproape in exclusivitate, la citirea unor materiale pe o platforma e-learning sau descarcarea si citirea acestora in format letric. Informatiile nu sunt actualizate, iar uneori sunt chiar eronate, creand confuzie, singura metoda de a putea trece testul final fiind in unele cazuri aceea de a memora raspunsurile corecte ale celui care a intocmit testul!

Trecerea la un sistem centralizat obligatoriu, care sa aiba la baza dezvoltarea de abilitati, competente si deprinderi, nu va avea niciun efect pozitiv in ceea ce priveste instruirea persoanelor din distributie - ar insemna doar pierdere de timp si resurse financiare, plus si o mai mare confuzie, existand posibilitatea de a aparea contradictii intre ceea ce invata cursantii si ce li se cere in activitatea de zi cu zi.

Oricum, a ne gandi ca se pot dezvolta si evalua abilitati interpersonale de comunicare, negociere, mediere etc. necesare membrilor echipelor de vanzare doar prin intermediul platformelor e-learning este chiar periculos pentru viitorul consilierii financiare.

Majoritatea companiilor isi definesc pentru membrii echipelor de vanzare si managerilor acestora planuri de cariera care includ si etape de instruire continua in functie de nevoile specifice, vechime si realizari. Prin urmare, incurajarea acestora in a dezvolta impreuna cu firmele de specialitate programe de dezvoltare si pregatire continua ar avea un efect cu adevarat benefic in sensul profesionalizarii personalului din companiile de asigurare sau intermediere. Astfel, pregatirea continua, care in acest moment prin normele existente reprezinta cu siguranta o provocare, ar putea deveni o oportunitate de a profesionaliza cu adevarat angajatii si serviciile oferite de acestia.

Solutiile LIMRA & LOMA

In Romania, la fel ca oriunde in lume, LIMRA ofera, printre multe altele, programe de pregatire dedicate atat celor care intermediaza asigurari, cat si managerilor acestora: Professional Financial Advisor (PFA) este un program de instruire dedicat agentilor ce isi doresc sa devina profesionisti ai domeniului distributiei asigurarilor si serviciilor financiare, program care se deruleaza pe parcursul a 3-5 ani, iar Chartered Insurance Agency Manager (CIAM) este programul de instruire dedicat managerilor echipelor de vanzare - 7 etape ce pot fi parcurse in 5-7 ani.

De asemenea, LOMA, prin bine cunoscutul program FLMI, ofera posibilitatea de a obtine o certificare globala care reprezinta standardul de excelenta in dezvoltarea profesionistilor din cadrul industriei noastre.

Elizeu FOLESCU, Senior Regional Executive, LIMRA/LOMA

4.899 accesari
Sondaj

Locuinta ta este protejata prin asigurare?

- Da, obligatorie si facultativa
- Da, doar obligatorie
- Nu


PROMO