1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling

Piata auto au crescut cu 4,3% la 9 luni. Autoturismele "electrificate" au urcat la o cota de piata de 12%

Inmatricularile noi de autovehicule au crescut in Romania cu 4,3% in primele noua luni din 2021, comparativ cu aceeasi perioada din 2020. In acest timp a crescut cererea pentru autoturismele "electrificate", care si-au dublat cota de piata la 12%, conform datelor Directiei Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Autovehiculelor (DRPCIV), publicate de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).

In primele 9 luni ale anului 2021, se observa o evolutie mixta a inmatricularilor de autovehicule, majoritatea lunilor fiind in crestere semnificativa fata de 2020, dar prin raportare la o baza foarte mica in 2020, pe perioada starii de urgenta.

Luna septembrie 2021 vine cu o scadere de 13,6% fata de luna similara a anului 2020.

In piata nationala, TOP 10 pe marci, la autoturisme + autovehicule comerciale, dupa 9 luni din 2021, este condus de catre Dacia (26.457 unitati), Ford (8.549 unitati), Volkswagen (7.158 unitati), Toyota (7.092 unitati), Renault (6.938 unitati), Hyundai (6.513 unitati), Skoda (6.489 unitati), Mercedes Benz (5.468 unitati), Suzuki (3.759 unitati) si Peugeot (2.906 unitati).

I. Autoturismele (care reprezinta cca. 82% din total) au inregistrat, in luna septembrie 2021, un volum de 8.827 unitati, cu 18,1% mai putin decat in luna similara din 2020. Cu toate acestea, si datorita scaderilor din primele doua luni ale acestui an, pe ansamblul primelor 9 luni din 2021, se inregistreaza totusi o crestere generala de 4,3% comparativ cu perioada similara a anului anterior.

Segmentarea pe clase - Dupa primele 9 luni ale anului curent, observam o evolutie mixta a segmentelor in care sunt incadrate autoturismele, dupa cum urmeaza: Clasa A (+24,4%), Clasa B (+3,2%), Clasa C (-12,7%), Clasa D (-3,4%), Clasa E (+13,1%), Clasa F (+158,7%), SUV (+19,1%), MPV (+9,8%) si Clasa Sport (-7,1%).

In ceea ce priveste cota de piata, segmentul SUV este pe prima pozitie, cu o cota de 43,7%, in crestere cu 5,4pp fata de 2020, urmat de Clasa C cu o cota de 28,1%, in scadere cu 5,5pp si Clasa B cu o cota de 20,8% in scadere cu 0,2pp fata de aceeasi perioada a anului trecut.
 

In functie de tipul de combustibil al autoturismelor inmatriculate, dupa 9 luni din 2021, ponderea autoturismelor pe benzina a inregistrat o crestere de 0.6pp fata de perioada similara din 2020, ajungand, astfel, la o pondere de 67,2%. In ceea ce priveste autoturismele cu motoare diesel, si acestea inregistreaza o scadere de 6.2pp fata de primele 9 luni din 2020, detinand o cota de 20,8% din total.

Pe de alta parte, autoturismele "electrificate", respectiv cele electrice (100% si hibride plug-in), precum si cele full hybrid (care dispun si de propulsie electrica fara incarcare din sursa externa), ajung sa detina, dupa primele 9 luni din 2021, o cota de piata de 12,0%, care este de 1,8 ori mai mare decat cea pe care o aveau in perioada similara a anului trecut (6,4%).

Ca si in anul 2020, cand, desi s-a inregistrat o scadere a achizitiilor de autoturisme, cele "verzi" au performat, in anul 2021, achizitiile din aceasta categorie aproape s-au dublat (+93,6%) comparativ cu perioda similara a anului trecut. In acest context, este de remarcat cresterea importanta a autoturismelor plug-in hybrid (+233,7%). 

Analizand evolutia autoturismelor cu tractiune integrala (4x4), obervam ca, dupa 9 luni din 2021, detin o cota de piata de 22,2% si un volum total de 19.352 unitati, in crestere cu 14,5% fata de perioada similara din 2020.

In ceea ce priveste tipul proprietarului, cele mai multe achizitii de autoturisme in primele 9 luni din 2021 au fost realizate de catre persoanele juridice, care acopera 55.0% din totalul achizitiilor de autoturisme, celor fizice revenindu-le restul de 45.0%.

II. Autovehicule comerciale usoare (minibuse si pick-up)

Si aceasta categorie de autovehicule inregistreaza, dupa 9 luni din 2021, o crestere, chiar importanta, de 22,5%, care consemneaza o evolutie mult mai buna decat cea a autoturismelor (+4,3%). In acest context, majoritatea marcilor si modelelor sunt in teritoriul pozitiv in raport cu perioada similara din 2020.