1asig.ro
1asig.ro

Peste jumatate dintre tinerii din Romania aleg sa refoloseasca si sa recicleze ambalajele

5 min. / 1.540 cuvinte

Mersul pe jos si evitarea risipei de mancare se numara printre actiunile sustenabile cel mai des intalnite in randul generatiei Z, potrivit datelor studiului national Insights PulseZ. Totodata, tinerii din Romania aleg sa refoloseasca si sa recicleze ambalajele (55%), dar si sa colecteze selectiv gunoiul (30%), in timp ce 61% dintre ei sunt de parere ca, in decizia de cumparare, foarte mult conteaza ca un brand sa fie sustenabil.

PROMO


Studiul "Insights PulseZ", aflat la cea de-a doua editie nationala, a fost conceput si coordonat de specialistii programelor nationale antreprenoriale "Vreau sa Fiu Antreprenor" (VSFA) si "Insights" - din cadrul organizatiei Romanian Business Leaders (RBL) si realizat de agentia de studii de piata IZI data in randul a aproximativ 1.200 de tineri din Romania. Cercetarea s-a axat pe mai multe aspecte (rezultate comunicate anterior), printre care si pe comportamentul lor sustenabil si viziunea asupra antreprenoriatului - in randul membrilor generatiei Z (cei nascuti dupa 1995, cunoscuti ca iGeneration, Centannials sau "nativi digitali"), in ultimele luni ale acestui an (mai-iunie 2021), comparativ cu valul 2020 (perioada mai-iunie 2021, cand a fost desfasurata prima editie a studiului). 

"Ultima parte a acestui studiu national a vizat comportamentul sustenabil al tinerilor generatiei Z - extrem de important pentru societate, precum si perceptia lor asupra deschiderii unei afaceri. Am vrut sa analizam modul in care acestia se raporteaza la antreprenoriat, ce anume ii intereseaza cand vine vorba despre deschiderea unei afaceri, dar si care le sunt barierele in acest proces", puncteaza Alin Claudiu APOSTU, coordonator al studiului Insights si Project Manager in cadrul programelor nationale "Insights" si "Vreau sa fiu Antreprenor". 

Mersul pe jos, evitarea risipei de mancare si refolosirea ambalajelor de plastic - comportamentul sustenabil al generatiei Z

Mersul pe jos (70%) si evitarea risipei de mancare (57%) sunt actiunile sustenabile cel mai des intalnite in randul generatiei Z, potrivit rezultatelor studiului Insights PulseZ. Totodata, din categoria actiunilor prietenoase cu mediul, tinerii aleg sa refoloseasca si sa recicleze ambalajele (55%), dar si sa colecteze selectiv gunoiul (30%). 

In urma cercetarii s-a observat ca fetele sunt cele care au comportamente sustenabile mai pronuntate decat baietii, astfel: 53% dintre tinerele din Romania aleg sa cumpere haine second hand (vs. 24% dintre baieti), 46% refolosesc ambalajele de plastic (vs. 32%), iar 17% dintre ele reduc consumul de carne (vs. 9%).

Similar, tinerii cu varste cuprinse intre 22-24 ani incep sa dea dovada de mai multa responsabilitate privind refolosirea ambalajelor de plastic (44% vs. 39% in total esantion), cumpararea hainelor second hand (44% vs. 38% in total esantion) si reducerea consumului de apa (28% vs. 23% in total esantion).

De altfel, in ceea ce priveste perceptia si achizitia unor produse si servicii sustenabile, 61% dintre respondenti considera ca este destul de important si foarte important, in decizia de cumparare, ca un brand sa fie sustenabil, in timp ce pentru 30% dintre tineri acest aspect este indiferent, iar pentru 3% dintre ei nu conteaza deloc.

"Scopul unui brand sustenabil trece dincolo de a face bani. In loc sa se concentreze doar asupra profiturilor, un brand sustenabil integreaza cu succes problemele de mediu, economice si sociale in operatiunile sale de business. Iar asteptarile cumparatorilor romani, in special ale celor tineri, se indreapta puternic in aceasta directie. Inainte de a lua decizia de achizitie, 6 din 10 tineri romani vor sa stie daca brandul de la care urmeaza sa cumpere este sau nu sustenabil. Mai mult, o buna parte dintre ei au adoptat un stil de viata prin care se asigura ca si ei contribuie la atenuarea problemelor climatice. De exemplu, 39% refolosesc ambalajele din plastic, iar 70% merg pe jos. In plus, 57% dintre ei evita sa arunce mancarea si sa cumpere mai mult decat consuma. Toate acestea sunt directii de care brandurile trebuie sa tina cont, este o tendinta in crestere, e aici sa ramana, iar companiile nu trebuie decat sa se alinieze.", a mentionat Geanina IOAN, CEO Chilli Ideas.

Perceptiile, barierele si domeniile preferate de business ale tinerilor

Intrebati despre eventuale intentii de business si modul in care se raporteaza la antreprenoriat, tinerii generatiei Z din Romania se impart in doua categorii: peste o treime dintre respondenti (39%) spun ca intentioneaza sa deschida o afacere, dar nu in urmatorul an, 14% sustin ca urmeaza sa faca acest pas chiar in urmatorul an, in timp ce 45% dintre ei sunt indecisi cu privire la antreprenoriat, nu intentioneaza sau nu au intentionat niciodata sa se indrepte in aceasta directie. Doar 2% dintre reprezentantii generatiei Z detin o afacere, in prezent.

Bariera principala, cand vine vorba despre inceperea unui business, o reprezinta resursele financiare (74%), lipsa acestora fiind mentionata de ? dintre cei care nu exclud ideea unei afaceri (77% fete si 71% baieti). Totodata, lipsa mentorilor este o alta bariera importanta (59%) pentru tineri in deschiderea unei afaceri. Interesant este ca mare parte dintre cei care nu exclud ideea unui business propriu sunt totusi optimisti, simtindu-se motivati si nerabdatori sa inceapa aceasta etapa (58%).

In ceea ce priveste domeniile in care si-ar dori sa-si deschida afaceri, tinerii au mentionat in top 5 al preferintelor: horeca (35%), imobiliare (21%) - alese in mai mare masura de catre baieti (26% vs. 14% fete), comunicare si marketing (20%), arta si cultura (18%) si servicii (18% - contabilitate, banking, comunicatii, avocatura). 

Studiul "Insights PulseZ", aflat la cea de-a doua editie, a fost realizat in luna iulie a.c., pe un esantion de 1.186 de respondenti, cu varste cuprinse intre 16-24 de ani, fiind reprezentativ la nivel national din punct de vedere al distributiei pe sexe, regiunii si mediului urban-rural. Cercetarea (care a vizat mai multe aspecte si a prezentat secvential rezultatele obtinute) s-a axat pe comportamentul sustenabil si viziunea asupra antreprenoriatului, in noul context pandemic, al membrilor generatiei Z, comparativ cu valul 2020 (perioada mai-iunie 2020, cand a fost desfasurata prima editie a studiului). Datele colectate, in cadrul studiului national PulseZ, sunt comunicate in mai multe etape, in aceasta perioada. Raportul rezultatelor poate fi descarcat gratuit AICI.

Studiul a fost coordonat de catre echipa programelor nationale "Vreau sa fiu Antreprenor" si "Insights", din cadrul organizatiei non-guvernamentale Romanian Business Leaders, cu sprijinul partenerilor de cercetare iZi data si suport Chilli Ideas, Coca-Cola HBC, Aegon si Banca Transilvania. Parteneri media: AGERPRES, Curs de Guvernare, IQads, Revista Cariere, Adservio, Economistul, Romania Pozitiva, Sparknews.

Protectia mediului este una dintre probleme acute ale perioadei actuale

Tocmai de aceea, editia a IX-a a campaniei "Luna Asigurarilor de Locuinte", o ampla campanie nationala de informare si educare a populatiei, urmareste sa atraga atentia romanilor asupra necesitatii asigurarii propriei case, alaturi de protectia "casei" in care "locuiesc" toate casele noastre - mediul inconjurator.

In acelasi context, in cadrul campaniei „Luna Asigurarilor de Locuinte”, organizam o actiune de responsabilizare individuala si te provocam sa cureti o zona verde la alegere in perioada 22- 24 octombrie! Punem la bataie si niste premii! Inscrie-te completand formularul de aici ca sa afli toate detaliile si sa fii la curent cu initiativa!

Mai multe detalii despre campanie sunt disponibile pe http://asigurarealocuintelor.ro/ si pe pagina de Facebook Asigura-te

 

813 accesari