Cu aceasta editie, XPRIMM Info ajunge la 500 de aparitii. Din 2001 este cu piata de asigurari. Eu sunt cu XPRIMM din 2007 (ar fi fost, "calendaristic", imposibil sa fiu chiar din 2001 - nimeni nu angajeaza copii de clasa a IX-a sa lucreze in astfel de domenii). Insa nici 2007 nu e putin deloc - realizez acum. Am pierdut doar vreo 6 ani de XPRIMM Info, dar am recuperat rapid.
Cand stai mult intr-un domeniu, nu ai cum sa nu il lasi sa te modeleze. Da, probabil din anumite puncte de vedere iti deformeaza modul de a vedea lucrurile. Este ca atunci cand petreci mult timp cu anumiti oameni si incepi sa semeni cu ei, sa gandesti ca ei, sa le copiezi gesturile. Important este insa cum alegi acesti oameni.
"Spune-mi cu cine te imprietenesti, ca sa iti spun cine esti."
"Esti suma celor 5 oameni cu care petreci cel mai mult timp."
Si lista poate continua...
Adevarul este ca, profesional, sunt ce sunt azi (cu bune si cu rele) datorita pietei de asigurari si a oamenilor din cadrul ei. Daca a fost bine sau nu sa o las sa marcheze inceputul vietii mele profesionale nu voi sti niciodata, pentru ca nu pot da timpul inapoi sa vad cum ar fi fost altfel. Stiu insa cum este asa.
Piata de asigurari are multe lectii de oferit cui vrea sa se apropie sa o inteleaga. Am vazut cum functioneaza companii mari, cu nume sonor in intreaga lume si ce inseamna sa se adapteze la specificul local. Am vazut nume noi de companii mici intrate cu entuziasm in acest domeniu.
Am cunoscut oameni de tot felul si am inteles de ce omul este cel care nu doar "sfinteste locul", dar imprima si viitorul companiei.
Oameni de cariera, cu pregatire solida, care au condus companii la cu totul alt nivel decat cel la care le-au preluat...Altii care nu si-au gasit locul in mediul nostru de business cu trasaturi specifice.
Oameni fara experienta de corporatie sau in asigurari care au invatat mult, s-au dedicat domeniului si au evoluat enorm, gasindu-si locul in lumea aceasta pentru foarte mult timp.
Companiile au aparut, au ramas, au disparut, au fuzionat...dar piata in ansamblu a mers mereu inainte si a crescut. Fiecare pas pe care l-a facut este o lectie de business pe care te poti bucura sa o inveti daca ai rabdare sa stai prin preajma sa o intelegi.
Pentru mine, piata de asigurari ofera o lectie a rabdarii in business si, totodata, a atentiei si gestionarii riscurilor. Te invata ca precautia nu este plictisitoare (cum cred multi), ci vitala, iar cresterile fulminante sunt de multe ori mai degraba povesti din cartile mele de la masterat. Dezvoltarea lenta (care include chiar si pasi inapoi uneori) este insa cea care asigura un viitor stabil, cu mentiunea ca trebuie mereu sa fii pregatit ca aceasta stabilitate sa dispara si sa fie solicitat un plan de redresare rapid.
Sunt tare curioasa sa vad cum o sa prezinte XPRIMM Info piata de asigurari peste inca... 20 de ani!