1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling

Pe fondul pandemiei COVID-19, atacurile ransomware au crescut cu 25% la nivel global

Incidentele cibernetice de tip ransomware au crescut, la nivel global, cu 25% in primul trimestru al anului 2020, comparativ cu ultimele 3 luni ale anului 2019, arata un studiu realizat de Beazley Breach Response (BBR) si citat de catre The Actuary.

Potrivit BBR, institutiile financiare si cele medicale au fost categoriile cele mai afectate, inregistrand jumatate din totalul atacurilor ransomware din primul trimestru.

Sectorul de productie a inregistrat cea mai mare crestere a incidentelor, +156% comparativ cu ultimele 3 luni din 2019, in vreme ce bancile si institutiile de ingrijire medicala s-au confruntat, la randul lor, cu un impact semnificativ al atacurilor ransomware. Aceste atacuri ameninta cu publicarea informatiilor victimei sau cu blocarea accesului la acestea, atacul global WannaCry (2017) fiind cel mai bun exemplu.

Intre timp, mai arata The Actuary, un studiu separat realizat de KnowBe4 subliniaza ca atacurile de tip phishing au crescut, la randul lor, pe fondul pandemiei COVID-19, infractorii incercand sa fure informatii personale prin trimiterea unor e-mail-uri false, cu texte concepute astfel incat sa arate ca informatiile oficiale legate de situatia epidemiologica.

"Infractorii cibernetici se bazeaza pe anxietatea crescuta a oamenilor, pe fondul pandemiei, pentru a-i pacali pe acestia sa dea click si sa distribuie link-uri care fura informatii. Cei care lucreaza de acasa pot avea o securitate informatica mai slaba decat cea furnizata la nivel de corporatii. Organizatiile trebuie sa se asigure ca sistemele lor si protocoalele de securitate sunt actualizate si, de asemenea, sa se asigure ca angajatii care lucreaza de acasa sunt mai vigilenti", sustine Katherine KEEFE - Head of BBR Services.

Structura incidentelor ransomware din primul trimestru al anului 2020:

  • 26% - institutii financiare;
  • 24% - institutii de ingrijire medicala;
  • 9% - productie;
  • 7% - servicii profesionale;
  • 6% - retail;
  • 6% - educatie;
  • 6% - altele;
  • 4% - Guvern;
  • 3% - ospitalitate;
  • 3% - tehnologie;
  • 3% - imobiliare;
  • 3% - non-profit.
Studiul vine in contextul in care, recent, Action Fraud dezvaluia ca, in Marea Britanie, au fost raportate cel putin 2.100 de fraude, incepand din februarie 2020, in valoare totala de peste 5 milioane de lire sterline. Cele mai comune fraude cu care se confrunta britanicii, pe fondul pandemiei COVID-19, sunt cele legate de pensii, iar autoritatile indeamna, in acest context, la vigilenta sporita.

"Aceste cifre arata inca o data adevarata dimensiune a inselatoriilor. Stim ca, in medie, la nivel de pensii, fiecare victima pierde 82.000 de lire sterline. Oricine poate deveni victima, iar noul coronavirus a creat un mediu in care infractorii prospera", a subliniat si Charles COUNSELL - Chief Executive, TPR (The Pensions Regulator).