1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling
OMNIASIG: Crestere de aproape 20% ...

OMNIASIG: Crestere de aproape 20% a daunelor platite si un avans de 6% al subscrierilor, in T1 2020

Valoarea totala a primelor brute subscrise de OMNIASIG Vienna Insurance Group in primele trei luni ale anului 2020 este de peste 300 milioane de lei, in crestere cu aproximativ 6% comparativ cu perioada similara a anului trecut.

Conform standardelor de raportare IFRS in scop de consolidare, profitul brut inregistrat a fost de peste 12 milioane de lei.

In comparatie cu acelasi interval din 2019, compania a inregistrat o crestere de aproape 20% a volumului total de despagubiri platite, care a ajuns la valoarea de peste 200 milioane de lei.

"Impactul situatiei generate de noul coronavirus nu s-a resimtit inca puternic in rezultatele primului trimestru al anului, insa apreciem ca acesta se va resimti incepand cu al doilea trimestru, in pofida inceputului bun de an. Lipsa de predictibilitate in ceea ce priveste evolutia situatiei economico-financiare generate de masurile luate in vederea diminuarii impactului Covid-19, atat la nivel local, cat si la nivel global, a determinat compania sa adopte, in contextul actual, un management prudent si responsabil", precizeaza compania intr-un comunicat.

"In aceasta perioada dificila si fara precedent, compania a fost in continuare atenta si preocupata de protejarea si retentia angajatilor sai pe termen mediu si lung, astfel ca nu s-au luat masuri economice care sa afecteze personalul, scopul principal al managementului OMNIASIG in aceasta perioada fiind continuitatea activitatii si mentinerea stabilitatii tuturor locurilor de munca", conform documentului citat.

"Datorita strategiei noastre flexibile de dezvoltare sustenabila si prudenta a business-ului, precum si datorita obiectivului nostru de a imbunatati constant produsele si serviciile pe care le oferim, am reusit sa consemnam o evolutie favorabila pe majoritatea segmentelor de asigurari, in primele trei luni din an. In aceasta perioada dificila pe care o traversam, ne-am adaptat si am depus toate eforturile necesare pentru a asigura continuitatea activitatii si pentru a fi alaturi de clientii, angajatii si partenerii nostri. Toti cei asigurati la OMNIASIG au putut, asadar, sa apeleze la serviciile si produsele noastre chiar de acasa, utilizand solutiile noastre digitale si online. Ne pastram directiile strategice cu care am pornit la drum inca de la inceputul anului, si facem asta pe baza unor analize detaliate ale situatiei curente, pentru a fi in continuare pregatiti sa implementam cele mai bune solutii care raspund nevoilor actuale ale tuturor categoriilor de clienti si parteneri", a declarat Mihai TECAU, Presedinte Directorat, OMNIASIG Vienna Insurance Group.

In primele trei luni ale anului curent, segmentul auto, Casco si RCA, a inregistrat o usoara crestere, de aproximativ 2%, a volumului de prime brute subscrise, atingand un total de peste 200

milioane lei, cumulat pe cele doua linii. Totalul despagubirilor platite pe cele doua linii cumulat a crescut cu cca. 14%, trecand peste valoarea de 150 milioane lei; si valoarea rezervelor de dauna pe aceste doua linii, cumulat, a crescut cu peste 4% in primul trimestru al anului, comparativ cu intervalul similar din 2019.

In concordanta cu strategia de crestere pe segmentele de asigurari non-auto, OMNIASIG se concentreaza pe dezvoltarea liniei asigurarilor de sanatate, iar rezultatele incep sa se remarce chiar din primele luni ale acestui an. In raport cu aceeasi perioada din 2019, linia Asigurarilor de sanatate s-a aflat in 2020 intr-o dinamica ascendenta, avand o crestere substantiala, de aproximativ 90% a primelor brute subscrise. Rezultatele demonstreaza gradul din ce in ce mai ridicat de constientizare a clientilor cu privire la utilitatea si necesitatea acestui tip de asigurare.

In continuarea initiativelor de dezvoltare a acestui segment, la inceputul lui 2020, compania a lansat produsul de asigurare de sanatate de grup OMNI+, un nou concept adaptat dinamicii pietei si nevoilor clientilor. Prin intermediul acestui produs, angajatii unei companii pot accesa servicii medicale in orice clinica si spital privat din Romania, precizeaza asiguratorul.

Tendinta de crestere se remarca si in cazul segmentului Property (asigurarile de incendiu si calamitati naturale), unde subscrierile pe primul trimestru au crescut cu peste 15%. In primul trimestru din 2020 valoarea despagubirilor platite pe aceasta linie de asigurare a crescut substantial, avand la baza plata in aceasta perioada a mai multor despagubiri cu valori cuprinse intre 700.000 si peste 2 milioane lei, majoritatea acestor dosare avand incendiul drept cauza a evenimentului ce a generat dauna.

In ceea ce priveste segmentul asigurarilor de calatorie, volumul primelor brute subscrise a crescut cu peste 5%.

Numarul de reclamatii inregistrate unic per petent si per caz de catre OMNIASIG Vienna Insurance Group in primul trimestru al anului 2020 a fost in cuantum de 157, in timp ce numarul reclamatiilor solutionate favorabil a fost de 13, restul fiind neintemeiate. Raportat la numarul politelor de asigurare emise de companie in primul trimestru al anului 2020 si care nu au fost anulate, numarul de petitii inregistrate unic per petent si per caz reprezinta doar 0,0465% dintre acestea. Totodata, raportat la numarul de dosare de dauna avizate in aceasta perioada, numarul de reclamatii inregistrate unic per petent si per caz reprezinta 0,356% dintre acestea.

OMNIASIG evalueaza, incepand cu anul 2015, nivelul calitatii serviciilor oferite clientilor prin sistemul de masurare Net Promoter Score (NPS) validat la nivel international. Prin urmare, clientii care au avut un dosar de dauna la OMNIASIG sunt rugati sa evalueze experienta avuta si modalitatea de instrumentare a daunei, satisfactia asiguratului si calitatea serviciilor oferite fiind masurate intr-un sistem eficient, pe o scala de la 1 la 10. Rezultatul NPS cumulat a fost in primul trimestru al acestui an de 88,8%.

"In perioada urmatoare ne vom concentra in continuare pe a oferi o protectie sporita clientilor, angajatilor si a partenerilor cu care interactionam. Asiguratii OMNIASIG pot utiliza in continuare o serie de instrumente care permit parcurgerea cu succes a tuturor serviciilor, de acasa - clientii isi pot incheia sau reinnoi politele de acasa, tinand legatura cu reprezentantii OMNIASIG, inspectia de risc aferenta incheierii unei polite Casco poate fi realizata printr-o modalitate video, fara a fi necesara deplasarea, iar daunele pot fi notificate online, direct pe website-ul nostru, www.omniasig.ro sau la call center, la numarul 021.9669. Totodata, si constatarea unei daune se poate realiza tot video, de la distanta", au mai transmis oficialii companiei.