1asig.ro
1asig.ro

Parlamentul European a adoptat noi reguli pentru a imbunatati protectia victimelor accidentelor rutiere

5 min. / 1.540 cuvinte

Parlamentul European a adoptat, in data de 21 octombrie 2021, noi reguli pentru a imbunatati protectia victimelor accidentelor rutiere. Normele actualizate privind asigurarile auto, arata entitatea europeana, au ca scop asigurarea unei mai bune protectii si a unui tratament egal al cetatenilor in Uniunea Europeana atunci cand au loc accidente si atunci cand isi asigura vehiculele.

Legislatia protejeaza victimele accidentelor, indiferent daca acestea au loc in tara lor de resedinta sau in alta parte a Uniunii Europene. Normele actualizate - adoptate joi, 21 octombrie, cu 689 de voturi pentru, 3 voturi impotriva si 4 abtineri -, vizeaza eliminarea lacunelor si imbunatatirea directivei actuale privind asigurarea auto (the Motor Insurance Directive).

Negociatorii Parlamentului European si ai Consiliului European - care au convenit, provizoriu, in data de 22 iunie, asupra textului -, s-au asigurat, subliniaza Parlamentul European, ca persoanele implicate intr-un accident rutier sunt despagubite chiar daca societatea de asigurari de faliment.

In plus, o "Declaratie privind istoricul cererilor de despagubire" armonizata la nivelul Uniunii Europene va preveni discriminarea atunci cand un titular de polita de asigurare se muta dintr-un stat membru UE, in altul. Cetatenii vor putea, de asemenea, sa compare mai usor preturile, tarifele si acoperirea pe care le ofera diversi furnizori, datorita noilor instrumente gratuite si independente de comparare a preturilor.

Pentru a asigura acelasi nivel minim de protectie pentru victime, textul revizuit armonizeaza cuantumurile minime obligatorii de acoperire in intreaga Uniune Europeana, fara a aduce atingere garantiilor mai mari pe care le pot prescrie statele membre:

  • Pentru vatamari corporale: 6 450 000 EUR pe accident, indiferent de numarul de persoane vatamate, sau 1 300 000 EUR pentru fiecare persoana vatamata
  • Pentru daune materiale: 1 300 000 EUR pe accident, indiferent de numarul de persoane vatamate

Pentru a evita suprareglementarea, normele modificate exclud de la obligatiile de asigurare vehiculele care circula cu mai putin de 14 km/h (cum ar fi tractoare de gradina si scutere de mobilitate), dar si bicicletele electrice. Vehiculele destinate exclusiv sporturilor cu motor sunt, de asemenea, excluse din directiva the Motor Insurance Directive.

"Astazi (n.r. joi, 21 octombrie), este o zi buna pentru toti utilizatorii de vehicule din Europa si pentru toti cei care, din nefericire, se afla in situatia de a fi raniti intr-un accident. Daca societatea dumneavoastra de asigurari da faliment, veti fi protejati. Declaratiile armonizate privind istoricul cererilor de despagubire vor insemna ca nu vor mai exista scuze pentru discriminarea soferilor buni din UE. Am protejat adoptarea bicicletelor electrice, confirmand ca acestea nu necesita asigurare europeana. Am pus, de asemenea, capat incertitudinii in ceea ce priveste sporturile europene cu motor, care pot continua sa se desfasoare fara cerinte imposibile de asigurare. Acestea sunt exemple concrete ale unei Europe care lucreaza pentru cetatenii sai", a declarat Dita CHARANZOVA (Renew Europe, CZ) - Internal Marker and Consumer Protection Committee Rapporteur.

Parlamentul European subliniaza ca, acum, legea trebuie sa fie adoptata, in mod oficial, de catre Consiliul European, celalalt colegiuitor, si, apoi, publicata in Monitorul Oficial al Uniunii Europene. Statele membre vor avea, apoi, la dispozitie 24 de luni pentru a transpune directiva modificata in legislatia nationala.

Mai multe detalii, AICI.

1.562 accesari