Generatiile tinere cer solutii de asigurare cat mai simple si mai usor accesibile. Ce le putem oferi? Ce ati zice de o asigurare care ii poate proteja chiar si de conditiile meteo nefavorabile? Cum ii putem face altfel sa inteleaga ca avand o asigurare va fi mai bine decat ... neavand-o? Simplu, folosind tehnologia!
Saptamana aceasta ne-a atras atentia AsiGO, o aplicatie care se adapteaza la solicitarile clientilor referitoare la asigurari. Solutia este dezvoltata de catre compania New Age Insurance Broker si, in viitorul apropiat, ea va putea transmite utilizatorilor notificari si alerte de vreme rea, astfel incat sa-i ajute sa isi ia cat mai rapid masuri de siguranta cu privire la protejarea bunurilor pe care le detin sau chiar sa isi incheie rapid o asigurare.
De acum, AsiGO va fi cu mult mai simplu si mai placut de utilizat datorita eforturilor si imaginatiei Luizei NEGRILA, Director Executiv al brokerului, care ne-a confirmat ca a pregatit un super-chatbot sau, mai pe intelesul tuturor, un asistent inteligent virtual care sa fie la dispozitia celor interesati de asigurari 24 h/zi.
Cum va functiona AsiGObot-ul, mai exact?
Am aflat detalii, in premiera, in cadrul emisiunii "Ora de Risc" de marti, 22 octombrie 2024, de la RFI Romania.
Iata ce ne-a declarat Luiza NEGRILA: "In momentul cand am finalizat chatbot-ul mi-am spus ca, de acum, sunt pregatita ... sa pot opera chiar si pe creier [zambeste]. Povesteam intr-o alta emisiune ca imi doream sa pot oferi suport tehnic detinatorului unei polite de asigurari prin aplicatia AsiGO. Fiind perfectionista, intre timp, am muncit mai mult decat credeam initial. Acest chatbot are acum multe alte functii in plus fata de aceea de a oferi doar suport tehnic. A fost o motivatie pentru mine sa-l fac si mai bun, sa fac ceva ce nu are nimeni in piata, ceva ce poate ajuta clientul in mod real."
Invitata emisiunii "Ora de Risc" a mai declarat ca, in privinta efortului facut, pe o scara de la 1 la 10, isi acorda nota 9 in ceea ce priveste crearea functiilor chatbot-ului dezvoltate pana in prezent. Este totusi multumita de rezultatul actual, avand in vedere munca pe care a depus-o si care a determinat-o sa creeze ceva unic pe piata asigurarilor. Ca detaliu tehnic, chatbot-ul pus la punct de catre ea este alcatuit din mai multi asistenti virtuali, cu sarcini distincte.
"Am integrat, practic, in AsiGO patru asistenti si am alocat fiecaruia cate un gen de sarcini, pe care le si duc la bun sfarsit. In momentul acesta aplicatia poate transmite clientilor notificari despre expirarea politelor lor de asigurare si le poate reinnoi automat la solicitarea clientului, bineinteles daca nu au fost alte modificari in datele lui personale sau in cele ale masinii, de exemplu. In acelasi timp, poate raspunde, in timp real, cu privire la orice forma de asigurare din piata, o poate face personalizat pentru toate tipurile de polita de asigurare care exista in aplicatie sau chiar si pentru cazul in care clientul doreste un alt tip de asigurare pe care, inca, nu o avem in aplicatie", a mai declarat Directorul Executiv al New Age Insurance Broker.
Un Chatbot unic, cu rol de consultant in asigurari
Chatbot-ul AsiGO are un rol similar celui de consultant in asigurari, o premiera pe piata nationala. Unde mai punem ca el ofera asistenta rapida in format OpenAI.
"L-am conceput astfel incat clientului sa-i poata fi explicat foarte clar totul, avand (oarecum) calitatea de consultant in asigurari, ceea ce este o premiera pentru piata din Romania. Nu exista un alt chatbot care sa aiba aceasta calitate", a mentionat Luiza NEGRILA.
"Am integrat fisiere text, le-am transformat in vectori, pentru ca sa poata fi interogate, sa poata fi facute anumite legaturi, comparatii si corelatii intre ele, pentru ca chatbot-ul sa fie pregatit sa poata raspunde tuturor intrebarilor clientilor", a mai completat ea.
Intrebata cum functioneaza practic ofertarea, invitata a raspuns: "De exemplu, cand cineva cauta o asigurare de tip Travel, dar doreste si riscul de asistenta rutiera pentru acea polita, i se vor prezenta doar variantele de asigurare care sa-i corespunda nevoilor. La fel i se poate oferi asistenta tehnica la domiciliu pentru o asigurare de locuinta, totul in cateva secunde. In plus, toata aplicatia este in format Open AI", a explicat Directorul Executiv al brokerului.
AsiGO, un competitor si pentru RO-ALERT?
Datorita Luizei NEGRILA, tot in viitorul apropiat, am putea avea parte de atentionari meteo cu privire la fenomene extreme, cum sunt si cele transmise in prezent de catre aplicatia RO-ALERT, dar mai putin alarmante si mult mai practice. Acest fapt va fi posibil printr-un API global de meteorologie introdus in chatbot.
"Am integrat un astfel de API, dar ma gandesc deja si la varianta in care sa mai inglobez si un al doilea API, de la compania noastra de meteorologie din Romania, pentru o mai mare acuratete si precizie locala. Lucram la un asistent care sa trimita notificari clientilor atunci cand in zona apropiata lor apar fenomene meteo extreme, cum ar fi ploile torentiale, grindina, furtunile si tornadele", a mai explicat ea.
Astfel, utilizatorii aplicatiei AsiGO si asiguratii brokerului vor putea fi atentionati si sfatuiti, in timp real, sa isi faca si o asigurare prin intermediul chatbot-ului atunci cand vor primi aceste alerte de vreme rea. Daunele produse de aceste tipuri de fenomene meteo pot fi acoperite fie de catre o asigurare CASCO (pentru masina), fie de catre cele obligatorii si facultative (pentru locuinta), caci chatbot-ul poate oferi clientului o astfel de asigurare in doar cateva minute.
In finalul emisiunii, Luiza NEGRILA a mai declarat ca isi doreste ca prin acest proiect sa imbunatateasca viata clientilor ei si a utilizatorilor AsiGO si s-a declarat convinsa ca tehnologia reprezinta viitorul asigurarilor si nu numai.
*************************************
"Ora de Risc" este o emisiune pentru cei care constientizeaza riscurile si sunt interesati de solutii. Ea este realizata cu lideri si specialisti de top si difuzata de catre RFI Romania, cel mai citat post de radio de la nivel national.
"Ora de Risc" a fost lansata acum aproape 20 de ani de catre XPRIMM, este difuzata cu ajutorul echipei radio RFI Romania si este sustinuta de catre portalul 1asig.ro.
"Ora de Risc" este transmisa saptamanal de catre RFI Romania, marti, de la 17.30 si, in reluare, sambata, de la 10:10 pe unde radio FM, astfel: Bucuresti 93.5fm, Iasi 97.9fm, Craiova 94fm, Sibiu 98fm, Cluj-Napoca 91.7fm, Timisoara 96.9fm si Chisinau pe 107.3fm.
Va invitam sa ne urmariti si pe www.rfi.ro, pe pagina de Facebook "Ora de Risc" sau in format podcast, aici https://podcast.rfi.ro/?s=ora+de+risc.
Pentru a vedea toate emisiunile, dezbaterile si interviurile, va invitam sa va abonati si la canalul de YouTube al XPRIMM (click si pe clopotel pentru notificari)!